דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

חקירת ראש הממשלה / מו"ל ידיעות אחרונות הוא איש העסקים בלב חקירת נתניהו השנייה

כך נחשף אתמול (א') בחדשות ערוץ 2 | על פי הדיווח ארנון (נוני) מוזס, שוחח עם ראש הממשלה על שינוי הקו נגדו בעיתון בתמורה לצמצום פעילות "ישראל היום" | הקלטת השיחה נמצאת בידי המשטרה והיא אינה האזנת סתר

ארנון מוזס ובנימין נתניהו (רוני שוצר / יונתן זינדל , פלאש90).
ארנון מוזס ובנימין נתניהו (רוני שוצר / יונתן זינדל , פלאש90).

איש העסקים שנמצא בחקירת "תיק 2000", הפרשה העיקרית שבה מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס – כך כך חשף אתמול(ראשון) כתב חדשות 2 גיא פלג. על פי הפרסום, השניים שוחחו במועד לא ידוע על שינוי הקו נגד נתניהו בידיעות אחרונות, בתמורה לצמצום פעילות העיתון "ישראל היום", שפגע בתפוצת עיתונו של מוזס. הסיכום בין השניים, לפי החשד, היה אמור להניב למוזס סכום כסף משמעותי. ההקלטה נמצאת בידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) והיא לא הושגה באמצעות האזנות סתר.

נוני מוזס (צילום: רוני שוצר / פלאש90).
נוני מוזס (צילום: רוני שוצר / פלאש90).

הקלטת השיחה נמסרה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כבר לפני חודשים ארוכים. בצמרת משרד המשפטים התקיימו התייעצויות רבות לגבי משמעותה המשפטית של ההקלטה. עוד לפני שהוחלט לפתוח בחקירה נגד נתניהו, סברו הפרקליטים שהובילו את צוות הבדיקה שבשיחה הזו ישנם אלמנטים פליליים ואילו פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט חשבו שיש לה היבטים ציבוריים, אבל המשקל הפלילי שנוי במחלוקת.

כשההקלטה הצטרפה לפרשת הסיגרים, היועץ המשפטי לממשלה חצה את הרוביקון ואישר חקירה באזהרה. ביום חמישי האחרון עומת נתניהו עם ההקלטה והחשדות החדשים, "פרשת 2000".

נתניהו התייחס הבוקר לחקירה נגדו בפתח ישיבת שרי הליכוד, ואמר כי "מה שאני כן יכול לומר לכם היום, כשאני יודע במה מדובר, ואני אומר לכם את זה בביטחון מלא: לא יהיה כלום כי אין כלום".

נתניהו משוחח בטלפון בלשכתו (צילום: עמוס בן-גרשום לע"מ)
נתניהו משוחח בטלפון בלשכתו (צילום: עמוס בן-גרשום לע"מ)

"מה שיש פה זה לחץ פסול ובלתי פוסק של גורמים בתקשורת על גורמי האכיפה", המשיך ראש הממשלה. "הם מפריחים בלונים שהאוויר החם יוצא מהם בזה אחר זה. כך יהיה גם במקרה הזה. אני מציע לחבריי באופוזיציה לא לחגוג כי אין מה לחגוג. את השלטון מחליפים בקלפי".

פרשה אחרת עליה נחקר נתניהו קשורה לאיש העסקים ארנון מילצ'ן. בליל שבת דווח כי בשנת 2014 שוחח ראש הממשלה שלוש פעמים עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי וביקש להסדיר בעיה שהייתה לאיש העסקים ארנון מילצ'ן בוויזה שלו. על פי הדיווח, הבעיה אכן סודרה.

ברקע לדיווח, עומד חשד של המשטרה, שלפיו מילצ'ן נתן טובות הנאה לנתניהו בהיקפים גדולים. אמנון אברמוביץ' פרסם כי המשטרה חושדת בין היתר כי מילצ'ן סיפק לנתניהו במשך 8-7 שנים סיגרים במאות אלפי שקלים. נתניהו חשוד, על פי הודעה רשמית של היועץ המשפטי לממשלה, בקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!