דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אגד

צעדים ארגוניים / תנועת האוטובוסים של חברת אגד באזור ירושלים תושבת ביום רביעי

כך הודיעה היום (ב') ההסתדרות. מדובר בשביתת אזהרה בת יום אחד במחאה על פגיעה בציבור הנהגים הן מצד ההנהלה והן מצד המדינה. יו"ר ועד העובדים, קובי ואחניש, הזהיר כי במקרה הצורך יורחבו הצעדים הארגוניים מעבר לירושלים

הפגנת עובדי אגד בירושלים, נובמבר 2016 (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
הפגנת עובדי אגד בירושלים, נובמבר 2016 (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הודיעה כי תערוך שביתת אזהרה בת יום אחד, בו תושבת כליל תנועת האוטובוסים של חברת אגד באזור ירושלים. השביתה תחל ביום רביעי הקרוב (4.1), בשעה 05:00.

על פי ההסתדרות, שביתת האזהרה מגיעה בעקבות התנהלותה של הנהלת החברה שפוגעת באופן מתמשך בציבור הנהגים, במעמדם ובזכויותיהם וכן בשל גרירת רגליים של המדינה והתרשלותה בשמירה על בטחונה וקיומה של אגד כחברת ההסעות החשובה בישראל.

יו"ר ועד עובדי החברה, קובי ואחניש, אמר בשיחה עם דבר ראשון כי העובדים מוחים, בין השאר, על פגיעה בשכר העידוד (תוספת שכר על תפוקה שעולה על מכסות שנקבעו מראש). "הפכו את שכר העידוד לשכר דיכוי" טען, "ולא ניתן לזה להמשיך להיות ככה. זה מרכיב שכר פנסיוני שקובע את הפנסיה של אנשים". לדבריו, שביתת האזהרה תיערך בירושלים, אך במקרה צורך יורחבו הצעדים הארגוניים גם לאזורים אחרים בארץ.

אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).
אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).

"אגד נמצאת על סף תהום" אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, "בלתי נתפס שלחברה שקיימת מזה למעלה משמונים שנה ומסיעה את הציבור עוד מלפני קום המדינה נותנים להתפורר ופוגעים בנהגיה, שמבצעים את מלאכתם נאמנה תוך שמירה על מקצועיות, ביטחון ובטיחות הנוסעים. צר לי שבמקום לחזק את ציבור הנהגים, עושים את ההפך".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הוסיף כי הוא מקווה "שהמדינה והנהלת החברה יבינו, ויפה שעת אחת קודם, שיש להם אחריות לא רק לביטחון התעסוקתי של הנהגים אלא גם למאות אלפי הישראלים שמשתמשים בשירותיה של אגד מדי יום".

יו''ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, במדי אגד נואם בהפגנת העובדים, נובמבר 2016. (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, במדי אגד נואם בהפגנת העובדים, נובמבר 2016. (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).

שביתה ארצית של נהגי אגד נמנעה, לפני כחודשיים, אחרי שהושגו הבנות בין משרד האוצר וההסתדרות על חתימת הסכם תשומות חדש בחברה, שיתווה את תשלומי הסובסידיה מהמדינה לחברה. הסכם התשומות הקודם, שנחתם לעשר שנים, פג ב-2015. ההסכם החדש אמור היה להיחתם בתוך כחודש, אך לא נחתם עדיין, נכון לרגע זה.

במסגרת ההבנות בין האוצר וההסתדרות הוסכם גם על העברת סכום של כ-150 מיליון שקלים להבטחת משכורות העובדים בחודשים הקרובים. הסכום מהווה חלק משמעותי ממקדמה בת 250 מליון השקלים שדורשים העובדים שיועברו לאגד בגין שנת 2016.

הסכם התשומות משמעותי במיוחד ליציבותן הכלכלית של חברות התחבורה הציבורית, שכן מחיר כרטיסי הנסיעה בתחבורה הציבורית, מסלולי הקווים ותדירות נקבעים על ידי משרד התחבורה ולא בהתאם לשיקולי רווח והפסד. המשא ומתן לגבי הסכם התשומות החדש נמשך בין המדינה והנהלת אגד כבר למעלה משנה וחצי.

במשרד התחבורה בחרו שלא להגיב לדברים.

תגובת חברת אגד ומשרד האוצר לא נתקבלה נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!