דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אגד

חברה ועבודה / המו"מ נכשל: שביתה היום בקווי אגד בירושלים

לאחר כשלון השיחות בין האוצר להנהלת החברה בנוגע להסכם סובסידות חדש, הודיעו עובדי אגד, שנפגעים מאי חתימת הסכם, על שביתת אזהרה של יממה אחת

נוסעים עולים על אוטובוס אגד בירושלים, ארכיון (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
נוסעים עולים על אוטובוס אגד בירושלים, ארכיון (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הודיעה כי תשבית היום (רביעי) את קווי אגד בכל אזור ירושלים החל מהשעה 5:00 בבוקר, וזאת במחאה על הפגיעה בשכר הנהגים על רקע אי חתימת הסכם הסובסידות בין האוצר להנהלת החברה. השביתה הוכרזה לאחר שבשיחות שנערכו אתמול בין הנהלת החברה ונציגי משרד האוצר לא הגיעו הצדדים להסכמות. השביתה היא שביתת אזהרה של יממה אחת.

יו"ר ועד עובדי החברה, קובי ואחניש, אמר בשיחה עם דבר ראשון כי העובדים מוחים, בין השאר, על פגיעה בשכר העידוד (תוספת שכר על תפוקה שעולה על מכסות שנקבעו מראש). "הפכו את שכר העידוד לשכר דיכוי" טען, "ולא ניתן לזה להמשיך להיות ככה. זה מרכיב שכר פנסיוני שקובע את הפנסיה של אנשים". לדבריו, שביתת האזהרה תיערך בירושלים, אך במקרה צורך יורחבו הצעדים הארגוניים גם לאזורים אחרים בארץ.

הפגנת עובדי אגד בירושלים (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
הפגנת עובדי אגד בירושלים (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).

שביתה ארצית של נהגי אגד נמנעה, לפני כחודשיים, אחרי שהושגו הבנות בין משרד האוצר וההסתדרות על חתימת הסכם תשומות חדש בחברה, שיתווה את תשלומי הסובסידיה מהמדינה לחברה. הסכם התשומות הקודם, שנחתם לעשר שנים, פג ב-2015. ההסכם החדש אמור היה להיחתם בתוך כחודש, אך לא נחתם עדיין, נכון לרגע זה.

במסגרת ההבנות בין האוצר וההסתדרות הוסכם גם על העברת סכום של כ-150 מיליון שקלים להבטחת משכורות העובדים בחודשים הקרובים. הסכום מהווה חלק משמעותי ממקדמה בת 250 מליון השקלים שדורשים העובדים שיועברו לאגד בגין שנת 2016.

הסכם התשומות משמעותי במיוחד ליציבותן הכלכלית של חברות התחבורה הציבורית, שכן מחיר כרטיסי הנסיעה בתחבורה הציבורית, מסלולי הקווים ותדירות נקבעים על ידי משרד התחבורה ולא בהתאם לשיקולי רווח והפסד. המשא ומתן לגבי הסכם התשומות החדש נמשך בין המדינה והנהלת אגד כבר למעלה משנה וחצי.

מההסתדרות נמסר: "אגד נמצאת על סף תהום. לא ייתכן שלחברה בעלת מסורת מפוארת בת למעלה משמונים שנה נותנים להתפורר, תוך הפקרת נהגיה המסורים והנאמנים ותוך פגיעה בציבור הנוסעים".

ממשרד האוצר נמסר כי "בין המדינה לאגד מתקיים מו"מ למעלה משנה על הסכם סובסידיה. על אף שטרם הושגו הסכמות ועל מנת שלא לפגוע בשירות התחבורה הסדיר הגדילה המדינה את התשלומים שהעבירה לאגד בלמעלה ממיליון שקל. למרות שהמדינה הקדימה את המקדמות לחברה, השירות שניתן בירושלים על ידי אגד לא עלה בקנה אחד עם מחויבות החברה. צר לנו שבמקום לשפר את רמת השירות לאזרחים החברה בוחרת להשבית את הפעילות באזור זה על חשבון הציבור. אין בכוונת המדינה לחלק כספים שאינם מגיעים לחברה רק בשל איום השביתה."

להלן תגובת דובר אגד, רון רטנר: "בחודשיים האחרונים לא התקדם המו"מ לקראת הסכם סובסידיה חדש בין הממשלה לבין אגד. הבטחות הממשלה לקיומו של מו"מ מואץ נותרו ללא כיסוי. למרות האמור לעיל, השביתה המתוכננת מחר בירושלים היא מיותרת וחסרת כל סיבה נראית לעין. עמדת אגד הובהרה לעובדים בירושלים שדחו את הצעת ההנהלה לקיום הליך גישור בין הצדדים. הנהלת אגד תפעל למזעור נזקי השביתה ככל שתוכל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!