דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

הקול השפוי / אלפים נענו לקריאה של סרן זיו שילון - והפגינו אמש למען אחדות

שילון סרן במילואים, שנפצע בפעילות צה"ל בעזה ב-2012, יזם את מעגלי השיח בכיכר במחאה על השיח האלים בעקבות הרשעת אזריה - "צריך להתאחד למען שיח בריא יותר", אמר

מעגלי שיח במהלך העצרת (צילום: דבר ראשון).
מעגלי שיח במהלך העצרת (צילום: דבר ראשון).
אסף צבי

אלפי בני אדם השתתפו אתמול (שבת) בהפגנה בכיכר רבין בתל אביב, למען אחדות ובמחאה על ההסתה כנגד מפקדים בצה"ל. ההפגנה נערכה בעקבות הפגנות והסתה כנגד הרמטכ"ל ובכירים בצה"ל על רקע הרשעתו של החייל אלאור אזריה בהריגת מחבל. את ההפגנה יזם סרן (מיל') זיו שילון, שנפצע קשה בפעילות מבצעית בעזה ב-2012, שאליו הצטרפו ארגון 'גשר' ושלוש האמהות של הנערים שנחטפו ונרצחו בקיץ 2014 – בת גלים שער, רחלי פרנקל ואיריס יפרח. לצד ההפגנה, נערכו מעגלי שיח פתוחים בהנחיית תנועת הערבות. במהלך האירוע התפרץ לבמה פעיל ממטה המאבק למען אלאור אזריה ונעצר.

בת גלים שער, אמו של גיל עד ז"ל, נאמה באירוע ואמרה כי "לכל אחד מאיתנו מוטלת האחריות לפעות למען הערבות ההדדית ולשמור על המרקם הנדיר שיש בעם שלנו, בואו נלמד להסתכל אחד על השני בעיניים טובות. נלמד להכיר את השוני בינינו. בואו נחבק אחד את השני, נחבק את הצבא שלנו ואת המדינה שלנו. בואו ניקח אחריות!"

"במרץ 2012 שכבתי על הגדר בעזה ונפצעתי", אמר שילון, "מה שנתן לי את הכח להתעסק בדברים הגדולים זה אתם – הודעות התמיכה שקיבלתי מאנשים רבים. היום אנחנו מתאחדים למען מטרה אחת – שיח בריא יותר, איתן יותר, כזה שנותן את הבסיס לפתרון של כל מחלוקת. מותר להגיד הכל ולתמוך בהכל. כל אחד מאיתנו תומך במשהו אחר ויש דרך להגיד את זה ולגרום לאחר לקבל את מה שאנחנו אומרים בזרועות פתוחות, וזו דרך נועם, לא דרך של רצח. זו הדרך שעם ישראל עבר בכל הגלגולים שלו."

זיו שילון עם הקהל בעצרת האחדות בכיכר רבין (צילום: דבר ראשון).
זיו שילון עם הקהל בעצרת האחדות בכיכר רבין (צילום: דבר ראשון).

בסיום נאומו של שילון התפרץ לבמה ראש מטה המאבק למען אזריה, רן כרמי בוזגלו, וביקש לדבר – "רק שלוש דקות". המארגנים ביקשו ממנו לרדת מהבמה, וכשסירב הוא הורד בכח על ידי שוטרים ונעצר. במקביל נערכה גם הפגנה של כ-10 פעילי ימין קיצוני שקראו קריאות תמיכה באלאור עזריה ובאמירות חריפות נגד השמאל. הבוקר (ראשון) פורסם כי כרמי-בוזגלו יובא לדיון בהארכת מעצרו בבימ"ש השלום בת"א.

דובר שהתפרץ לבמה בעת העצרת (צילום: דבר ראשון).
דובר שהתפרץ לבמה בעת העצרת (צילום: דבר ראשון).

לצד ההפגנה נערכו מעגלי שיח שהודרכו על ידי חברי תנועת "הערבות". המשתתפים דנו בשאלת ההקצנה בחברה הישראלית ובמשמעותו של המושג "ואהבת לרעך כמוך" כיום.

במקום נכחו גם חברי כנסת מסיעות שונות – יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג (המחנה הציוני) יחד עם חברי סיעתו ציפי לבני, עמיר פרץ, אראל מרגלית ונחמן שי, חברי הכנסת מ'יש עתיד' יאיר לפיד, יעל גרמן וחיים ילין, וחברי הכנסת מהליכוד יואב קיש ויהודה גליק.

ורדה פומרנץ, אמו של דניאל פומרנץ ז"ל שנהרג במבצע צוק איתן, אמרה ל"דבר ראשון" שהגיעה "מתוך רצון לאחדות ואהבה בעם, להפסיק את שנאת החינם. מה, זה לא ברור?". הקריאה של זיו שילון, פצוע צה"ל, ריגשה אותה – "בעברי הייתי ראש מחלקת נפגעים בצה"ל, אני מעריכה מאוד את העשייה שלו", אמרה.

זיו שילון משוחח עם ורדה פומרנץ, אם שכולה, בעצרת האחדות (צילום: דבר ראשון).
זיו שילון משוחח עם ורדה פומרנץ, אם שכולה, בעצרת האחדות (צילום: דבר ראשון).

 

ישכה, מדריכה בתנועת בני עקיבא באור יהודה, הוסיפה כי "חששנו להגיע לאירוע כי חשבנו שיהיה פוליטי, אבל בסופו של דבר הוא ממש לא היה כזה. יש תחושה שהמושג 'אחדות' מזוהה עם השמאל, אבל כבעלת דעות ימניות חשוב לי מאוד שאנשים יתייחסו אחד לשני כשותפים למרות השוני. זה מחזק אותנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!