מזה שבועיים מגיע ג' (השם המלא שמור במערכת) לאזורים שונים בעיר חיפה. כתושב הגליל, הוא הופתע לגלות אתמול (רביעי) בבוקר שגם הפעם המדחן לתשלום חניה לא עובד. שלוש פעמים הגיע לעיר בשבועיים האחרונים, ובשלושתן לא היה לו כיצד לשלם עבור החניה.
כאזרח שומר חוק, ניסה ג' להקדים תרופה למכה והתקשר למוקד העירוני, שם נאמר לו כי נרשמה התלונה ובמידה ויקבל דוח יוכל לערער עליו. עם זאת, הן המוקדן והן נציגי העירייה איתם דיבר על הנושא, לא יכלו להבטיח לו שהדוח אכן יבוטל. לצערו כי רב, בשתיים מהפעמים אכן קיבל דוח על סך 100 שקלים כל אחד. תלונות נוספות מסוג זה הגיעו אף הן לידיעתנו בשבועיים האחרונים.
בעיית המדחנים בעיר ידועה לתושבים וגם לעירייה. גם כותבת שורות אלה היא תושבת העיר שנתקלת חדשות לבקרים במציאות זו. ממידע שהתקבל במערכת "דבר ראשון" פקחי העירייה קיבלו מסרון כי "טכנאי המדחנים מפסיקים לעבוד החל מה1/1/17, לא להעביר הודעות על מדחנים תקולים ולגבות ולתת קנסות כרגיל". כך למעשה עיריית חיפה המודעת היטב לכך שאין באפשרות תושבים ומבקרים בעיר לשלם על חניה בכחול לבן בעזרת מדחן הנחתה את פקחיה להמשיך לקנוס.
בתגובה לפנייתנו נמסר מעיריית חיפה כי "בימים אלו עיריית חיפה משדרגת את מערך המדחנים בעיר למדחנים חדשים ומודרניים בעלי יכולות נוספת כגון שימוש בכרטיסי אשראי וכדו'. עד התקנת המדחנים החדשים הציבור מוזמן להשתמש בשירותי האפליקציות פנגו, סלופארק ואיזיפארק. מודעות ופרסום בנושא יופצו בשבוע הבא".
בהמשך לתגובה זו ניסינו לברר מה יעלה בגורלם של אלה שהטלפון הסלולרי שלהם אינו תומך באפליקציות, או שמתקשים להתנהל איתן והתשובה שהתקבלה מהעירייה היא כי ניתן לרכוש איזיפארק. בשיחת טלפון למוקד העירוני שקיימנו הוצע לנו פתרון נוסף, לשלם טלפונית באשראי.
לנו רק נותר לשאול האם אזרח ותיק או מבקר מחוץ לעיר כדוגמת ג' או כל אדם שאינו מתנהל עם האפליקציות המדוברות צריכים להתרוצץ על מנת למצוא מקום לרכוש איזיפארק והאם לא יקבלו דו"ח חניה בזמן בו יחפשו את המקום הקרוב לרכוש בו אחד.