דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

נתניהו / ערוץ 10: "היועץ המשפטי לממשלה אישר למשטרה לחקור את ראש הממשלה"

כתב הערוץ, ברוך קרא, פירסם אמש כי ישנו אישור רשמי של היועמ"ש למשטרה לזמן את רה"מ נתניהו לחקירה, וכי חקירה שכזו תתואם בימים הקרובים. היועמ"ש מנדלבליט אינו מאשר ואינו מכחיש כיוון ש"הבדיקה תלויה ועומדת"

בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט.  צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט. צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90
שי ניר

על פי דיווח של ערוץ 10 מאתמול בערב (רביעי) "הבדיקה" שמבצעת המשטרה לגבי חשדות שהועלו כלפי ראש הממשלה נתניהו עלתה שלב באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והיא מוגדרת כעת כ"חקירה".

לפני כחצי שנה הודיע היועמ"ש מנדלבליט על פתיחת "הבדיקה" בעניינו של נתניהו. אז נמסר לתקשורת על ידי היועץ כי: "בעקבות מידע שהתקבל בעניינים הנוגעים בין היתר לראש הממשלה, ושהוצג בפני היועץ המשפטי לממשלה על ידי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, קיים היועץ מספר דיונים בהשתתפות פרקליט המדינה, גורמים בכירים נוספים במשרד המשפטים ואגף החקירות והמודיעין במשטרה. בסיומם, החליט היועץ המשפטי לממשלה להורות על קיום בדיקה בנושא".

במהלך חצי השנה האחרונה לא נמסרו באופן רשמי פרטים נוספים לגבי מהות המידע שנבדק וטיבו של החשד כלפי ראש הממשלה, ככל שישנו חשד שכזה. פוליטיקאים, פרשנים ועיתונאים לא מעטים אשר טוענים כי יש להם מידע לגבי החשדות העלו מעת לעת בחודשים האחרונים סברות לגבי התקדמות הבדיקה. הטענה המרכזית שעלתה מצד גורמים המבקרים את התנהלות ראש הממשלה היא כי "הבדיקה" מתמסמסת וזאת בשל גרירת רגליים של היועץ המשפטי לממשלה. היו שהטעימו שמנדלבליט נמצא בניגוד עניינים כיוון שעד למינויו כיועץ משפטי הוא שימש כמזכיר ממשלה, ככפוף ישירות לנתניהו וכחלק, למעשה, מהצוות הפוליטי הקרוב ביותר לראש הממשלה. בשבועיים האחרונים הטפטוף מפיהם של עיתונאים יודעי דבר (או כאלו שנחזים להיות יודעי דבר) בדבר התקדמות צפויה בפרשה הפך למבול של ממש.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90).
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90).

אמש פרסם הכתב המשפטי של ערוץ 10, ברוך קרא, ידיעה בלעדית על פיה מנדלבליט אישר לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, לחקור את ראש הממשלה. על פי הדיווח המשטרה צפויה לתאם את מועד החקירה עם ראש הממשלה נתניהו בימים הקרובים, וההערכה היא כי החקירה עצמה תתקיים במעונו או במשרדו.

משרד המשפטים ודוברות המשטרה הוציאו הודעה משותפת אשר לא אישרה ולא הכחישה את הידיעה, וזאת מכיוון ש"הבדיקה תלויה ועומדת". כל פרסום בעניין זה הוא "על אחריות המפרסם" לשון ההודעה, שגם הבטיחה כי הציבור יעודכן בבוא העת במהלכי הבדיקה.

על פי המידע שפרסם קרא נתניהו חשוד בשתי פרשות, כאשר פרשה אחת היא משמעותית מן השנייה, ואולי גם כוללת מסד ראייתי משמעותי יותר. הפרשות עליהן צפוי נתניהו להיחקר, על פי הדיווח, לא דלפו עד כה לציבור, ואין לציבור כל מידע לגבי מהות החשדות. כלומר, אין מדובר בחשדות שהתפרסמו עד כה בציבור – לא פרשת המיליארדר פקר וגם לא פרשת דוד שמרון, וגם לא פרשת המיליונר ספנסר פרטרידג', ואף לא אחת מפרשיות העבר כמו התנהלות מעון ראש הממשלה או מימון הנסיעות של נתניהו. יש לציין כי בעבר, כאשר ראש הממשלה אולמרט נחקר במהלך כהונתו, הציבור היה מיודע לגבי תוכן ומהות החשדות העומדים כנגד ראש הממשלה.

על פי קרא היועץ מנדלבליט עמל על הודעה מפורטת לציבור בדבר מהות החשדות כנגד ראש הממשלה. הסיבה שמדובר במשימה מורכבת היא כי יהיה מוטל על היועץ המשפטי להסביר לא רק במה חשוד ראש הממשלה, אלא גם לספק הסבר מניח את הדעת מדוע מתמשכת הבדיקה זמן כה רב, האם ישנן פרשות נוספות שהחליט שלא לקדם את חקירתן כפי שנטען. בחודשים האחרונים נשמעו טענות חריפות מתוך מערכת אכיפת החוק, בעילום שם יש לציין, כי התמשכות התהליך הזיקה לחקירה והועילה לנתניהו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!