דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך, חברה ועבודה / עיריות קרית מוצקין, קרית ביאליק ונשר פוגעות בשביתת המורים

זמן קצר לאחר הכרזת הסתדרות המורים על השביתה בעקבות אי תשלום שכר לעובדי החינוך, הודיעו העיריות כי יפעילו את גני הילדים במתכונת צהרון, כאשר עובדות עירייה יחליפו את הגננות

סייעת בגן ילדים (למצולמים אין קשר לכתבה. צילום ארכיון: סרגיי אטל / פלאש 90).
סייעת בגן ילדים (למצולמים אין קשר לכתבה. צילום ארכיון: סרגיי אטל / פלאש 90).
דוד טברסקי

הסתדרות המורים הכריזה אתמול (שני) על שביתה במערכת החינוך ודרשה מכל עובדי החינוך המאוגדים להתייצב במוסדות רק בשעה 11 בבוקר. בתגובה לכך, עיריית נשר, עיריית קריית ביאליק ועיריית קרית מוצקין יצאו במהלך שובר שביתה והחליטו להפעיל את גני הילדים למרות הודעת ההסתדרות.

מעיריית קרית ביאליק נמסר כי כל גני הילדים של העירייה יפעלו כסדרם בהתאם להחלטת ראש העיר אלי דוקורסקי, ואת הגנים יאיישו שתי סייעות שארגנה העירייה. גם ראש העיר של קריין מוצקין, חיים צורי, הנחה את אגף החינוך להפעיל את גני הילדים במתכונת צהרון עם שתי סייעות החל מ-7:30 בבוקר ועד 11 בבוקר.

עיריית נשר מסרה כי בגני הילדים יתקיימו מחר הלימודים באופן סדיר "כשירות להורים" באמצעות רשת הצהרונים המקומית שתפעיל את הגנים במתכונת צהרון החל מהשעה 7:30 עד לשעה 11:00, אז יסיימו לשבות הגננות והגנים יחזרו לפעול במתכונת רגילה.

העיריות ציינו בהודעותיהן שמכיוון שמרבית המורים שמלמדים בחטיבות הביניים שלהן חברים בארגון המורים, אין הדבר פוגע בשביתה, אך מכיוון שהשביתה פוגעת בהורים ובילדים – העיריות בחרו לשלוח עובדי עירייה לגנים.

פנינו לעיריות ושאלנו אותן מדוע ביצעו מהלך שכזה, המחליש בפועל את כוח השביתה של אנשי ונשות החינוך בעירם. מעיריית נשר נמסר כי היא בעד השביתה והמאבק של המורים, "אך תלמידי והוריי נשר קודמים לכל" וכי בכוונת העירייה לתמוך בהורים שנפגעים מהמהלך הזה.

עיריית קרית ביאליק מסרה כי "הסתדרות המורים מחזיקה את ההורים, כי זה גני הילדים ובתי הספר היסודיים. כשילד בן 9 נשאר בבית אז גם ההורים נשארים – והמשק נפגע".

עוד שאלנו את העיריות מה דעתן על כך שהמורים לא קיבלו את מלוא שכרם ומעיריית קרית ביאליק קיבלנו את התשובה הבאה: "גם בארגון המורים יש מורים שלא קיבלו את השכר, למה שם זה לא קורה?" לגבי הטענות על אי תשלום השכר למורים נמסר מהעירייה "אין לנו שום אמירה פוליטית בנושא, העירייה בסך הכל דואגת לכך שהורים יוכלו לצאת לעבודה ולשלוח את הילדים למסגרת הרגילה."

אל מול זאת, יו"ר מרכז המועצות האזוריות, עמיר ריטוב, יחד עם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, ביקש להחריג את המועצות האזוריות מן ההשבתה של מערכת החינוך מחר, זאת בשל אתגרי ההסעים שיווצרו. הלימודים יתחילו בזמן, אך יסתיימו שלוש שעות לפני מועד סיום הלימודים. "פעלתי לטובת השמירה על הזכות לשביתה תוך שמירת ביטחונם של הילדים. אני מודה למזכ"לית על נכונותה ופועלה לסייע".

אל מול הבלבולים שעלו בדבר הכרזות העיריות, ביקשה הסתדרות המורים להבהיר כי עובדי ההוראה קיבלו הוראה חד משמעית להגיע לבתי ספר בשעה 11 וכי אין בסמכותן של העיריות לתת הנחיות לעובדי הוראה, על כן השביתה מתקיימת.

ייתכן שהתופעה המתוארת כאן של שבירת שביתת המורים בהנחיה של הרשות המקומית נהוגה במקומות נוספים – קוראות וקוראי דבר ראשון מוזמנים לפנות אלינו ולספר על נסיונות לשבירת השביתה דרך הפייסבוק שלנו או בכפתור "צרו קשר" שלמעלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!