דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

חקירת ראש הממשלה / נתניהו נחקר שוב באזהרה, הפעם גם על הפרשה החסויה

לפי הודעת המשטרה, הפעם עסקה החקירה גם בפרשייה נוספת וחסויה, מעבר לזו הקשורה בטובות הנאה. זאת בהמשך להודעת היועץ המשפטי לממשלה כי קיימת תשתית ראייתית המצדיקה חקירה

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)
שי ניר

אתמול (חמישי) בשעות אחה"צ נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו באזהרה, בפעם השנייה, בחשד לקבלת טובות הנאה וניגוד עניינים. החקירה התבצעה במעונו הרשמי של ראש הממשלה, ע"י צוות שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה. בראש צוות החקירה מפקד היחידה כורש בר-נור.

המשטרה עדכנה בלילה כי "היחידה הארצית של משטרת ישראל המשיכה הערב בחקירתו באזהרה של ראש ממשלת ישראל, בחשד לקבלת טובות הנאה לכאורה. החקירה היום עסקה גם בפרשה נוספת. החקירה נמשכה כחמש שעות במעון ראה"מ בירושלים. כמו כן נעדכן כי ביומיים האחרונים נחקר גם חשוד נוסף."

המשטרה הדגישה כי מחשש לשיבוש חקירה, לא נמסרים פרטים נוספים.

מבדיקה לחקירה

מוקדם יותר השבוע, פרסם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודעה בה נאמר כי הטענות במסגרתן הוחלט לפתוח בבדיקה לפני 3 חודשים גובו בראיות שנאספו והתגבשו לתשתית ראייתית המצדיקה את החלטה להפוך את הבדיקה, לחקירה תחת אזהרה. מנדלבליט שלל שורת טענות שהופנו בעבר כלפי נתניהו ומשפחתו, שלדבריו נעשתה בדיקה לגביהם והעלתה חרס; טענה לקבלת מימון אסור בשנת 2009 לצורך הבחירות, טענה להטיית תוצאות פריימריז של הליכוד בשנת 2009, טענה לקבלת טובות הנאה בחו"ל ומימון טיסות על ידי בעלי הון וטענה למימון כפול של טיסות לחו"ל (ביביטורס).

בערוץ 10 פורסם בתחילת השבוע כי שני אנשי עסקים נחקרו והודו שנתנו את טובות ההנאה לנתניהו, וכי נתניהו עומת עם עדויותיהם. על פי הערכות, בחקירת המשטרה עומת נתניהו גם עם הצהרת ההון אותה נתן למבקר המדינה, בה לא נכללו טובות ההנאה אותן קיבל. עוד פורסם בערוץ 10 כי על פי החשד, ניגוד העניינים בין ראש הממשלה לנותן טובת ההנאה הוא בגין אחד התפקידים הקריטיים בהם נשא בעבר או נושא נתניהו בהווה. כלומר, על פי החשד נתניהו קיבל טובת הנאה מאדם שקשור לפעילותו הספציפית, וזה קורה בעיתוי ובנסיבות משמעותיות, דבר שהופך את הפרשה הזו לחמורה יותר, כך לכאורה.

נתניהו בחר להתייחס לחקירתו באזהרה בשיטה המוכרת – ותקף בחשבון הפייסבוק שלו את התקשורת ובפרט את העיתונאי רביב דרוקר, העומד מאחורי חשיפה של פרשות שונות בהן פרשת ביביטורס. האשים כי הם רודפים אותו ואת משפחתו, "שנים ארוכות של רדיפה יומיומית נגדי ונגד משפחתי התבררו אתמול כלא כלום – שום דבר. מישהו בתקשורת יתנצל על אלפי הכותרות, המאמרים ושעות השידור של "עיתונות חוקרת במיטבה", שהתבררו כקשקוש מוחלט? בטח לא דרוקר."

ספקולציות רבות נפוצו בימים האחרונים בדבר מהותה של החקירה הנוגעת בפרשיה הנוספת שנשארה חסויה. מכיון שאיננו עוסקים בחיזוי, בספקולציות או בקריאה בכוכבים, אנו משאירים את ההימורים מחוץ למגרש של 'דבר ראשון', כשיהיה בידנו מידע מהימן וודאי – נפרסם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!