דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שב"כ

סיכול טרור / שב"כ חושף: נעצרה חולייה שתכננה לפגוע בחיילים באזור הנגב

המתכנן הראשי מוחמד מצרי, תושב באר-שבע, ריצה בעבר עונש של 12 שנות מאסר לאחר שהיה מעורב בתכנון פיגוע. מחקירת שב"כ עולה הוא יזם את הפיגוע בתגובה על הוצאתו מחוץ לחוק של הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית

עצור בבית המשפט (צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר / פלאש 90).
עצור בבית המשפט (צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר / פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (שלישי) חשף ארגון השב"כ כי בסוף חודש נובמבר השנה נעצרה חוליית טרור שכל חבריה הם תושבי ישראל. החוליה תכננה לבצע פיגועים כנגד חיילי צה"ל באזור הנגב. מתכנן הפיגוע הראשי הוא מחמד מצרי (37) מבאר שבע, והוא הועסק בשנה האחרונה כסגן מנהל סניף "קינג סטור משהדאוי" בבאר שבע שם פגש את עבדאללה אבו עיאש (26) מכסיפה שעבד באותו סניף.

בחקירת הפרשה בשב"כ ובמשטרה עלה כי מצרי יזם את הפיגוע כנקמה על הוצאתה מחוץ לחוק של  "התנועה האסלאמית – הפלג הצפוני". אבו-עיאש נעתר לפנייתו של מצרי, והשניים תכננו לבצע את הפיגוע כנגד חיילי צה"ל בשלושה אתרים אפשריים  (בדימונה, בערד ובשערי בסיס חיל האוויר נבטים).

במסגרת ההכנות לקראת ביצוע הפיגוע, ערכו השניים סיור מקדים לאיסוף מידע על המקומות בהם ביקשו לפגע. במהלך חקירת הפרשה, הוסגרו רובה מסוג "קרל גוסטב"  וכן כמות גדולה של מערכות להפעלה מרחוק של מטענים, אשר לפי החשד היו מיועדים לשמש את חברי החוליה.

אמצעי הלחימה שנעצרו (צילום: דוברות שב״כ).
אמצעי הלחימה שנעצרו (צילום: דוברות שב״כ).

מצרי ידוע לכוחות הביטחון ועברו שופע בעבירות ביטחוניות. בשנת 2013 הוא השתחרר מהכלא, לאחר שריצה עונש מאסר ממושך של 12 שנים, בגין מעורבותו בתכנון פיגוע מטעם ארגון הטרור שהדאא אלקצא, באולם אירועים בהרצליה. כמו כן, במהלך תקופת כלאו הוא רקם קשרים עם מחבלים מחמאס, מרצועת-עזה ומיו"ש, ביניהם גם בכיר חמאס יחיא סנואר. בשנים שלאחר שחרורו,  נמנה מצרי על "הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל" ונטל חלק בפעילותו.

אזרח ישראלי נוסף שהיה מעורב בתכנון הפיגוע, גם הוא מועסק בקשת קינג סטור, כסגן מנהל רשת בקלנסווה וגם הוא פעיל בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, אשר בעבר,  בין השנים 2006-2010, ריצה עונש מאסר בגין עבירות ביטחוניות חמורות בהן מכירת אמל"ח לפעילי טרור ממחנה הפליטים טול כרם וכוונה להניח מטען נגד כוחות צה"ל.

בנוסף נעצרו שלושה אזרחים ישראלים, תושבי ישובים בנגב, בחשד שהיו מעורבים יחד עימם בסחר באמצעי לחימה. בכר אבו תקפה,  כבן 21 , תושב שגב שלום, רמי אבו תקפה, כבן 22, תושב שגב שלום,מחמד אבו כף, כבן  26, תושב  הפזורה הבדואית ליד נבטים.

החשודים שנעצרו (צילום: דוברות שב״כ).
החשודים שנעצרו (צילום: דוברות שב״כ).
אחד מן החשודים שנעצרו (צילום: דוברות שב״כ).
אחד מן החשודים שנעצרו (צילום: דוברות שב״כ).

על פי דוברות שב"כ בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום כנגד מחמד מצרי ועבדאללה אבו עיאש. חקירות הפרשה נמשכות וצפויים מעצרים נוספים.

לפני חמישה ימים פרסמה דוברות שב"כ כי תשתית רחבה של חמאס באזור הגדה, שתכננה לבצע פיגועי התאבדות בירושלים ובחיפה ופיגועי ירי ביהודה ושומרון נחשפה בחודשים האחרונים. ההתארגנות מנתה למעלה מעשרים פעילי חמאס ופעלה באזור העיר שכם. מרבית העצורים ריצו בעבר תקופות מאסר שונות, על רקע מעורבותם בפיגועים ובפעילות טרור כנגד ישראל.

בנוסף ראש השב"כ נדב ארגמן אמר אמש בטקס שנערך במטה השב"כ להענקת פרס ראש הממשלה על הישג מודיעיני-מבצעי לשנים 2016-2015 כי "המודיעין האיכותי, הטכנולוגיה המתקדמת וההון האנושי המצוין, הם אלו שבזכותם סיכל השנה שב"כ יותר מ-400 פיגועים משמעותיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!