דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

העניין עם באסל רטאס מטריד, אבל הגזל היומיומי של הממשלה וההון הורג

העניין עם באסל רטאס מטריד בלשון המעטה ובזה סיימתי את הנושא. אבל אותי מטריד אותי הרבה יותר: שוד וגזלת העניים הצינית על ידי מפעל הפיס אשר המציאה משחקים חדשים, אטרקטיבים יותר כאשר ביודעין הם הורסים משפחות שלימות? הרי הם יודעים שבישראל מתאבדים יותר מהימורים מאשר תאונות דרכים, שוד האנשים הנזקקים לסיוע ונגזלים על ידי בטחון מפוקפק, עמונה, פנסיות אדירות, תקציבים פיקטיביים למכביר, דיווח מהיום על מוות של יותר מ-2000 איש כתוצאה מזיהום יתר, שוד מס הדלק והאגרות שכלום כמעט לא הולך לשיפור התעבורה, התמותה של אלפי אנשים כל שבת כתוצאה מהתמוטטות רפואה במיוחד אנשים קשישים שנזרקים לכלבים-כל מי שהיה בבית חולים לאחרונה יודע שבן משפחתו הזקן מושלך לכלבים לא בגלל שהרופאים רעים, אלא בסדרי העדיפויות שהם נאלצים לקבוע הם מזניחים את הורינו סבינו אחיותינו ואחינו? האם באסל ראטס שהעביר פלפונים לרוצחו הנתעב של החייל תמם, הוא גרוע יותר מבחינתי מהטיפול הרשלני של דוד שלי במחלקה הפנימית באיכילוב?-שלו ועוד עשרות אלפים? האם שוד הפריפריות על ידי שימון מקורבים וזריקתם לכלבים של נערים רבים לסמים לתמותה לחידלון אינו גדול מפשעו של באסל רטאס מפגר גם בעיני חבריו? וברצינות מעניין את התחת שלי-וסליחה על הביטוי- התקציבים לנופת צופים דביקה של משרד החינוך "חינוך לתפוצות" כאשר ילדים (כל ילד חמישי) חוזרים הביתה ואין להם מה לאכול.
האם אי מימוש הבטחות למגזר הערבי הנמק ושקר בעיניים שמשקרים אותם בשיפור הפערים הוא לא פשע ראוי לדראון עולם כמו יתר קריצות העיניים והשקרים? אי סיוע מספיק למקלטי נשים מוכות אומללות שנרצחות-דמן ואומללותן של הממשלה לא על ידיה? זה וטיפוח "מקלטיו" של ראש הממשלה וליברמן, הצ'ופרים האדירים של סוכני צוללות והספינות, היחסים של ארוחות הצהרים בין מנהלי הבנקים והאוליגרכים שבסופן קיזוז שעולה בפנסיות שלנו, קריצת העיניים בקשר למפעל האמוניה והאתילן מטעמי הון-שלטון שייהרגו בגללו עשרות אלפי אנשים רק משום שהבעלים הקפיטליים שייכים לחבריהם של חברי הממשלה והכנסת? והרשימה עוד ארוכה: הפנסיות התקציביות האדירות של שומרי ביטחוננו לא באות על חשבון אנשים אומללים?- הם יזכו לדיור מוגן שעולה עשרים אלף שקל בחודש ומה עם היתר?
אבל למה רק המסכנים, האם בסופו של דבר כל העניין של הפיכת ישראל למדינה שבה הכי עניים במערב, לא תהפוך אותי לאיש עני? ומה מצב עצמאיים קטנים המתרוששים והופכים לעניים בחסותה של המדינה והבנקים- היושבים על הראש של העצמאיים שישלמו ארנונה, מיסים שאין להם לשלם, שכר דירה מטורף ומשפחותיהם נהרסות, אלפים יום יום שעה שעה.
בדיון חדשותי בערוץ 1 שמעתי את המנחה אומר: "יש לנו שני נושאים, התקציב, ועניינו של חבר הכנסת באסל רטאס, אבל נתחיל בראסל רטאס…". נקרעתי. האם אותי כאזרח, לא מעניין יותר עניין התקציב, בו, כדי לשמן את עברייני עמונה, נגזלו כספים רבים באישון לילה לשמן חברי כנסת באופן הבוטה ביותר? ואני- האם אזכה לזקנה ראויה והפסוק הנפלא "אל תשליכני לעת זקנה" אכן יתקיים כשגוזלים מכיסי יותר ויותר כל יום? כשאני רואה איך דוד שלי גמר ואיך אמי גמרה בא לי להתאבד כל עוד אני יכול. פשוט ככה. אני מפ-ח-ד.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!