דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

הרמב״ם האישי שלי - מלחמה על צדק והתפוררותה של הדמוקרטיה

אני לא מבין אקטיביסטים חברתיים. אני לא מבין מה לאנשים וללחום על צדק.

אפילו כשהיינו קטנים תמיד היה כיף להתערב על משהו. לא בהכרח כסף. אבל על משהו. לא על צדק. צדק זה באסה. צדק זה אאוטקאסט.

זה הרמב״ם שלי. זו התורה הניאו-עיתונאיסטית על רגל אחת.

אז מה היה לנו בחודש האחרון?…

רפי רותם, חושף שחיתויות נמצא אשם ב״העלבת עובדי ציבור״. אל דאגה, הוא לא הולך לכלא. עדיין. גיא לרר – מגיש הצינור בערוץ 10, נחקר לפני שנה ועמד השבוע לדין, בפעם הראשונה על ספסל הנאשמים על כך שפרסם שיר של פעילים חברתיים נגד הפרקטיקות הבזויות של רכזי מידע של המשטרה בתכניתו (לינק לשיר לא מצורף היות מהטעם שכתב אישום זה למעשה סתם את פינו). אורן ליבוביץ׳ ממשט הקנאביס הפיקטיבי שאירגן (אמ;לק – בחור חביב שרצה להעלות מודעות והביא שקים של צמחי מרפא חוקיים, לאחר שמסר את המידע הזה שלמשטרה בטרם המשט) נעצר, כחלק ממה שעודנו מסע ההסברה ב׳צינור׳ (שוב ה׳צינור׳ האלה…). מני נפתלי שנעצר על כך שירד ממדרכה או משהו. אלג׳דלי.

ומנדלבליט אחד שהרגע פתח בחקירה.

אבל החמור מכל עוד לפנינו.

ביבי צוללות, בני דודים ותרומות. תקציבים חולים עוברים מתחת לעיננו הרדומות. השמיים מתכסים עננים הזויים, והתמונות מתפרסמות. הסכמים שנותנים כוח בלתי נגמר לתאגידים נחתמים בעיניים מכוסות. והממשלה רשאית לצנזר את פייסבוק ללא שאלות.

אבל החמור מכל עוד לפנינו.

שריפות, חולים, זקנים, נכים, ניצולים, בני דודים, ערבים, יהודים, י-ש-ר-א-ל-י-ם. ישראלים. שימו לב לזריית החול. תתעלמו מהימין. תתעלמו מהשמאל. תתעלמו מכל ההפרד ומשול. תתעלמו מעצמיכם, מאמונתכם, משתיקתכם. תתעלמו מהעבודה שלעולם היא חייכם. תתעלמו מהישרדות יומ-יומית חד-גונית. תתעלמו מאזהרות הרשות הלאומית.

אנשים טובים, אנשים טובים עלולים להיכנס לכלא. אנשים פ&#׳ן טובים. אנשים שנלחמים מלחמת צדק. כזו שאין ״סיבה״ להילחם אותה. כזו שהסיכוי היחידי שלה הוא אם אתם תצטרפו אליה. אתם זה את. שקוראת את הטור. אתם זה אתה שיכול לפרסם. אתם עוברים עכשיו את הרדאר.

#באים לבנקאים הם קבוצת פעילים חברתיים. הם פעילים נגד התעמרות הבנקים באזרחי ישראל. גם אתם מרגישים שהבנקים מתעמרים בכם? מה זה מתעמרים? בואו נפתח לרגע את העיניים. מתעמרים זה אומר טוחנים אותנו. מתעמרים זו מילה גבוהה ל׳יעשו כל מה שהם יכולים כדי לנצח אותנו׳. מתעמרים זה דבר שאנשים פשוטי יום, אנשים שעובדים קשה למען הפרנסה שלהם, אנשים שאין להם זמן לקרוא את הטור הזה – האנשים האלה – לא עושים. הם עסוקים בלשרוד. בלעבוד. בלעבוד בשביל לשרוד.

אז תדעו בישבילם. תדעו בשביל אבא שלכם. תדעו בשביל הילדים שלכם. בשביל החברים הקרובים שלכם. בשביל אלה שאכפת להם – ושונאים שאומרים את המשפט ׳מה זה יעזור׳. תדעו כדי שעוד מישהו יפתח את הראש לגבי כל מה שמאומ;לק פה.

#באים לבנקאים הם חבורה של ישראלים טובים, מגובים ברשתות החברתיות ובחיים הפרטיים על ידי חבורה של ישראלים טובים. ישראלים שהחליטו להתנגד לביזיון.

עוד שניה ה-BDS על הגדרות. הם נוהרים לבתי הדין. ואנחנו עלולים להישאר מבודדים. בינתיים הקשרים הדיפלומטיים שלנו מתמוטטים, ואנשים פרטיים, פעילים חברתיים נרדפים ומושתקים. #באים לבאים, ומתחילים לעשות שיעורים.

#באים לבנקאים הם ברק כהן, יגאל רמב״ם, משה מנקין, ערן ורד, איליין מרשק ואילן פלד. אין מה לספר לכם עליהם. אתם בסך הכל צריכים להמשיך לקרוא כדי להיות מחוברים. אם אתם מתחברים – תלחצו על אחד הלינקים ותתחילו לתמוך בפועל. אם אין לכם איך תמצאו איך.

למה? כי אנשים טובים שנלחמים בשחיתות בשבילכם, ובשביל הילדים שלכם – עלולים להיכנס לכלא במקום לנצח. כי אין יותר דמוקרטיה במדינה הזו. אם צריך להסביר לכם שוב מה זו דמוקרטיה- תפתחו כל עיתון, כל עיתון- כ-ל ע-י-ת-ו-ן היום בבוקר ותראו מה זה לא דמוקרטיה.

ישראלים יקרים, אני לא אומר לכם לצאת לרחובות. את זה אומר ראש המוסד לשעבר. אני לא אומר לכם לשתף ללא לאות. את זה יגידו לכם אלדד יניב ואראל מרגלית. אני לא אומר לכם את האמת בפרצוף כמו דרכנו, ואז מחכה שתגיבו. אני מבקש מכם לחשוב. לפתוח את הראש. להפסיק להיות חלק מה-99% שנשלטים, ביד רמה, ובחסות תביעות ההשתקה נגד חופש הביטוי שלנו וזכויות הפרט. היום זה הם, מחר זה אתם. היום הקורבנות של הבינאריות יוכלו אותה, ומחר זו תהיה אמא שלכם. או חברה שלכם. או נכה. או זקן. או ניצול נכה וזקן.

בימים שבהם לא ידוע מה גודל הפרשה השניה בחקירה שהחליט לפתוח היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נגד ראש הממשלה, אפשר רק להוסיף את הכתבה הבאה שפורסמה ב אינדפנדט ומגדירה את תחום החשדות, לכאורה, בהונאה.

מטיבי לכת שמכירות את את הטורים הקודמים, ולקראת הדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת יבקשו פתרון להונאה שגבתה מחיר כבר עד כה ועליה נכתב רבות, יכולות בינתיים להסתפק בפתרון הפשוט של חסימת תכנים אינטרנטיים אשר מהווים עבירה פלילית, שזה בדיוק אותו החוק שמשתיק מחאות לגיטימיות, כאשר זה רק חלק מפתרון מתבקש אשר אמור להיות מגובה תקציבית על ידי המדינה.

ואתם תקומו בבוקר ולא תבינו מה זה הטור הזה. ואיך הכל יוצא אליכם בבת אחת. ומה לעזאזל אתם הולכים לעשות עם כל זה.

קשים הם חייו של נושאי הבשורה. האמת היא ילדה מכוערת, וכואב כמה שהיא מכוערת. תבחרו אתם באיזו דרך ללכת, ולאיזו אמת להאמין מכל האמיתות.

ל-ה-ת-א-ח-ד!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!