דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זנות

ניצול / מ', אישה בת 21, היתה כלואה במעגל הזנות ובו מצאה את מותה

נשות ארגון סלעית המסייע לנשים בזנות, התבשרו השבוע על מותה של האישה שפקדה לפרקים את ההוסטל השיקומי של הארגון ונמצאה מוטלת ברחוב על ידי אחת מחברותיה. מ' היא האישה ה-35 מבין הנשים המסתייעות בארגון שמצאה את מותה

תולות שלטים על מועדון החשפנות "הפוסיקט", במחאה על סחר בגופן של נשים -זנות. (צילום: דבר ראשון).
תולות שלטים על מועדון החשפנות "הפוסיקט", במחאה על סחר בגופן של נשים -זנות. (צילום: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מזה כשלוש שנים שמ' פוקדת לפרקים את ההוסטל השיקומי של תוכנית סלעית לסיוע לנשים במעגל הזנות – מאז היתה בת 18 בלבד. ביום שישי האחרון התבשרו נשות הארגון על מותה בגיל 21. מ' היא האישה ה-35 מבין הנשים המסתייעות בתוכנית המופעלת על ידי עירית תל אביב ומשרד הרווחה, שמצאה את מותה בעולם האכזרי של הזנות.

"נערה צעירה בת 18 וחצי שבחייה הקצרים חוותה ימים רבים של גיהנום וסבל. מ' שסבלה בנוסף להתמכרות קשה לסמים וגם ממחלה נפשית לא קלה, נעה ונדה במעגלים בין הרחוב לאשפוזים פסיכיאטריים ממושכים בהם ניסתה להיאחז בקצה חוט של שפיות ולאגור כוחות כדי להבריא" ספדה לה בעמוד הפייסבוק של הארגון מנהלת דירת החירום שבניהולו, "המעגל הארור של הזנות והשימוש בסמים שכל כך הכירה וכל כך התקשתה לצאת ממנו שאב אותה כל פעם מחדש.

"המוות של מ' כמו של כל אחת מהנשים שאיבדו את חייהן במעגל הזנות והסמים היה נוראי ובודד. מ' נמצאה על ידי חברתה לדירת החירום מוטלת ברחוב במצב קשה. היא נאבקה על חייה דקות ארוכות עד שחברתה לדירת החירום ניגשה אליה. אותה חברה אישה אמיצה אמרה לי 'היא נראתה נורא.. וברור היה ששכבה על הקרקע הרבה מאד זמן ואף אחד לא ניגש אליה'. עוד הוכחה כואבת לכך שהנשים הללו שקופות.

"למ' באישיותה הכובשת הייתה יכולת מדהימה לגייס אנשים סביבה, להחזיק עבורה הרבה מאוד תקווה שיום אחד תצליח לשבור את המעגל הארור כי היא כל כך צעירה וכל החיים עוד לפניה. כל כך רצינו שתצליח. והלב מתכווץ נוכח ההחמצה והפספוס של חיים שלמים. מ' היתה הצעירה שבנשות הדירה, בת 21 הייתה במותה".

גילה הצעיר של מ' מחדד את העובדה שהנפילה של נשים וגברים למעגל הזנות מתחוללת פעמים רבות בגילאים צעירים ביותר. נתונים שאסף משרד הרווחה ב-2014 מעידים כי למעלה מ-970 קטינים וקטינות היו מנוצלים באותה שנה בזנות ומוכרים ללשכות הרווחה.

"לקוחות" הזנות אינם בוחלים בניצולן ובסחר בגופן של הצעירות, כפי שאפשר ללמוד מדף הפייסבוק "When He Pays" האוסף ציטוטים מפורומים אינטרנטיים של "לקוחות" זנות, במטרה להציף את סוגיית הסחר בנשים בישראל.

ב-2012 עברה בקריאה טרומית הצעת חוק להפללת לקוחות הזנות, אשר תהפוך צריכת מין בתשלום לבלתי חוקית אך מהלך החקיקה לא הושלם לאור נפילת הממשלה. באפריל 2016 הקימה שרת המשפטים איילת שקד לבקשתן של ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) וח"כ זהבה גלאון (מר"צ) ועדה לבחינת הצעת החוק.

הצעת החוק של מועלם וגלאון מבקשת לבצע מהלך אחוד של הפללת "לקוחות" הזנות מחד – ואבטחת סל שירותי שיקום ורווחה לנשים וגברים הלכודים במעגל הזנות מאידך, במטרה לסייע להם ביציאה ממעגל אלים זה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!