דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / סיכום השבוע בספורט - מי ניצח ומי הפסיד השבוע

הפועל תל אביב ומכבי חיפה לא מצליחות להתרומם, שחקני הכדורעף יקבלו מלגות מיוחדות ללימודים אקדמאים, באורלנדו צבעו את האצטדיון בצבעי הקשת ומי הפסידה ב-48 שניות בלבד?

אוהדי הפועל תל אביב בימים יפים יותר (צילום: קובי גדעון \ פלאש 90)
אוהדי הפועל תל אביב בימים יפים יותר (צילום: קובי גדעון \ פלאש 90)
יאיר צוקר
אור גואטה
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחים – קבוצת אורלנדו סיטי – בגאווה צובעים את איצטדיונם בצבעי הקשת

לא אחת הכדורגל מראה לנו את כוחו האמיתי ביצירת חברה מאוחדת וסולידרית אשר שמה במרכז את ערכי השיוויון וכבוד האדם.

מועדון הכדורגל אורלדו סיטי מליגת ה-MLS בארה"ב יצר מחווה מרגשת לנפגעי ונפגעות הטבח הנורא שהתרחש ב-12 ביוני 2016 במועדון הקהילה הגאה בעיר, טבח שבו נהרגו 49 בני אדם בעת שבילו במועדון "הפולס" המזוהה עם הקהילה הלהט"בית.

בקבוצת הכדורגל של העיר החליטו לצבוע בצבעי הגאווה 49 מושבים מהאצטדיון החדש שלהם, לזכר 49 ההרוגים וההרוגות.

האצטדיון החדש של אורלנדו סיטי "הקשת", הצבוע בעיקרו בצבעי הקבוצה סגול ולבן, ממוקם במרחק של קצת יותר משלושה קילומטרים צפונית ממועדון "הפולס" בו התרחש הטבח שזעזע את העולם.

בקבוצה מליגת ה-MLS בה שיחק עד לפני שנה קאקה ושהתעניינה בעבר בהחתמתו של יוסי בניון אומרים: "בחרנו למקם את הכיסאות בשער 12 במרכז האיצטדיון כדי שהם ייראו לעיני כולם, לזכרם של הנרצחים ב-12 ביוני"

זו לא הפעם הראשונה שהקבוצה מתייחסת לאסון שפקד את העיר וכבר במשחקם הראשון לאחר הרצח, מול סן חוזה, קיימו אוהדיה מפגן מרגש של דקת דומייה ובו כל הקהל צבע את האיצטדיון בצבעי דגל הגאווה.

הבחירה החשובה של קבוצת אורלנדו סיטי מראה לעולם את הניצחון האמיתי של הספורט על-פני החושך.

יאיר צוקר

מפסידים – ניצחון שכולו הפסד: הפועל תל אביב

כנראה שלא משנה באיזה מקום הפועל תל אביב תסיים העונה, היא לא יוצאת מורווחת בשום צורה מהעונה האחרונה. אבל איך אפשר להכריז עליהם כמפסידים? הרי הם עשו מאמץ ומשחקים לא רע בכלל, הביאו רוכשים שעושים מאמץ להביא שחקנים בהשאלה מקבוצות אחרות ויש שחקנים שמוכנים לקצץ במשכורות ואולי אפילו הבקרה או אולי ההתאחדות או בית הדין יסכימו לשקול…

לא. עם כל הכבוד לאחים ניסנוב ולצבי גרינברג, שעושים מעשה ולוקחים אחריות על הקבוצה הוותיקה והאהודה, הסוף של הסיפור הזה ידוע כמו הסיפור של הכלכלה היוונית. מדובר בכרוניקה של מוות ידוע מראש: אחרי שאלי טביב קנה את הקבוצה ממוני הראל, ניסה לשקם (או לעשות קופה, את זה יגידו השופטים), הבטיח מענקי עתק לשחקנים ולמרות שהכניס כ-100 מיליון ש"ח לקופה באותה עונה, נזרק על ידי האוהדים כשהביא שחקנים בניגוד לדעת המאמן, והמועדון נמכר ונכנס לרקורד המפואר של חיים רמון בניהול ארגונים מתפרקים. תחת שרביטו של רמון הקבוצה צללה לתוך גירעון של 10 מיליון ש"ח, שנאלץ לפנות לאוהדים לרכישה חלקית של המועדון, ואת היתר למני ויצמן, כנראה האדם שראה הכי מעט נחת (אם בכלל) מהקבוצה באדום. לאחר 3 שנים מורטות עצבים, רמון החליט להיפטר מהמועדון והעביר אותו לידי הבעלים עם הכי הרבה חזון והכי מעט כיסוי שהיה לקבוצה – אמיר כבירי. על חורבות המועדון שהשאיר לו רמון, כבירי שחרר שחקנים (ונתבע בתביעות שעדיין עומדות מול המועדון) והחתים את מספר השיא של שחקנים בליגות ישראליות בעונה אחת: 34 שחקנים הצטרפו לקבוצה, במה שהתברר כצעד שסיבך את הפועל ת"א עוד הרבה יותר. לצד ההחתמה של אלי גוטמן מספר חודשים קודם לכן ההיעלמות שלו לאחרונה יחד עם שחקנים נוספים שלא קיבלו שכר במשך חודשים, מעידה על היכולת של הקבוצה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות. אלא שאפילו כשהבעלים החדשים פונים ללב השחקנים, רובם (או כולם, לפי חלק מהטענות) לא נכונים לקצץ בשכרם. המצב הגיע לכך שקבוצות כמו מכבי חיפה והפועל ב"ש (כנראה שתי הקבוצות הכי ספורטיביות בכדורגל הישראלי) מציעות לאדומים שחקנים בהשאלה כדי למנוע מהקבוצה לקרוס (כמובן שאין מתנות חינם ועיניהן תרות אחרי אלטמן ושוינפלד, אבל עדיין מדובר בהצעות לא שגרתיות), ועד לרמה שתור כריסטיאן קרלסן השווה את מצבה של הפועל ת"א המתפרקת לזה של שאפקוונסה, שעברה את הטרגדיה הנוראה לפני כחודש וחצי, ומאז קבוצות ברחבי העולם מנסות לסייע לה בשחקנים. לסיכום, אישית אני חושש שהרכישה הנוכחית היא כמו אקמול לחולה סופני. כנראה שהמועדון לא יצליח לשלם את כל חובותיו, לא יצליח להשאיר את רוב השחקנים ויופחתו לקבוצה 9 הנקודות. המועדון יצליח בקושי להתחיל את העונה הבאה (באיזו ליגה שהקבוצה תהיה) וחוץ מהקהל, העתיד של המועדון לא נראה ורוד במיוחד. אולי אדום דהוי.

דיון בבקשת הפועל תל אביב להקפאת הליכים. (צילום: פלאש 90)
דיון בבקשת הפועל תל אביב להקפאת הליכים. (צילום: פלאש 90)

אור גואטה

מנצח – איגור קולושוב – סטודנט וכדורסלן

איגור קולושוב (בן 22 ,1.98) הוא שחקן כדורסל ישראלי שעושה עונה אדירה בליגת המכללות השנה. השם שלו לא כל כך מוכר לאוהד הספורט הממוצע כי איגור משחק כבר שש שנים בארה"ב, אחרי שבגיל 16 בחר לארוז את הכל ולעבור לגור בארה"ב בתקווה להגשים את חלומו להפוך לשחקן NBA. איגור משחק בעמדת הסמול פורוורד במכללת רייס הקטנה יחסית, הוא שחקן שנה רביעית ולכן לפי חוקי המכללות זוהי השנה האחרונה שלו בליגה. למרות שככל הנראה הוא לא יבחר בדראפט עדיין המספרים שלו העונה נהדרים וככל הנראה נראה אותו שנה הבאה מככב בליגה הישראלית. רק תראו את השורה הסטטיסטית כדי להבין. אחרי 15 משחקים איגור קולע בממוצע 18.2 נק', לוקח 7.6 רב' ומוסר 1.9 אס'. את כל זה הוא עושה עם 52% מהשדה ו-58% מחוץ לקשת. השבוע במשחק החשוב מול מכללת שארלוט קלע 18 נק' קטף 11 רב' וצלף 3 שלשות. אין ספק שנבחרת ישראל מרוויחה שחקן נהדר שעוד נשמע אליו הרבה בהמשך.

ליאור ברטל

מפסידה – רונדה ראוזי שבה לזירה ולמזרן תוך 48 שניות

למרות השגותיי האישיות ביחס לעולם ההאיבקות החופשית וליגת ה-UFC קשה להתעלם מכך שהאירוע הדרמטי של השבוע התרחש בזירת האירוע ה-207 של ה-UFC  בלאס וגאס, בקרב על התואר העולמי בקטגורית משקל תרנגול.

רונדה ראוזי הדמות הכי דומיננטית בעולם ההיאבקות החופשית, חוזרת לזירה אחרי למעלה משנה בה התמודדה עם הפסדה הראשון בקריירה להולי הולם, הפסד שהגיע לאחר רצף של 12 קרבות רצופים ללא הפסד.

ראוזי היא ממש לא רק לוחמת, היא נחשבת בארה"ב לאייקון תרבותי ואפילו שיחקה לאחרונה ב3 סרטים: "מהיר ועצבני 7", "בלתי נשכחים 3", ו"הפמליה".

ראוזי שהייתה ג'ודוקא ואפילו זכתה במדליית ארד באולימפיאדת בייג'ין 2008 במשקל עד 70 ק"ג, עברה להתחרות ב-UFC ב-2013 ומאז השיגה שש זכיות רצופות כאשר היא גם מחזיקה בשיא המהיר ביותר לניצחון בקרב בו הביסה ב-2015 את את קט זינגנו בארבע עשרה שניות בלבד (!) באמצעות לפיתת בריח.

רונדה ראוזי לאחר ההפסד בקרב (צילום: AP)
רונדה ראוזי לאחר ההפסד בקרב ולידה המנצחת נונייז (צילום: AP)

ראוזי הגיעה לקרב כפייבוריטית מובהקת מול יריבתה אמנדה "הלביאה" נונייז הברזילאית שסומנה כאנדרדוג.

אבל לאחר שניות בודדות ניתן היה לראות בבירור שראוזי לא הגיעה מוכנה גם לקרב הזה מול הברזילאית הנחושה. נונייז התנפלה עליה מהרגע הראשון במכות אגרוף מדויקות, שפגעו פעם אחר פעם בפניה של הכוכבת ההמומה שנראתה כאילו היא לא הבינה מדוע נונייז מתאכזרת אליה כל כך ובחלוף 48 שניות בלבד שופט הזירה עצר את הקרב ופסק ניצחון בנוק אאוט טכני לנונייז, שהייתה בעננים והצהירה בסיום: "ראוזי שייכת להיסטוריה, אני שייכת להווה והעתיד".

מיד לאחר ההפסד ראוזי לא הופיעה למסיבת העיתונאים והותירה לא מעט סימני שאלה בקשר לעתידה. ההתנהגות הזאת של ראוזי גרמה להרבה ביקורת וכעס אבל גם הרבה מאוד פרגון והערכה מצידם של ספורטאים גדולים כמו לברון ג'יימס שצייץ: "חוויתי את זה על בשרי, וזה בדיוק מה שקורה לרונדה עכשיו. אני יודע בדיוק איך היא מרגישה, גם אני הייתי שם".

בהמשך רונדה התייחסה להפסדה: "לפעמים שרוצים יותר מדי זה לא מצליח. אולי זה מה שקרה הפעם. עכשיו אקח הפסקה. אני זקוקה לזמן כדי לחשוב על עתידי".

לא ברור לפי ההודעה אם נזכה לראות את ראוזי בחזרה בזירה, אבל בטוח שעם קריירה מרתקת כמו שלה, הסרט ההליוודי על חייה כבר מתוסרט במגירה כלשהי.

יאיר צוקר

מנצח – אוליבייה ג'ירו – סוגר שנה עם עקרב ופותח שנה בראש

אוליבייה ג'ירו הוא החלוץ האולטימטיבי, הוא גדול, חזק, יודע לשחק עם הראש ולשחק עם הגב לשער. רק מה? הוא החלוץ האולטימטיבי של המאה הקודמת (ייתכן שכותב שורות אלו מדבר מתסכול אישי). החלוצים הבולטים של ימינו הם שחקנים בלי יכולת כדרור, בעיטה מרחוק ומסירה ברמה הגבוהה ביותר. ג'ירו חסר מאוד בתחומים אלו. חמשת שנותיו בארסנל מתאפיינות בנדידה מהספסל להרכב הפותח ובין אהבה גדולה ליכולות לבין תסכול אדיר מהחסרונות.

אז השבוע ג'ירו קיבל הזדמנות לפתוח בהרכב בשני משחקי הקבוצה על אף שרוב העונה הוא עולה מהספסל.

במשחק הראשון בשבת מול קריסטל פאלאס הוא הבקיע שער מבעיטת עקרב יפהפייה ובמשחק השני שם את ראשו בדיוק במקום ובזמן הנכון בכדי לנגוח את שער השיוויון הדרמטי של ארסנל במשחק שבו פיגרה 3-0 וסיימה בתיקו 3-3.

לאוהדים נותר לשיר בגאון ללחן של היי ג'וד – נה…. נה… נה.. נה ,נה, נה….. נה, נה, נה…. ג'ירו (בסוף הסרטון ניתן לשמוע את האוהדים שרים) .

https://www.youtube.com/watch?v=4Z7Xyi-Cvtw

מתן בויניס      

מפסידים – אוהדי מכבי חיפה מוציאים את המטקות בקור הזה של ינואר

בעיני, המפסידים הכי גדולים בשבוע האחרון הם אוהדי מכבי חיפה. אז נכון, לא פוטר להם המאמן ונכון הם לא הוכרזו כקבוצה בפשיטת רגל. אבל שוב הגיע חודש ינואר ושוב מדברים על עונה כישלון ושוב אין סיכוי לרוץ לאליפות ומבטיחים להביא ליגיונר בכיר (הפעם עומר דמארי) וגם הפעם יביאו חלוץ, קשר אחורי ובלם. אך כמו כל שנה, עדיין שום דבר לא השתנה. אוהדי מכבי חיפה שממלאים את איצטדיון סמי עופר באופן עקבי ב-30 אלף אוהדים שבאמת אוהבים את המועדון שלהם, פשוט לא רואים תקווה בדרך. לא ברור איך המועדון שזכה ב-5 אליפויות בתוך 6 שנים בתחילת שנות האלפיים, לא מצליח להתרומם מאז עונת 2010/2011. זה לא שהציפייה היא שמכבי חיפה תזכה כל עונה באליפות, אבל בינואר כל שנה לשלוח את השחקנים והאוהדים להוריד את האבק מהמטקות כי עוד עונה נזרקת לפח. הרי כל שנה מחליפים שני שליש מההרכב וכל שנה הקבוצה רחוקה יותר ויותר מהמאבק על האליפות. ואל תגידו שהנהלת מכבי חיפה לא מנסה מלא כיוונים, רק נראה שכלום לא עובד ורק נשאר לראות שוב ושוב את האוהדים הירוקים חוזרים כל חודש ינואר עם הראש בין הרגליים אחרי עוד הפסד או תיקו מול קבוצות התחתית בליגה.

ליאור ברטל

מנצחים – שחקני ושחקניות נבחרות ישראל בכדורעף לומדים (קופצים) מעבר לאופק

בשורה משמחת לשחקני ושחקניות הכדורעף

המרכז האקדמי רופין ואיגוד הכדורעף הכריזו השבוע על שיתוף פעולה שמטרתו לאפשר לשחקני ושחקניות נבחרות ישראל באולמות ובחופים לימודים אקדמאיים לתואר ראשון ושני. שחקני נבחרות ישראל יהיו זכאים מעתה למלגות מוגדלות ומשותפות מאיגוד הכדורעף ומהמרכז האקדמי רופין וכן לתכנית לימודים מותאמת לכל ספורטאי/ית על פי צרכיו/ה. הפרוייקט מתוכנן לשנת הלימודים הבאה תשע"ח וכבר נבחנים מועמדים. מי שהובילו את היוזמה הם מנכ"ל איגוד הכדורעף יניב נוימן, המנהל המקצועי באיגוד יעקב הרשקו ושחקן הנבחרת ומכבי תל אביב עמרי שוורץ.

עמרי שוורץ: "מדובר בצעד משמעותי שבמרכזו עומדת הדאגה לשחקן ולעתידו והוא מגיע כחלק מתהליך אסטרטגי שמטרתו קידום הענף שהחל בהתאגדות השחקנים בקיץ האחרון. יוזמות חדשות עם שותפים נוספים צפויות בהמשך, פרטים בקרוב".

יעקב הרשקו: "אני מאמין שזהו צעד חשוב לטובת חיזוק הענף ומתן תקווה לכל שחקן צעיר השואף להגיע לנבחרות ישראל".

עוד בכדורעף

הישג מרשים לנבחרת הנערים עד גיל 19 אשר סיימו את טורניר האירופאי MEVZA במקום הרביעי. הטורניר שהיווה את ההכנה האחרונה לקראת מוקדמות אליפות אירופה 2017 שיערכו באמצע ינואר, נערך בגיור שבהונגריה והשתתפה בו גם נבחרת הנערות שסיימה במקום השביעי.

הנערים קבעו את ההישג לאחר הפסד דרמטי לסלובניה 3:2 (23:25, 25:15, 25:17, 22:25, 15:10) במשחק על המקום השלישי. הטורניר שימש הכנה למוקדמות אליפות אירופה 2017 שיתקיימו בחודש הבא ביוון (11-16.1.2017) הנערים יאבקו על כרטיס העלייה לאליפות אירופה מול נבחרות רוסיה, ספרד והמארחת יוון.

הנערות יתמודדו במוקדמות אליפות אירופה (עד גיל 18) שיערכו בחודש הבא באיטליה ויעשו זאת בבית ב' יחד עם בלארוס, סלובקיה והמארחת, איטליה. ב-13 בינואר תתמודד הנבחרת עם המארחת איטליה. למחרת תתמודד מול סלובקיה וב-15 בחודש תפגוש את בלארוס.

נבחרת הנערים מול סלובניה במשחק על מקומות 3-4

יאיר צוקר

מפסידות – שחקניות מכללת דיוק נופלות בפח

אוי כמה קשה כוחו של הרגל. שחקניות דיוק (שניצחו במשחק יש לציין) הובכו מתרגיל מתוחכם של לואיוויל. לפתיחת הרבע השלישי נעמדו השחקניות של לואיוויל בחצי המגרש של דיוק ואיתן גם באו השחקניות של דיוק. כנראה בלי לחשוב שבמחצית הקבוצות מחליפות צדדים. הדבר הוביל לצעד וחצי פשוט של בריאנה ג'קסון.

https://www.youtube.com/watch?v=rlicGWQ-x2k

מתן בויניס

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!