דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

חג הפסטיבלים / המופעים בחנוכה יקרים? 4 מ-5 הורים יקנו כרטיס מוזל

מופעי חנוכה לילדים עולים לא מעט, אבל מרבית הציבור היהודי שיגיע ישלם עליהם בהנחה, מבצע או דיל - כך עולה מסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות. וגם: מהו השיקול המוביל בבחירת מופע - רצון הילד, המחיר או התוכן?

מופע חנוכה (צילום ארכיון: יואב ארי דודקביץ')
מופע חנוכה (צילום ארכיון: יואב ארי דודקביץ')
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

מחירי המופעים בחנוכה נראים לכם מוגזמים? אולי תשמחו לדעת שככל הנראה כמעט אף אחד לא משלם אותם במלואם. מסקר שפרסמה היום (שני) רשות ההסתדרות לצרכנות לרגל חופשת החנוכה עולה כי 62.3 אחוזים מההורים בציבור היהודי מתכוונים לקנות כרטיס למופעי הילדים בחופשה, ומתוכם רק 0.9% תכננו לשלם את המחיר המלא עבור הכרטיס. לעומתם השיבו רוב מוחץ של 78.8% כי יקנו כרטיס אך ורק בהנחה או במבצע, ו-20.3% אמרו שלעתים יקנו בהנחה אך לעתים ישלמו את המחיר המלא. בנוסף השיבו 9.4 אחוזים מההורים כי בעבר נהגו לקנות כרטיסים למופעי חנוכה, אך השנה ויתרו על כך עקב המחירים היקרים. הסקר בוצע במהלך השבוע הרביעי של חודש נובמבר 2016, בקרב מדגם אינטרנטי של 436 הורים לילדים בגילאי 3-11 במגזר היהודי.

עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, התייחס לממצאי הסקר ואמר: "ניכר כי רוב רובם של הצרכנים שרוכשים את הכרטיסים למופעים לא מסכים לשלם את המחיר המלא כפי שפורסם, אלא מוצא דרכים להוזיל עלויות ולקנות את הכרטיסים בהנחות. העובדה שכיום ישנם אפיקים רבים ומגוונים לרכישת כרטיסים בהנחה – ממועדוני הטבות, דרך ועדי עובדים ועד אתרי קופונים – מאפשרת לרוכשים לעשות סקר שוק מקדים ומקיף ולהוזיל בצורה משמעותית את המחירים, שבעת בילוי משפחתי עלולים להאמיר למאות רבות של שקלים".

נתונים: סקר רשות ההסתדרות לצרכנות (גרפיקה: דבר ראשון)
נתונים: סקר רשות ההסתדרות לצרכנות (גרפיקה: דבר ראשון)

המופע הפופולרי ביותר על פי הסקר הוא הפסטיגל, אליו מתכוונים לקנות כרטיס 40.1% מכלל ההורים שמתכננים לצפות עם ילדיהם באחד ממופעי החג. במקום השני במדד הפופולריות נמצא מופע "מותק של פסטיבל", אליו מתכננים לקנות כרטיס 18.7% מהצופים במופעים. אחריהם ברשימה: גיבורי האור (19.5%), סינדרלה (6.6%) והיפה והחיה (4.7%). נראה ששני המופיעים המובילים, הפסטיגל ומותק של פסטיבל, שולטים בשוק ביד רמה ומובילים גם בשיעור ההורים שקנו אליהם כרטיסים בעבר (54.4% ו-37.9% בהתאמה).

האם הנאמנות לפסטיגל פוחתת?

השוואת תשובותיהם של הורים בקבוצות גיל שונות מצביעה על שוני בין-דורי בהעדפות ובאופן בחירת המופע. הפסטיגל הוא כאמור מופע החנוכה הפופולרי ביותר, אבל "בסיס הכח" שלו הוא הורים מבוגרים יחסית (גילאי 54-45), ש-66.7% מתוכם מתכוונים לקחת את ילדיהם לצפות בו. לעומתם, רק 28.8% מההורים הצעירים (גילאי 25-34) מתכוונים לקחת את ילדיהם לצפות בו השנה. שוני נוסף בין הדורות מתבטא בשיקולים לבחירת המופע שאליו הולכים עם הילדים: בקרב ההורים המבוגרים, הבחירה של הילד משחקת תפקיד מרכזי הרבה יותר מהמחיר (59.2% יבחרו לפי רצון הילד ורק 20.4% לפי המחיר). אצל ההורים הצעירים המצב הפוך לחלוטין: 38.1% יכריעו לפי המחיר ורק 20.1% לפי רצון הילד. ההורים הצעירים גם יתנו משקל גדול יותר לשיקולים הערכיים: 27.2% יכריעו לפי המסר, וזאת לעומת 12.2% בקרב הבוגרים. כך, למרות מחירם הגבוההשל המופעים, הצהירו 28.4% מהנשאלים כי יוציאו בין 51 למאה שקלים בלבד.

עוד עולה מהסקר כי סוגיית המחיר היא הסוגיה המכרעת בנוגע לקניית כרטיסים למופעים. 56.2% מהנשאלים שהצהירו שאינם מתכוונים לקנות כרטיסים למופעים השנה ציינו את המחיר בתור הסיבה המרכזית, ו-33.0% מהנשאלים ציינו את המחיר בתור הסיבה המרכזית שתוביל אותם לבחור במופע מסוים, במידה שווה לבחירת הילד ויותר מאשר המסרים או הערכים המועברים במופע, אשר יהוו שיקול מרכזי ל-22.1% בלבד.

נתון מעניין נוסף המראה על שינויים בהרגלי הצריכה הוא על מקומו המרכזי של האינטרנט כדרך הרכישה של הכרטיסים: 29.2% מרוכשי הכרטיסים ישתמשו ברשת בכדי לבצע את הרכישה, פער גדול מקנייה בסופר (8.9%), ועד העובדים (7.0%) ומועדון חבר (6.6%).

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!