דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאגיד השידור הציבורי

תאגיד השידור / הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את עליית התאגיד לשידור באפריל

ההצבעה הגיעה אחרי שמוקדם יותר אתמול (ב') הורה בג"ץ לראש הממשלה ושר האוצר להבהיר מדוע לא יתחיל התאגיד את שידוריו כבר בינואר 2017. לטענת המדינה, שינוי החוק משנה את הבסיס העובדתי של העתירות נגדה

חדר הבקרה של תאגיד השידור הציבורי (צילום: מרים אלסטר  פלאש 90)
חדר הבקרה של תאגיד השידור הציבורי (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את התיקון לחוק השידור הציבורי, לפיו תאגיד השידור הציבורי החדש יחל לפעול רק בסוף אפריל. ההצעה באה לשנות את ההסדר הקבוע בחוק כיום, לפיו במידה והתאגיד יהיה מוכן לשידור לפני אפריל תוכל הממשלה להורות על התחלת פעולתו החל מחודש ינואר. 45 חברי כנסת תמכו בתיקון החוק ו-36 התנגדו, וההצעה עברה לשולחנה של ועדת הכלכלה שתכין אותה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

מוקדם יותר היום, הורה בג"ץ למדינה לנמק מדוע לא תשקול את הקדמת שידורי התאגיד לתחילת ינואר, בהתאם למצב החוקי הקיים ובהתייחס להצהרת הנהלת התאגיד מסוף אוקטובר לפיה הוא ערוך לתחילת השידורים.

גיל עומר, מנכ״ל תאגיד השידור הציבורי ״כאן״ (שני מימין) בבית המשפט העליון בירושלים, משוחח עם ח״כ איתן כבל (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
גיל עומר, מנכ״ל תאגיד השידור הציבורי ״כאן״ (שני מימין) בבית המשפט העליון בירושלים, משוחח עם ח״כ איתן כבל (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

בצו על תנאי הורו השופטים למדינה להגיש את תשובתה בעוד שישה ימים – עד ל-1.1.17. לטענת המדינה, בבג"ץ שינוי החקיקה המתנהל כרגע בכנסת עתיד לשנות את התשתית העובדתית עליה נשענות העתירות לבג"ץ כנגדה.

בדיון הצהירו נציגי המדינה כי היא מחויבת לשמור על הוראות הדין בכל הנוגע למינויים בתאגיד. זאת לאור דיווחים על כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להחליף את ההנהלה הבכירה בתאגיד.

ביום ראשון השבוע אישרה הממשלה את תמיכתה בתיקון לחוק. במהלך ישיבת הממשלה הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הסיבה בגינה הוא מבקש לעכב את תחילת שידורי התאגיד היא שאינו רוצה שיקום כלל.

בנימין נתניהו ומשה כחלון בישיבת ממשלה (צילום ארכיון: אמיל סלימאן / פלאש 90).
בנימין נתניהו ומשה כחלון בישיבת ממשלה (צילום ארכיון: אמיל סלימאן / פלאש 90).

אחד העותרים הוא יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני). ח"כ כבל מסר בתגובה להחלטה כי "בית המשפט העליון שלח היום מסר ברור לממשלה: השרים נתניהו וכחלון פעלו שלא כדין בכך שלא טרחו להשיב לבקשת התאגיד להקדים את יום תחילת השידורים. בית המשפט רשם את התחייבות המדינה לקיים את הוראות החוק ולהימנע מהשפעה פוליטית על התאגיד בהווה ובעתיד. בית המשפט מצפה לקבל מהמדינה תשובות בלוח זמנים קצר וחובה זו אינה תלויה בשום מהלך חקיקתי שנתניהו וכחלון יוזמים משיקולים זרים. העותרים מצפים שהכנסת תדע להתייצב מול יוזמת השרים נתניהו וכחלון לתקן את החוק באופן שרירותי תוך שהם עושים צחוק מהרשות המחוקקת."

ארגון העיתונאים בהסתדרות, המאגד בין השאר את עיתונאי התאגיד, מסר בתגובה להחלטת השופטים כי הוא מברך את ההחלטה לחייב את המדינה לנמק מדוע היא מעכבת את עלייתו לאוויר של תאגיד. "זאת התנהלות שערורייתית של המדינה שרומסת ברגל גסה את החוק ואף מודה בכך בפה מלא ללא כל נימוק, תוך שהיא מנסה פעם אחר פעם לגרור את השידור הציבורי אל תוך הזירה הפוליטית כדי לפגוע בעצמאותו". ארגון העיתונאים מיוצג  בבג"צ על ידי עוה״ד אמיר בשה ומורן סבוראי.

"בית המשפט העליון שלח היום מסר ברור לממשלה: השרים נתניהו וכחלון פעלו שלא כדין בכך שלא טרחו להשיב לבקשת התאגיד להקדים את יום תחילת השידורים" מסר ח"כ איתן כבל אשר עתר אף הוא לבג"צ יחד עם עו"ד אלדד יניב ותנועת הצלחה. "בית המשפט רשם את התחייבות המדינה לקיים את הוראות החוק ולהימנע מהשפעה פוליטית על התאגיד בהווה ובעתיד. בית המשפט מצפה לקבל מהמדינה תשובות בלוח זמנים קצר וחובה זו אינה תלויה בשום מהלך חקיקתי שנתניהו וכחלון יוזמים משיקולים זרים. העותרים מצפים שהכנסת תדע להתייצב מול יוזמת השרים נתניהו וכחלון לתקן את החוק באופן שרירותי תוך שהם עושים צחוק מהרשות המחוקקת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!