דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנגיסטו

אברה מנגיסטו / פעילים לשחרור אברה מנגיסטו קטעו אמש את נאומו של השר בנט

הפעילים הבהירו כי תכלית המחאה היא להעיר את הציבור הישראלי, "הסיפור של אברה הוא סיפור טראגי, מכיון שאף אחד במדינה הזו לא סיפר את הסיפור שלו." אמרו. סגן השר איוב קרא: "המדינה עושה מאמץ גדול"

פעילים למען שחרור אברה מנגיסטו, קטעו את נאומו של השר בנט (תמונות: באדיבות המטה ההומניטרי לשחרור אברה מנגיסטו)
פעילים למען שחרור אברה מנגיסטו, קטעו את נאומו של השר בנט (תמונות: באדיבות המטה ההומניטרי לשחרור אברה מנגיסטו)
דוד טברסקי

פעילים למען שחרורו של אברה מנגיסטו משבי חמאס הפריעו אמש את נאומו של השר בנט במהלך כנס סטודנטים באוניברסיטת תל אביב. הפעילים קראו – "אברה לחופש נולד" ו "לשחרר את אברה מנגיסטו". "אדוני השר אתה חבר קבינט, מצפים ממך וממשלת ישראל להחזיר את אברה מנגיסטו, מעל 850 ימים הוא מוחזק בשבי."

שר החינוך ביקש להגיב לדברים, אך בשל התמשכות ההמולה, לא הצליח ובחר שלא להתעמת עם המוחים, וירד מהבמה.


לאחר מכן, אחד הפעילים סיפר את סיפורו של מנגיסטו, צעיר ממוצא אתיופי פגוע נפשית שחצה את הגבול לעזה דרך פרצה בגדר מיולי 2014 ומאז נמצא בשבי החמאס. "הסיפור של אברה הוא סיפור טראגי, מכיון שאף אחד במדינה הזו לא סיפר את הסיפור שלו. אף אחד במדינה הזו לא עושה שינוי כדי החזיר אותו הביתה. אף אחד בממשלה הזו או הקודמת שעשה דבר כדי לקדם את חזרתו" סיפר אחד הפעילים על הבמה. "יש בחור שלא יודעים מה מצבו הבריאותי, אף אחד לא ידוע מה קורה איתו, אין פיסת מידע למשפחה ואף אחד לא יודע אם הוא יחזור חי או לא חי או האם יחזור בכלל, אף אחד לא נותן תשובות." הפעילים ביקשו למסור סליחה על אי הנעימות שבמחאה, והדגישו שמטרתם היא לא להרוס את הכנס אלא להשמיע ולהדהד בקרב הציבור את סיפורו של מנגיסטו

לדעת סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא (הליכוד), אשר פעל לא אחת לטובת שחרורם של אזרחים ישראלים ממדינות אחרות, הפתרון להשבת מנגיסטו יצליח יותר במישור ההומניטרי, מאשר הממשלתי והבטחוני. "יש גורמים במערכת הביטחון ובממשלה שעוסקים בזה…אני פועל היום דרך שגרירויות שונות והשגריר במצרים, וזה עובד. יש התגייסות כמו שאף אחד אחר לא הצליח לגייס. בערוץ השני פועל מול הערוץ הטורקי ועם נציג הבנק העולמי בעזה.. אלו המקומות שיש סיכוי לעשות משהו." אמר קרא ל'דבר ראשון'. "אני מצפה שגם חמאס יבין שמדובר במקרה הומניטרי, מדובר בבחור שהוא חולה ואני מקווה שנגיע לבשורות, אני לא רוצה לקשור את זה לחיילים, כי זה יותר קשה. המדינה עושה מאמץ גדול, אבל הערוץ ההומניטרי מתאים יותר למנגיסטו."

פעילים למען שחרור אברה מנגיסטו, קטעו את נאומו של השר בנט (תמונות: באדיבות המטה ההומניטרי לשחרור אברה מנגיסטו)
פעילים למען שחרור אברה מנגיסטו, קטעו את נאומו של השר בנט (תמונות: באדיבות המטה ההומניטרי לשחרור אברה מנגיסטו)

"אברה הינו מקרה הומניטרי, ואינו יציב נפשית ובעוד חייו נמצאים בסכנה מיידית, השקט מרחף מעלינו", מסרה ל'דבר ראשון' יונית טליינש פנטה, רכזת 'המטה ההומניטרי לשחרור אברה מנגיסטו'. "שקט וחוסר עשייה מצד הממשלה. משפחת מנגיסטו מאבדת תקווה ואמונה בראש הממשלה ובנכונות שלו להשיב את אברה בנינו. אנו מברכים את הפעילים הנהדרים שהחליטו להרים את הכפפה ולהשמיע קול בפני מקבלי ההחלטות וקוראים לציבור ולקהילה, לא לתת יד לרמיסת זכותו של אברה לחירות בסיסית."

'המטה ההומניטרי לשחרור אברה מנגיסטו' הוקם לאחרונה, מתוך הצורך לחדד את המאבק – "מתוך השקט שהיה, קמה והתגבשה לה קבוצה של פעילים ופעילות שמגיעים מכלל גווני החברה –  בעלי משפחה וילדים, סטודנטים, חיילים." מספרת טליינש-פנטה, "הם רואים בהתגייסות שלהם מטרה נעלה של ערך חיי אדם והצלתו. עד היום, היינו צוות קטן יחסית אבל נחוש מאוד ומאמין בדרכו. עם הזמן והפעילויות מצטרפים עוד ועוד אנשים. רובם מהקהילה האתיופית. מבחינתנו מחר בבוקר אברה יכול להיות כל אחד מאיתנו וההתייחסות תהיה דומה לזו שקיבלה משפחתו."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!