דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה וחברה

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

הטמפרטורות יורדות אבל הסוגיות החברתיות והכלכליות של הישראליות והישראלים בוערות מתמיד - האם הישראלים יזכו לעבוד פחות? האם המוהל שנחשף בתחקיר 'כאן' ימשיך בתפקידו? ומה יהיה על הדיור הציבורי בבאר-שבע?

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

העובד הישראלי עובד יותר מעמיתיו שמעבר לים, עם 43 שעות עבודה שבועיות בממוצע. יוזמה של ההסתדרות והצעת החוק של ח"כ אלי כהן להוספת שישה סופי שבוע ארוכים במהלך השנה – אשר יסונכרנו גם עם חופשות הילדים ויצמצמו את הפערים עם חופשות ההורים – אמורה היתה להוריד את הממוצע בשלוש שעות שבועיות, לעבר 40 שעות בשבוע. אולם לאור התנגדות התעשיינים להצעה הוקמה ועדת מנכ"לים אשר תציג בתחילת השבוע את מסקנותיה לממשלה. האם הצעת הוועדה לתוספת של 2-4 סופי שבוע ארוכים בשנה, כפי שהציג אתר וואלה!, מספיקה כדי לשנות את מאזן העבודה של העובד הישראלי? או אולי צריך לבצע מהלך עמוק אף יותר אשר יוריד את שעות העבודה השבועיות לסביבות ה-40, כפי שמקובל במדינות ה-OECD?

בשבוע שעבר השבית ועד עובדי אגד את תנועת האוטובוסים באיזור ירושלים, בשביתת אזהרה בת יום אחד במסגרת מאבקם כנגד פגיעה בשכר הפרמיות של הנהגים. במידה ולא תהיה התקדמות במו"מ בנושא זה, עשוי הועד להחריף את צעדיו.

גם עובדי נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) פתחו בשבוע שעבר בצעדים ארגוניים לאחר למעלה מחודש של סכסוך עבודה, על רקע סירוב ההנהלה, לטענתם, להיכנס למו"מ לקראת חתימת הסכם קיבוצי חדש בחברה הממשלתית הפועלת תחת משרד התחבורה.

8.1 יום ראשון

ועדת המנכ"לים צפויה להציג בפני הממשלה את המתווה שגיבשה להוספת סופי שבוע ארוכים במהלך השנה. ככל הנראה המתווה שיוצג, מציע פחות סופי שבוע ארוכים מזה שהוצג במקור על ידי חבר הכנסת אלי כהן.

כמו כן צפויה הממשלה לדון בהצעת חוק שהוגשה על ידי יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אלי אלאלוף, יחד עם ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא ואיל בן ראובן אשר יורה כי בכל אתר בניה גדול – של למעלה מ-3,000 מטר רבוע או 30 יחידות דיור, ימונה אדם שתפקידו יהיה להיות אמון על בטיחות העובדים, מלבד מנהל העבודה.

18:45-22:30- עמותת 'בשביל החיים' לתמיכה במשפחות שיקיריהן התאבדו למניעת התאבדות תקיים כנס משפחות. השנה נושא הכנס הוא השיחה עם ילדים על הנושא הכאוב של התאבדות במשפחה. בית התפוצות שבאוניברסיטת תל אביב. פרטים כאן.

19:30 – ערב התרמה לטובת המאבק כנגד העסקה קבלנית בבאר שבע. מופע מרתק של קבוצת התאטרון של הילה סגיב, הופעה של להקת הגרוב הישראלי "ג'אמאיה" וסיפורים אישיים של עובדי קבלן. החלוץ 33 באר שבע. פרטים כאן.

9.1 יום שני

9:30 – ועדת החינוך של הכנסת תדון באי ניצול תקציב משרד החינוך במלואו.

10:00 – בעקבות תחקיר תאגיד השידור הציבורי כאן על שליחת בלתי מוכשרים לבצע בריתות בילדים בני העדה האתיופית וזרים השוהים בישראל, תדון ועדת הפנים של הכנסת על פיקוח הרבנות הראשית ומשרד הבריאות על עבודתם של המוהלים.

12:00 – דיון בוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי של הכנסת על השוואת ההטבות ליישובי הפריפריה הגיאוגרפית גם ליישובי הפריפריה החברתית.

19:00 – ערב התרמה למסל"ן – מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בנגב, עם שיחה עם העיתונאית הדס שטייף. אוניברסיטת בן גוריון פרטים כאן.

20:00 – מפגש שני של בית המדרש לצדק חברתי ברחובות בהשתתפות חרדים חילוניים ודתיים בנושא השבת. בית מיכל רחוב הגר"א 10 רחובות, פרטים כאן.

10.1 יום שלישי

10:30 – דיון בוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי של הכנסת, בהשתתפות שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן על כך שבית חולים סורוקה הוא בית החולים היחידי הנותן מענה ללמעלה ממליון אנשים באיזור הנגב, ועל בחינת פתרונות אפשריים לצמצום פערים בבריאות, כיעד לאומי.

12:00 – דיון בוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת על מיגור תופעת כרטיסי הזנות והסחר בנשים המופצים ברחובות.

13:00 – ועדת הכלכלה של הכנסת תדון בסיפורה של שרונה אוחיון מבאר שבע. אוחיון מקבלת סיוע בשכר דירה, אולם בהיותה חולה כרונית התקשתה להחזיק את הראש מעל המים, ופלשה לדירת עמידר שהיתה ריקה מזה שנה וחצי. לפני כשבועיים גורשה מדירה זו וכעת היא חוששת להזרק לרחוב עם שתי בנותיה. סיפור דומה התרחש השבוע, והתפרסם אצלנו, בדבר ראשון.

19:00 – מפגש תשיעי בסדרת מפגשים בנושא ג'נטריפיקציה – מעבר אוכלוסיות חזקות לשכונות חלשות מבחינה כלכלית ודחיקתם של התושבים המקוריים. הפעם תרצה ד"ר טליה מרגלית, מרצה בכירה בבית הספר לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב, חוקרת תכנון עירוני, במיוחד בארץ ובתל אביב על הקשר שבין ג'נטריפקציה, מדיניות ניאו-לבראלית ותהליכי הפרטה. בבית אחותי, מטלון 70 תל אביב. פרטים כאן.

11.1 יום רביעי

 10:30 – דיון בבג"צ בעתירתה של העגונה מצפת אשר בית הדין הרבני הגדול בירושלים בראשות הרב הראשי יעקוב יוסף החליט לדון מחדש בגט שניתן לה באופן תקדימי על ידי בית דין רבני בצפת – קרוב לשלוש שנים לאחר שניתן, ולאחר שפתחה פרק נוסף בחייה. מול בית המשפט העליון בירושלים תתקיים עצרת לתמיכה בה. פרטים כאן.

12.1 יום חמישי

בחמישי-שישי יתקיים כנס בינלאומי בארגון קרן פרדריך אברט והמרכז החיפאי ללימודי גרמניה ואירופה בנושא "מה נותר מהשמאל" – אלטרנטיבות למצע סוציאל דמוקרטי בישראל, ארה"ב ואירופה. הכנס יתקיים באנגלית עם תרגום סימולטני. אודיטוריום מוזיאון הכט, אוניברסיטת חיפה. פרטים כאן.

13.1 יום חמישי

12:30 – חוגגים נוביגוד (ראש השנה האזרחית) משפחתי באיחור קל ביחד בקואופרטיב "בשותף" בבניין כלל בירושלים (רחוב יפו 97). פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!