דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

התעמלות אמנותית / בכירת המתעמלות האמנותית של ישראל נטע ריבקין הודיעה על פרישה

"החלטתי בלב שלם" אמרה ריבקין בדמעות, "מעבר לכל תארים, מה שחשוב לי זה שגרמתי לאנשים לאהוב את הספורט הזה". ריבקין השתתפה ב-3 אולימפיאדות, עשרות תחרויות גמר, זכתה במדליות רבות, ואף רשמה תרגיל על שמה: "אלמנט ריבקין"

המתעמלת האמנותית נטע ריבקין באולימפיאדת ריו 2016 (צילום: סוכנות AP)
המתעמלת האמנותית נטע ריבקין באולימפיאדת ריו 2016 (צילום: סוכנות AP)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המתעמלת האומנותית הבכירה של ישראל בעשור האחרון נטע ריבקין הודיעה אמש ׁ(שלישי) על פרישה מעולם הספורט התחרותי. ריבקין בת ה-25 השתתפה בשלושת האולימפיאדות האחרונות ואף זכתה לכבוד להיות נושאת הדגל של המשלחת הישראלית בריו 2016 לפני כארבעה חודשים. אמש במסיבת העיתונאים אמרה "כשאני נזכרת בתחילת הדרך אני יכולה לומר שהיא לא הייתה קלה כלל, אני בשלה לפרק הבא בחיי".

נטע ריבקין היא ללא ספק אחת הספורטאיות האולימפיות הבכירות ביותר בישראל. המתעמלת האמנותית הוותיקה, בת להורים שעלו ב1991 מסנט פטרסבורג, החלה להתאמן בגין 5 באגודת מכבי תל אביב ונחשבת למי שהעלתה את המודעות לענף ההתעמלות האמנותית בארץ, שנמצא בשיא פריחתו בשנים האחרונות. למרות גילה הצעיר היא השתתפה בשלוש אולימפיאדות כשהראשונה הייתה אולימפיאדת בייג'ין 2008 אליה הגיעה כצעירת המשלחת בגיל 16, מאז היא השתתפה בשתי אולימפיאדות נוספות ואף העפילה לגמר בלונדון 2012 שם סיימה במקום השביעי והמכובד מאוד.

לפני ארבעה חודשים בריו היא הייתה קרובה להעפיל לגמר וסיימה במקום השלושה עשר. בין ההישגיה הבולטים העפילה ריבקין לשש עשרה תחרויות גמר באליפויות עולם, ולארבע עשרה תחרויות גמר באליפויות אירופה. כמו כן, במהלך הקריירה השיגה עשרים ותשע מדליות בתחרויות גרנד פרי ושמונה עשרה מדליות בסבב גביע העולם. בספטמבר 2015 באליפות העולם בהתעמלות אמנותית הגיעה ריבקין לשלושה גמרים – בקרב רב, בחישוק ובכדור. בקרב רב סיימה ריבקין במקום השביעי ובזכות הישג זה זכתה בכרטיס לאולימפיאדת ריו.

המתעמלת האומנותית נטע ריבקין בגמר הענף באוקראינה (צילום ארכיון: סוכנות AP).
המתעמלת האומנותית נטע ריבקין בגמר הענף באוקראינה (צילום ארכיון: סוכנות AP).

בפתח דבריה אמש במסיבת העיתונאים אמרה: "אני אנסה לדבר מהלב, אני מאוד מתרגשת, אנחנו נמצאים כארבעה חודשים אחרי ריו, ומאז היו לי לבטים קשים מאוד לגבי המשך הקריירה. אני מודה לכל מי שליווה אותי במהלך הדרך. אני רוצה לומר תודה לאמא שלי, למאמנת שלי אלה סמופלוב, לוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי, למשרד התרבות והספורט, לאגודה שלי מכבי תל אביב, לאיגוד ההתעמלות ולקבוצת 'דלק' שליוותה אותי כספונסר בדרך לריו".

ריבקין המשיכה ונימקה את הסיבה לפרישתה: "קיבלתי את ההחלטה לפרוש מפעילות תחרותית בלב שלם ובהרגשה שנתתי את כל כולי להתעמלות האמנותית. עצם ההגעה לריו וההשתתפות בפעם השלישית באולימפיאדה הייתה התגשמות פסגת החלומות שלי, כשהגעתי לשם כנושאת הדגל של המשלחת הרגשתי תחושה אדירה, הבנתי איזה כבוד גדול נפל בחלקי. עכשיו כשאני נזכרת בתחילת הדרך אני יכולה לומר שהיא לא הייתה קלה כלל, היא הייתה קשה מאוד, בתחילת דרכי כשהתגליתי כבעלת פוטנציאל להצליח, התמיכה בי הייתה מועטה, הייתי נחושה ושום דבר לא מנע ממני להגשים את החלום – להגיע לאולימפיאדה".

"מעבר לכל התארים, מה שמאוד חשוב לי, אף יותר מההישגים עצמם, זה שהצלחתי לגרום לאנשים רבים ובעיקר לבנות צעירות לאהוב את הספורט הזה".

"אלמנט ריבקין"

ציון דרך משמעותי נוסף לקריירה של ריבקין השנה כשביצעה את האלמנט "האורוגינלי" שלה עם הסרט והוא זכה להכרה ונרשם על שמה בענף ההתעמלות האמנותית העולמי. את התרגיל אותו המציאה יחד עם הכוראוגרפית איילת זוסמן. מדובר באלמנט שאף מתעמלת אחרת לא ביצעה עד כה, הוא תועד ונשלח להתאחדות העולמית, אשר אישרה אותו כחודשיים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בריו.

ישנם עוד ספורטאים וספורטאיות גדולים שעל שמם נקראו ביצועים בלתי נשכחים כמו: ה"ביילס" של המתעמלת האמריקאית המהוללת סימון ביילס, טכניקת "הפוסברי" של קופץ הגבוה האמריקאי דיק פוסברי ב1968, קפיצת "הצוקהארה" של המתעמל היפני אגדי משנת 1972, "חוק בוסמן" בכדורסל וכמובן "סיבוב קרויף" של הכדורגל ההולנדי יוהאן קרויף שהלך השנה לעולמו.

ריבקין סיכמה את הודעת הפרישה בדברי תודה למאמנת שלה אלה סומפולוב: "מי שהייתה איתי בכל רגע ובכל מצב היא המאמנת אלה סמופלוב, שעשתה ממני מתעמלת גדולה. אחרי קריירה של 20 שנה אני מבינה שבגיל 5 קיבלתי מתנה גדולה. ההתעמלות האמנותית הפכה לחלום, התשוקה, השמחה והעבודה שלי, לכל עולמי. החלטתי לפרוש כי אני מרגישה שנתתי כל מה שהיה בתוכי. אני מרגישה שובע ואני יכולה לומר שמיציתי את עצמי ואני בשלה לפרק הבא בחיי".

במסיבת העיתונאים שערכה אתמול ריבקין דיבר גם מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג שאמר: "נטע היוותה מודל לחיקוי עבור הרבה מתעמלות צעירות. היא השאירה חותם במסירות, בנחישות, בהתמדה ובחריצות אין קץ. צלחה גם משברים לא קטנים, הגדול שבהם מות אביה. תמיד שמרה על צניעות מעוררת התפעלות. לא היה ספק שהיא תיבחר לשאת את דגל הוועד האולימפי בריו. נכונו לנו עוד הרבה שנים משותפות בתפקידה החדש. אני רוצה להודות לנטע בשם הוועד האולימפי והספורט הישראלי".

נטע לא נפרדת מהספורט האולימפי

בתפקידה החדש והמאתגר, אליו נבחרה לפני כחודש נטע תשמש כיושבת ראש ועדת הספורטאים של הוועד האולימפי בארבע השנים הקרובות. ריבקין שנבחרה על ידי הנהלת הוועד לתפקיד היו"ר, תייצג את הוועדה בהנהלת הוועד האולימפי בישראל.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!