דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חורף

מזג האוויר / החזיקו חזק: סופ"ש של עלייה קלה בטמפרטורות ורוחות חזקות

למרות שלא מדובר בסערה יוצאת דופן - אנו מבקשים מקוראינו לנהוג בכבישים בזהירות יתרה ומגישים לכם מדריך לשמירה על החיים בחורף

רוחות חזקות (צילום ארכיון: בן קלמר / פלאש 90)
רוחות חזקות (צילום ארכיון: בן קלמר / פלאש 90)

שנה אזרחית חדשה החלה השבוע אך מבחינת מזג האוויר בסוף השבוע שהחל זה עתה – אין חדש תחת השמש. מזג האוויר אופייני לחלוטין לעונה – גשום פה ושם, קצת קר, קצת רוח, בלי הפתעות מיוחדות – בקיצור, חורף ישראלי אופייני.

המגמה החורפית לפרקים הזאת תלווה אותנו גם בסוף השבוע הקרוב, שיתאפיין יותר מכל ברוחות חזקות.

היום (שישי) צפוי מזג אוויר נאה ותחול עלייה בטמפרטורות, אשר תהיינה גבוהות מהרגיל לעונה במישור החוף, בשפלה ובדרום. בצפון הארץ ובהרי המרכז תנשבנה רוחות מזרחיות חזקות.

הטמפרטורות החזויות ביום ובלילה: טבריה 19-12, חיפה 17-12, תל אביב 20-9, ירושלים 13-7, באר שבע 20-6, אילת 23-10.

בשבת מזג האוויר צפוי להיות נאה עד מעונן חלקית. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות בעיקר במישור החוף ובדרום הארץ. במהלך היום הרוחות יתחזקו בעיקר לאורך מישור החוף.

בתחילת השבוע מזג השבוע ישוב ללבוש את חלק ממאפייניו החורפיים. ביום ראשון מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית, תנשבנה רוחות דרום מערביות חזקות, ובדרום הארץ ובמרכזה ייתכן אובך. הטמפרטורות ירדו ותהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. משעות הערב יחל לרדת גשם בצפון הארץ וייתכנו סופות רעמים יחידות. בחרמון יחל לרדת שלג.

ביום שני השמיים יתעננו וצפויים ממטרים לפרקים המלווים בסופות רעמים בצפון הארץ ובמישור החוף. קיים חשש מהצפות. בנוסף, תחול ירידה נוספת בטמפרטורות ושלג ירד בחרמון ובצפון רמת הגולן. עוד יוסיפו לנשב רוחות דרום מערביות ערות ובדרום הארץ עדיין ייתכן אובך.

סעו בזהירות בחורף הישראלי

אין ספק כי גשם הוא דבר חיובי הממלא את נחלי הארץ, שוטף את האבק והלכלוך ומרענן את האוויר ואת הצמחייה, אולם הוא גם יכול להביא עמו סכנות רבות, במיוחד בנהיגה בכביש העלולה להסתיים במקרה הפחות גרוע – בחוויה מפחידה ולא נעימה ובמקרה הרע – באסון. עם מודעות והיערכות נכונה ניתן בהחלט למנוע תאונות מיותרות ולאפשר לכולנו להינות מהחורף הישראלי. כאן מוגשים מספר דגשים לנהיגה בטוחה בעונת החורף, לרווחת קוראינו:

תקינות הרכב

רכב שמערכותיו החיוניות אינן תקינות הוא רכב מסוכן. יש לדאוג לוודא את תקינותן בכל עונה, ובמיוחד בחורף. יש לשים דגש מיוחד על מערכת הבלמים, הצמיגים, האורות, ההיגוי והמגבים. בדיקה פשוטה יכולה להציל חיים.

סעו לאט

בחורף הכבישים חלקים, תנאי הדרך "מאתגרים" ולכן בשביל למנוע תאונות מיותרות יש לנסוע 20 קמ"ש פחות. פשוט כך, בלי וויכוחים. בנוסף, יש לשמור על עירנות מירבית, לשמור מרחק גדול יותר ולהימנע מעקיפות ובלימות פתאומיות שעלולות לגרום להחלקה.

הדליקו אורות גם ביום

תנאי הראות בחורף קשים הן ביום והן בלילה. הדלקת אורות חשובה והכרחית כי היא מאפשרת לנהגים לראות טוב יותר אחד את השניה. מה גם, שזה החוק.

שימו לב להולכי רגל ובמיוחד לילדים וזקנים

בחורף קשה לנהוג ועוד יותר קשה לראות את הולכי הרגל. עליכם להאט ולחפש אותם – הם שם, עם תיק בית ספר, מעיל ומטריה, או עם מקל הליכה. הם צועדים על המדרכות ומקווים להגיע למחוז חפצם בריאים ושלמים (ואם אפשר, גם יבשים…) סעו בזהירות ושמרו על חייהם כעל שלכם.

ערפל

הנהיגה בתנאי ערפל מסוכנת מאוד. קשה לראות את הדרך, אורות הרכב לא חודרים את המסך השחור ואתם לא רואים את הסובב אתכם. לכן, בתנאי ערפל על הנהגים לנסוע לאט במיוחד. בנוסף, הפעילו את המזגן ואת מפשיר האדים, פתחו פתח אוורור קטן והדליקו אורות מעבר. כך, תעברו את הערפל בשלום.

ולסיום, נאחל לכל קוראי 'דבר ראשון' המשך חורף בטוח ושבת שלום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!