דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות עובדי הבניין והעץ

עבודה מסוכנת / חדר המצב של ההסתדרות מתגייס למאבק בתאונות הבניין

במסגרת מהלך שיזמה הסתדרות עובדי הבניין והעץ להתמודדות עם נושא הבטיחות העבודה בענף, יחל חדר המצב של ההסתדרות לקבל דיווחים על הפרות בטיחות שיועברו לגורמים הרלוונטיים. יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל: "אם מאיימים על עובד שיעבוד בניגוד לחוק או שיעשה עבירת בטיחות הוא יוכל לפנות אלינו"

פועל באתר בניין (תמונת אילוסטרציה: יונתן זינדל / פלאש 90 - למצולמים אין קשר לכתבה).
פועל באתר בניין (תמונת אילוסטרציה: יונתן זינדל / פלאש 90 - למצולמים אין קשר לכתבה).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חדר המצב של ההסתדרות יתחיל לקבל תלונות על הפרות חוקי עבודה ובטיחות בענף הבניין, ענף העבודה המסוכן בישראל. את המהלך יזמה הסתדרות עובדי הבניין והעץ בתאום עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וג'יהאד עקל ראש חדר המצב.

"אם מאיימים על עובד שיעבוד בניגוד לחוק או שיעשה עבירת בטיחות הוא יוכל לפנות אלינו" הסביר לדבר ראשון יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל, "נשים דגש על נושא הבטיחות. התחלנו בשבוע שעבר וכבר פנו אלינו כמה עשרות עובדים, בין היתר לגבי חברות כוח אדם שהורו לעובדים לעבוד במזג אוויר סוער. אנחנו מקבלים עדכון ומטפלים באופן מיידי. אם יש צורך לערב את משרד העבודה והרווחה, נערב". עוד ציין מויאל כי יו"ר ההסתדרות נעתר לבקשתו ואישר תקציב מיוחד בסדר גודל של מאות אלפי שקלים לטיפול בנושא הבטיחות בענף, אכיפתו והכשרות בנושא.

שלטי בטיחות כניסה לאתר בניה בת"א (צילום: דבר ראשון).
שלטי בטיחות כניסה לאתר בניה בת"א (צילום: דבר ראשון).

"בשבוע שעבר כינסנו את כל מזכירי האיגוד ברחבי הארץ והודענו להם שברגע שמתקבלת פניה אנחנו מעבירים אותה אליהם" אמר, "כל מרחבי ההסתדרות נרתמו לטפל בסוגיה הזו. תכנית העבודה ל-2017 מתחילה בסערה – לנסות ולעשות את הכל כדי להפחית את מספר נפגעי תאונות העבודה וההרוגים". לדבריו, המהלך נעשה במקביל למגעים הנערכים בין ההסתדרות לבין גורמי האכיפה במשרד העבודה והרווחה, במסגרתם נבחנים אופנים לשיתופי פעולה.

למהלך נרתמו האיגודים הארציים של מנהלי העבודה והמנופאים (מפעילי עגורן צריח). במכתב ששלח ארגון המנופאים לחבריו נכתב " כידוע לכם, בענף מתקיימת מזה שנים תרבות עבודה בלתי תקינה; פנינו  לקבלנים, ישירות וגם באמצעות ההסתדרות, בדרישות להביא מידית לתיקונים דרמתיים בשמירה על החוק ועל כללי הבטיחות. לא קיבלנו כל מענה. מדובר במאבק על חיי אדם.  לפיכך, ועד שיושג פתרון, אנו קוראים לכם להקפיד הקפדה יתרה על קיום הוראות החוק והיצרן בעבודה, ולשמור על בטיחותכם. ארגון העובדים שמאחורינו, הסתדרות עובדי הבניין והעץ, ייתן גיבוי מלא לפעילות הזאת, ויקצה עזרה וסיוע במקרים בהם ניתנת הוראה של מעסיק לעובד שמשמעותה עבירה על החוק".

לשם הגשת תלונה על הפרות חוקי העבודה והבטיחות בענף הבניין ניתן לפנות לחדר המצב של ההסתדרות בין השעות 8:30-15:30  לטלפון :  *2383  או  1-700-700-331. בהסתדרות עובדי הבניין והעץ הדגישו כי הקו פתוח הן לעובדים והן לאזרחים מהשורה הנתקלים בהפרות בטיחות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!