דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

טרור / תושב אפרת נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה

מחבל שנכנס אתמול (ו') לתחומי היישוב, תקף את התושב מחוץ לביתו ודקר אותו בפלג גופו העליון. כוחות צה"ל עדיין מחפשים את המחבל הדוקר

היישוב אפרת (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90).
היישוב אפרת (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

תושב אפרת, כבן 50, נדקר אתמול (שישי). הגבר נפצע באורח בינוני ופונה לטיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים.

מחבל שנכנס לתחומי הישוב, שבגוש עציון, תקף את תושב המקום ודקר אותו בפלג גופו העליון. הדקירה התרחשה מחוץ לביתו שברחוב דוד המלך, הרחוב המרכזי באפרת. חובשים ופרדמיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לפצוע ופינו אותו לבית חולים שערי צדק. שאר התושבים התבקשו להישאר בבתיהם.

למקום הוזעקו כוחות צה"ל והחלו סריקות בכפרים הסמוכים בניסיון לעכב ולאתר את המחבל הפוגע. מחסומים הוקמו בסביבות הכפר בית פאג'ר ואל ערוב. צה"ל הפעיל גם כלי טייס בגזרת דורא ליד מבנה שבו חשדו הכוחות כי מתבצר המחבל. לאחר שהוציאו את הדיירים מן המקום סרקו הכוחות את המבנה אולם לא נמצא בו איש.

אין זו הפעם הראשונה שהתרחש פיגוע דקירה במקום, לפני כשלושה חודשים נדקר ביישוב מפקד פלוגה, בשנות ה-30 לחייו, בפלג גופו העליון.

באותו האירוע, התחבא המחבל במשך כל הלילה סמוך לכניסה ליישוב, וארב לחיילים. לפנות בוקר יצא המחבל ממקום מחבואו ותקף את מפקד הפלוגה במילואים שהיה אחראי באותה העת על הגזרה, המפקד, פונה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם להמשך טיפול רפואי. חייליו של הקצין הגיבו באש, והמחבל נפצע באופן בינוני ופונה אל בית החולים הדסה עין כרם עם פצע ירי .

לפני חמישה ימים התרחש פיגוע ירי בגזרת בנימין כאשר בשעות הערב נורו יריות לעבר אוטובוס ישראלי בצומת הפרסה, סמוך ליישוב טלמון שבהר יהודה. האוטובוס היה ריק למעט הנהג, ולא היו נפגעים באירוע.הנהג הגיע לשער היישוב טלמון ורק שם גילה את פגיעות הירי.

יום קודם לכן, התרחש פיגוע ירי נוסף בו נפצע קל אזרח ישראלי סמוך להתנחלות עופרים שבגזרת בנימין. האירוע התרחש בלילה כאשר נפתחה אש לעבר הרכב שהיה באזור הישוב עופרים. הנהג המשיך לנסוע עד לעמדה צבאית סמוכה ושם החיילים העינוק לו טיפול רפואי. בהמשך צוות של מד"א פינה אותו לבית החולים שיבא בתל השומר. כוחות צה"ל גדולים הוקפצו לאזור וערכו סריקות במטרה למצוא את המחבלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!