דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

הפיגוע בברלין / המחבל הדורס מברלין נלכד במילאנו ונהרג בקרב יריות

בפיגוע נדרסו למוות 12 בני אדם בשוק חג המולד בברלין ונפצעו 56. לאחר מרדף חוצה מדינות, הבחינו שני שוטרים במחבל במהלך סיור שגרתי, והשתלטו עליו לאחר שפתח באש

זירת קרב היריות בין המחבל לשוטרים במילאנו, איטליה. עורר את חשדם במהלך סיור שגרתי כששהה לבדו סמוך לתחנת רכבת. צילום: סוכנות AP
זירת קרב היריות בין המחבל לשוטרים במילאנו, איטליה. עורר את חשדם במהלך סיור שגרתי כששהה לבדו סמוך לתחנת רכבת. צילום: סוכנות AP

התפתחות דרמטית במרדף אחרי המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בברלין: האזרח הטוניסאי אניס אמרי (24), החשוד בביצוע הפיגוע בשוק חג המולד בברלין השבוע, נהרג הבוקר (שישי) במהלך קרב יריות עם שוטרים במילאנו שבאיטליה. קרב היריות החל כאשר השוטרים היו בפטרול שגרתי שכלל בדיקת תעודות זהות וזיהו את החשוד. האירוע מביא לסיומו את המרדף שהתפרש על כל אירופה.

המשטרה האיטלקית מסרה שלאחר הפיגוע נמלט אמרי מגרמניה לאיטליה דרך צרפת, כאשר לפחות בחלק מהזמן נסע ברכבת. השלטונות בצרפת סירבו להגיב על המעבר של החשוד דרך צרפת, למרות הפיקוח והמעקב המוגבר של כוחות הביטחון בצרפת לאחר התקפות הטרור האחרונות בצרפת ובגרמניה.

ראש ממשלת איטליה פאולו ג'נטילוני שיבח את שני השוטרים הצעירים על אומץ ליבם. עוד קרא גנטילוני לשיתוף פעולה רחב יותר בין הכוחות המאבטחים את הגבולות, ורמז שאמרי הצליח לעבור בקלות יחסית דרך הגבולות הפתוחים של אירופה, על אף שהיה החשוד מספר 1 באירופה.

לפי הדיווחים זוהה אמרי באמצעות טביעות האצבע שסיפקו כוחות הביטחון והמודעין הגרמנים. "האדם שנהרג הוא ללא צל של ספק החשוד אניס אמרי" אמר שר הפנים האיטלקי מארקו מיניטי.

ארגון הטרור דאע"ש לקח אחריות על הפיגוע בברלין, שבוצע ביום שני השבוע במהלך שוק חג המולד מחוץ לכנסיית הקייר ויליאם. המחבל, אמרי, נכנס עם משאית לתוך המון רב של קונים, הרג 12 אנשים, ופצע 56. בין ההרוגים היתה הישראלית דליה אליקים ז"ל. בעלה, רמי אליקים, נפצע קשה בפיגוע.

דריסה בברלין (צילום: סוכנות AP).
דריסה בברלין (צילום: סוכנות AP).

רומא, מילאנו ועוד ערים גדולות ברחבי איטליה היו ברמת כוננות מירבית מאז הפיגוע, ואת רחובותיהן מילאו בשבוע האחרון שוטרים ואנשי בטחון רבים. השוטרים שעצרו את אמרי דיווחו שלא זיהו אותו כחשוד בביצוע הפיגוע בברלין, אלא מכיוון שראו גבר ממוצא צפון אפריקאי עומד לבדו מחוץ לתחנת רכבת ב-3 לפנות בוקר. כשהתבקש אמרי להציג את תעודת הזהות שלו, הוא שלף אקדח לעבר השוטרים. בתגובה לכך השוטרים ירו בו והוא נהרג. אחד השוטרים, כריסטיא מוביאו (35), נורה בכתפו הימנית. הוא עבר ניתוח ומצבו כעת טוב. שותפו של מוביאו, לוקה סקאטה (29), הוא זה שהרג את אמרי.

ממטה הכוחות המיוחדים ללוחמה בטרור במילאנו נמסר שהסכנה עדיין לא חלפה מאירופה, והתראות רבות על פיגועים מתקבלות מרחבי היבשת. כוחות הבטחון באיטליה עדיין מנסים להבין כיצד הצליח אמרי להגיע למדינה, ואילו קשרים היו לו במילאנו.

אמרי חי בעברו באיטליה, אליה הגיע לאחר המהומות בתוניס ב-2011. הוא הספיק לשבת בכלא האיטלקי, לאחר שהעלה באש מרכז לפליטים ואיים על חיי אדם, אך הרשויות מסרו שלא ראו סימנים על כך שהקצין בעמדותיו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!