דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מישל אובמה

אובמה, מישל אובמה / הנאום הלא אחרון - מישל אובמה בהצדעה לחינוך ולמחנכים האמריקאים

בנאום נרגש, באירוע הצדעה ליועצים החינוכיים של ארה"ב, סיכמה מישל 8 שנים כגברת הראשונה "אתם רואים את הפוטנציאל בכל אחד מהתלמידים שלכם, אתם מאמינים בהם גם כשהם אינם מאמינים בעצמם."

הגברת הראשונה היוצאת, מישל אובמה, בנאום סיכום הכהונה בבית הלבן (צילום: סוכנות AP).
הגברת הראשונה היוצאת, מישל אובמה, בנאום סיכום הכהונה בבית הלבן (צילום: סוכנות AP).
דוד טברסקי

"שלום כולם, ואם אפשר לומר זאת בפעם האחרונה רשמית, ברוכים הבאים לבית הלבן!" כך פתחה את דבריה הגברת הראשונה של ארה"ב ואחת הנשים החשובות בעולם, מישל אובמה. באירוע, בו הכריזו על יועצי החינוך הטובים בבתי הספר של ארה"ב, בחרה מישל אובמה, בפתיחת דבריה, להודות במיוחד לשרי החינוך בשתי הקדנציות האחרונות של ממשל אובמה, ג'ון קינג וארני דאנקין.

מול קהל שכלל בעיקר נשות חינוך, התייחסה אובמה לשינוי שביקשה להעביר ביחס ללימודים וחינוך בארה"ב בשנים האחרונות, "הייתה לנו מטרה מרכזית, רצינו להפוך את הלימודים הגבוהים לדבר מגניב, רצינו לשנות את השיח סביב מה זה אומר ומה זה דורש להיות הצלחה במדינה הזו. בואו נהיה כנים, אם אנחנו תמיד מתהדרים באתלטיים שלנו, באומני המוזיקה וכוכבי הוליווד – אם אלו ההישגים היחידים שאנחנו חוגגים, אז למה אנחנו מצפים שילדים יראו בלימודים גבוהים כדבר ראוי?"

אובמה ציינה מספר מהלכים חינוכיים אותם קידמה בשנים האחרונות, ביניהם הפיכת יום ההרשמה למכללות ליום לאומי. אובמה ציינה כי המטרה של היום היא להביא לקדמת הבמה את הלימודים עצמם, ולהבליט לא רק את שחקני קבוצות הספורט הנרשמים למכללות השונות, "רצינו למקד את תשומת הלב בילדים שהולכים לקולג'.. כי כאומה אנחנו צריכים גם להעריך גם ילדים שהולכים לבית ספר, ועושים את הדבר הנכון, כשאף אחד לא מסתכל".

בנוסף התייחסה אובמה למהלכים הכלכליים שנעשו בשנים האחרונות, במטרה להפוך את הלימודים הגבוהים בארה"ב, הנחשבים ליקרים מאוד, לזמינים יותר לכולם בעזרת הטבות מס מיוחדות, הלוואות וחבילות עזרה כלכליות.

בהתייחסותה למספר ההולך וגדל של אמריקאים שהתחילו לימודים גבוהים, הודתה אובמה ליועצי החינוך, להם החליטה להקדיש יום מיוחד לפני שנתיים, "יועצי החינוך שעומדים איתי פה על הבמה לקחו חלק מכריע בהגיענו לתוצאות האלו. המחקרים האחרונים הראו, שתלמידים שנפגשו עם יועץ חינוכי, יש להם פי 3 סיכוי להגיע למכללה, וסיכוי של פי 7 לבקש ולקבל עזרה כלכלית. לכן, יועצי החינוך שלנו הם הגיבורים האמתיים של הסיפור הזה, ומגיע להם לקבל את ההכרה הזו." אובמה ציינה שמלבד חוסר ההכרה בפועלם, פועלים היועצים והיועצות תמיד תחת תקציב זעום, תקנים מצומצמים ושעות עבודה ארוכות, "אתם רואים את הפוטנציאל בכל אחד מהתלמידים שלכם, אתם מאמינים בהם גם כשהם אינם מאמינים בעצמם, ואתם עובדים ללא גבולות כדי שהם יהיו מה שאתם מאמינים שהם יכולים להיות."

מישל אובמה, בראיון מדצמבר 2016, לאופרה ווינפרי:
https://www.youtube.com/watch?v=t4AxYF-L3KE

בסוף דבריה התייחסה אובמה לחלום האמריקאי ולכך שהוא חייב לאפשר לכל אחד, לא משנה בין איזה דת הוא או האם הוא ותיק או מהגר חדש, להיות מי שהוא רוצה. אובמה התייחסה ישירות לסיפור חייה שלה ושל בעלה, "אתם צריכים להכין את עצמכם להיות קול בדיון הלאומי שלנו, אתם צריכים להכין את עצמכם להיות בחזית ומעורבים כאזרחים. לשרת ולהוביל את הערכים הגאים האמריקאים שלנו ולהגשימם בחייכם היומיומיים, שתוכלו לחשוב בביקורתיות, ולבטא את עצמכם בבהירות, להשיג עבודה טובה ולתמוך בעצמכם, במשפחתכם ולהיות כוח חיובי בקהילתכם."

"אני רוצה שהצעירים במדינה שלנו ירגישו שהם משנים, שהם שייכים" אמרה אובמה בקול נרגש, "אז אל תפחדו, אתם שומעים אותי אנשים צעירים? אל תפחדו. תהיו ממוקדים, נחושים, בעלי תקווה,מחוזקים. תחזקו את עצמכם עם חינוך טוב. ואז תצאו החוצה כדי להשתמש בחינוך הזה, כדי לבנות מדינה השווה את ההבטחה ללא גבולות שאתם. תובילו על-ידי דוגמא של תקווה; לעולם אל תפחדו."

"להיות הגברת הראשונה היה עבורי הכבוד הגדול ביותר של חיי ואני מקווה שעשיתי אתכם גאים" אמרה בדמעות נרגשות בסוף דבריה.

מישל לוון רובינסון אובמה היא הגברה הראשונה ה-44 והאישה ממוצא אפרו-אמריקאי הראשונה בתפקיד. היא נולדה וגדלה בדרום שיקאגו, סיימה את לימודי המשפט שלה באוניברסיטאות פרינסטון והארוורד היוקרתיות ולאחר מכן שימשה כעורכת דין בחברת הדין סידלי אוסטין, שם פגשה את בעלה, ברק. לבני הזוג שתי בנות: מאליה וסשה. לאורך הקריירה שלה כאישה הראשונה היא הפכה במהרה לאייקון ציבורי, הן בסגנון הדיבור הישיר והפשוט שלה והם בנושאים בהם בחרה להתמקד בהם – הרחבת המודעות לעוני, זכויות ושיווין הזדמנויות לנשים וזכויות להט"ב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!