דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עמידר

דיור ציבורי / אם ובתה הנכה גורשו באלימות מדירת עמידר אליה פלשו בלית-ברירה

לאחר שהתגוררו בדירת עמידר שלא מתאימה לצורכי הבת המתמודדת עם פיגור, "פלשו" רבקה והילה לדירת עמידר אחרת בבאר-שבע, שעמדה ככל הנראה ריקה זמן רב. אמש, לאחר ארבעה חודשים, פינו שוטרים, את האם ובתה מהדירה

פינוי אלים מדירת עמידר בבאר-שבע - פעם שנייה בשבועיים האחרונים (צילום: צילום מסך מתוך סרטון שפורסם בפייסבוק).
פינוי אלים מדירת עמידר בבאר-שבע - פעם שנייה בשבועיים האחרונים (צילום: צילום מסך מתוך סרטון שפורסם בפייסבוק).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (שלישי), הגיעו השוטרים לפנות את רבקה בן יאיר ובתה הילה מדירת עמידר בשכונת נחל בקע בבאר שבע. הילה, בעלת פיגור שכלי ועם 100 אחוזי נכות, נאזקה והוכנסה לרכב משטרה. המשפחה טוענת כי השוטרים השתמשו באלימות ושברו להילה שיניים, המשטרה טוענת שהשוטרים נהגו באחריות וכי האם איימה לפוצץ בלון גז. את הלילה, לאחר שעות ברחוב, העבירו אצל קרובי משפחה.

לפני ארבעה חודשים "פלשו" רבקה והילה לדירה, מכיוון שהדירה בבניין של עמידר בה הן גרו עד אז, הייתה בקומה חמישית בלי מעלית, והאם משתמשת בהליכון ולא יכלה לטפס את הקומות. לאחר חמישה חודשים בהן לא יצאה מהבית התייאשה רבקה מההבטחות של עמידר לדירה חלופית בה לא תצטרך לטפס 5 קומות. המשפחה הייתה בפגישה עם שר השיכון גלנט לפני חודשיים.

הפינוי בבאר-שבע: (צילום הסרטון: יונתן גולן)

לדברי האחות יפעת, "פנינו לחגי רזניק ממשרד השיכון שהבטיח לי שלא יפנו אותן עד שלא תימצא דירה חלופית. אתמול בבוקר פרצו לדירה שוטרים בלי פסיכולוג. אחותי עם פיגור שכלי ו-100 אחוזי נכות, הייתה בהיסטריה, הרביצו לה ושברו לה את השיניים. כבלו אותה אזיקים, היא הייתה ממש חסרת אונים".

בערב, לא ידעו היכן יבלו את הלילה, "הרווחה אמרו שהיא תדאג לעצמה למקום לישון, סגן ראש העיר אמר שיחזור אלינו ועד עכשיו לא חזר".

רק לפני שבוע התרחש בבאר-שבע פינוי של אם וילדיה מדירה –  כאשר שוטרים פינו את שרונה אוחיון וילדיה מביתה. אוחיון התקשתה לעמוד בתשלומי שכר הדירה עבור משפחתה, זאת על אף שהיא זכאית, כאם יחידנית לשתי ילדות, לסיוע של 1,170 ש"ח בשכר הדירה. לפני מעט יותר מחודש, היא החליטה לפלוש לדירת עמידר בבאר שבע שלדבריה עמדה ריקה משך השנה וחצי האחרונות.

חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס מסרה: שלחתי היום מכתב בהול לשר לביטחון פנים, בדרישה לפקח, לבחון ולעדכן את הנהלים להתמודדות של שוטרים, בבאר שבע ובכלל, עם משימות מאד רגישות כמו פינוי מדירות, ובמגע עם בעלי מוגבלויות.

יתרה מזאת, "עמידר" ואנשיה הוכיחו שוב שלציניות אין גבול, והפעם הם משתמשים באישה מבוגרת ונכה ובתה הלוקה בשכלה כדי לקבוע עובדות בשטח בניגוד להנחיית השר, שקבע שלא יהיו פינויים עד לגיבוש המלצות הועדה. עמידר נותנת לאנשים להמתין חודשים ושנים לדיור ציבורי, ונזכרת בדירותיה הריקות רק כאשר אותם ממתינים – שזכאים להן – נכנסים אליהן בלית ברירה. טוב שהחליט השר אמש שלא לאפשר את הנפקת עמידר, ואני מקווה שהצעד מעיד על שינוי מגמה והבנה של השר שעליו לנער את חברת עמידר מהשחיתות, קהות החושים והבריונות שדבקו בה.

מעיריית באר שבע נמסר: בכוונת ראש העיר לפנות להנהלת משרד הבינוי והשיכון ולחברת עמידר ולבקש הבהרות על מקרה חמור זה. בכל מקרה העירייה באמצעות אגף הרווחה תלווה את האם וביתה ותסייע ככל שנדרש על מנת שאלה לא ישארו ללא קורת גג.

מהמשטרה נמסר: באירוע בו אמא מאיימת לפוצץ בלון גז ובכך לפגוע בחייה שלה ובחיי ביתה חסרת הישע הנמצאת עימה בדירה, (שלא לומר בחפים מפשע רבים נוספים), אין כל מנוס, וזו חובתו של כל אדם ובוודאי של כל שוטר, לעשות כל שביכולתו על מנת להציל את חייהן. גם בסרטון שהופץ ברשת ניתן לראות כי השוטרים נהגו באיפוק ובאחריות המתבקשת מכל שוטר בבואו לנהל אירוע קשה שגולש לפסים אלימים. לאחר שהשוטרים מנעו מן האם לפגוע בעצמה ובביתה האלימות הופנתה כלפי השוטרים. על מנת למנוע מהן לפגוע בעצמן ואף באחרים נעשה ניסיון לעצור אותן ובמהלכו המשיכו לנהוג באלימות כלפי אלו שהצילו את חייהן. השוטרים הזמינו לתחנת המשטרה עובדת סוציאלית לטפל בבת, ושחררו את הבת ממעצר אחרי שווידאו שהיא בידיים אמונות ומוסמכות לטפל בה. צר לנו כי שוטרים שהגיעו לבצע את תפקידם נקלעו למסכת אלימה ומסוכנת, והודות לפעולתם המדודה והמקצועית הצילו את חיי השתיים.

תגובת עמידר: מדובר בפלישה לא חוקית לדירה שאינה ראויה למגורים ועל פי הנחיית משרד השיכון מיועדת להריסה. נדגיש כי החוק מחייב לפנות פולשים בתוך 30 יום, וכך נעשה גם במקרה זה. בשל רגישות הנושא, רק נציין כי הפונה מתגוררת כיום בדירה ציבורית בקומה רביעית, ומעוניינת במגורים בדירת קרקע. ועדה בנושא מטעם משרד השיכון לא אישרה את בקשתה לדירת קרקע והקצתה לה אישור לדירה בקומה ראשונה. דירה בקומה ראשונה אותרה עבורה אולם הפונה סירבה בשל מיקומה בשכונה אחרת בעיר. עוד נדגיש כי הבקשה לפינוי נעשתה במסגרת לוחות הזמנים הנדרשים, הפינוי בפועל נערך ע"י משטרת ישראל, במועד שאינו תלוי בנו, כאשר עובדי עמידר לא נכחו במקום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!