דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

חמאס בעזה / שב"כ: פעיל חמאס שנעצר סיפק מידע על מנהרות בצפון רצועת עזה

פעיל הזרוע הצבאית של החמאס נעצר לפני כחודש כשניסה לחצות את הגבול לתוך ישראל. בחקירתו סיפק פרטים על מוצבי חמאס, תוואי המנהרות וכל על פעילות ארגון הטרור במהלך מבצע צוק איתן.

חשיפת מנהרת טרור בעוטף עזה, יולי 2014 (צילום: דובר צה"ל)
חשיפת מנהרת טרור בעוטף עזה, יולי 2014 (צילום: דובר צה"ל)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (רביעי) הותר לפרסום על ידי דוברות שב"כ כי בלאל רזאינה (24) תושב רצועת עזה אשר משויך לזרוע הצבאית של חמאס "עז א דין קסאם" נעצר. בלאל נתפס לאחר שחצה את גדר הגבול אל עבר ישראל.

בלאל, שלקח חלק בארגון למעלה מעשור, הוא אחיו של מצטפא ראזינה, ראש מנגנון ביטחון הפנים של חמאס. על פי דוברות שב"כ הוא נעצר ב-27 לנובמבר השנה. כאשר על פי החקירות היה מעורב בפעילות טרור ענפה מטעם הארגון, אשר כללה, בין השאר, אימוני צליפה, שמירות חמושות וחפירת מנהרות.

מהשב"כ נמסר כי "בלאל, אשר את מרבית פעילותו במסגרת ארגון החמאס בשנים האחרונות, עשה בתחום המנהרות וכמלווה לאחיו מצטפא ראזינה, סיפק מידע רב על תוואי מנהרות בצפון רצועת עזה, ועל שיטות הפעולה של חמאס בחפירת מנהרות. בהקשר זה עלה בחקירה, כי גם בשטח של בית משפחתו נחפרה מנהרה המובילה למנהרות רבות באזור ואשר משמשת, בין היתר, כמחסן אמצעי לחימה."

כמו כן, סיפק בלאל מידע על מוצבים שונים של החמאס, על פעילותו כצלף בחמאס וכן על פעילי טרור נוספים בחמאס ובארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. עוד עלה בחקירה, כי במהלך מבצע "צוק איתן" הסתתרו אחיו ובכירי חמאס נוספים בבית החולים "כמאל עדואן" ברצועת עזה ומשם ניהלו את הלחימה.

המחבל שנתפס (צילום: דוברות שב"כ).
המחבל שנתפס (צילום: דוברות שב"כ).

בהקשר הזה עלה כי במהלך מבצע "צוק איתן" פעל בלאל, בין היתר, כשליח להעברת מסרים בין אחיו לבכירי חמאס. בנוסף עלה כי בכירים בביטחון הפנים של החמאס ניהלו את הלחימה מבתי אזרחים.

אתמול הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור כנגד בלאל,  בגין פעילות הטרור בה היה מעורב. במסגרת כתב האישום יוחסו לבלאל שבעה אישומים בגין ביצוע עבירות נגד בטחון המדינה של פעילות בארגון טרור וגיוס חברים, עבירות בנשק, אימונים צבאיים אסורים ועוד. כמו כן, הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטים.

על פי דוברות שב"כ "המידע שעלה בחקירתו בשב"כ, אודות השימוש שעושה חמאס במבנים אזרחיים לצורך קידום פעילות טרור, מהווה דוגמה נוספת להפרות חוזרות ונשנות של כללי המשפט הבינלאומי המבוצעות על ידי החמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה.

כמו כן, יחד עם המידע שהתקבל בחקירותיהם של פעילי חמאס נוספים שנעצרו בשנה האחרונה, ממחיש את המאמצים הרבים שחמאס משקיעה במסגרת הכנותיה לעימות צבאי עם ישראל."

ביום שלישי השבוע, חשף ארגון השב"כ כי בסוף חודש נובמבר השנה נעצרה חוליית טרור שכל חבריה הם תושבי ישראל. החוליה תכננה לבצע פיגועים כנגד חיילי צה"ל באזור הנגב. מתכנן הפיגוע הראשי הוא מחמד מצרי (37) מבאר שבע, והוא הועסק בשנה האחרונה כסגן מנהל סניף "קינג סטור משהדאוי" בבאר שבע שם פגש את עבדאללה אבו עיאש (26) מכסיפה שעבד באותו סניף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!