דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

תגובות לפיגוע / ברקת: "אני קורא לתושבי ירושלים לגלות ערנות ולהמשיך בשגרת החיים"

גינויים מכל חלקי הכנסת לפיגוע | רבים ביקשו אמש לחזק את החיילים ואת הנפגעים | הקבינט המדיני-ביטחוני החליט אמש לפעול להריסת בית המחבל בהקדם | גינויים חריפים גם בעולם

זירת הפיגוע בארמון הנציב (צילום: דוברות מד"א)
זירת הפיגוע בארמון הנציב (צילום: דוברות מד"א)

במערכת הפוליטית התייחסו לפיגוע הקשה שאירע אתמול (ראשון) בסמוך לטיילת ארמון הנציב ובו נהרגו ארבעה חיילים ונפצעו 15.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן הגיעו למקום הפיגוע בארמון הנציב בירושלים שם קיבלו סקירות ממפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי.

ראש הממשלה נתניהו מסר: "אנחנו פה לאחר פיגוע טרור אכזרי וטרגי שבו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל, שלוש חיילות וחייל. אנחנו יודעים את זהות המפגע, לפי כל הסימנים תומך המדינה האיסלאמית. שמנו כתר על ג'בל מוכבר, השכונה שממנה הוא יצא, ואנחנו עושים פעולות אחרות שאני לא אפרט כאן. אני בא עכשיו מדיון עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ואחרים, לגבי הפעולות המתבקשות. אנחנו יודעים שיש פה רצף של פיגועים, ובהחלט יכול להיות שיש גם קשר ביניהם, מצרפת וברלין, ועכשיו ירושלים. אנחנו נלחמים בנגע הזה ואנחנו נוכל לו. אנחנו נתגבר על הטרור הזה כפי שהתגברנו על פיגועים אחרים." בנוסף, ביקש ראש הממשלה למסור את תנחומיו למשפחות ההרוגים ומסר איחולי החלמה לפצועים.

על פי דיווחים שונים, הקבינט המדיני-ביטחוני דן אמש בצעדים כתגובה לפיגוע בירושלים החליט לפעול להריסת בית המחבל בהקדם האפשרי, לדחות בקשות לאיחוד של בני משפחת המחבל עם תושבי עזה ויהודה ושומרון ולמנוע את העברת גופת המחבל למשפחתו. בנוסף לכך, הוחלט, ככל הנראה, לעצור מנהלית אנשים שמביעים הזדהות עם דאע"ש.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן הנחה את משטרת ישראל שלא להחזיר את גופת המחבל. הוא אמר כי ״מדובר בפיגוע נפשע, כואב וחמור במיוחד שעלול להוביל לפיגועי חיקוי נוספים. לא נאפשר למחבל הנתעב ולמשפחתו לקיים הלוויה בה הוא יזכה לכבוד שיעודד מפגעים נוספים. יש לקבור את גופתו אך ורק על ידי כוחות הביטחון ובמקום ללא נגישות למשפחתו ולתומכיו.״

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר בתגובה לפיגוע הדריסה בירושלים כי "אין ספק כי פיגועי הדריסה באמצעות משאיות שראינו בתקופה האחרונה מעבר לים, השפיעו על בחירת כלי הרצח של המחבל הנתעב." הרצוג הודה לחיילים והאזרחים שזיהו את האירוע ופעלו לעצירת המחבל ולסיום הפיגוע הקשה ושלח את תנחומיו למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת מסר בעקבות הפיגוע הקשה בירושלים: "לצערנו אין גבול לאכזריותם של המחבלים אשר לא בוחלים בשום אמצעי כדי לרצוח יהודים ולפגוע בשגרת החיים בבירת ישראל. אלו שמסיתים ומלבים ואלו שתומכים בטרור חייבים לשלם מחיר כבד. אני קורא לתושבי ירושלים והמדינה כולה לגלות ערנות ולמרות הפיגוע הקשה להמשיך בשגרת החיים ולא לתת לטרור לנצח".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הפנה אצבע מאשימה כלפי האמריקאים: "שר החוץ קרי ונציגי המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם מוזמנים להגיע לירושלים לראות את פירות ההסתה הפלסטינית שאותה הם מעודדים בהם ולהבין עם מי יש לנו עסק. המזרח התיכון הוא לא שוויץ."

התגובות בעולם

סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מגנה בחריפות את מתקפת הטרור האכזרית שהתרחשה היום בירושלים ואני מתפלל על הקורבנות, הפצועים ומשפחותיהם"

מחלקת המדינה האמריקאית, אשר בשבועות האחרונים ניצבת בחזית העימות הדיפלומטי בין ארה"ב וישראל, הגיבה לפיגוע אמש: "אנו מגנים בחריפות ובצורה הקשה ביותר את פיגוע הדריסה שבוצע על ידי מחבל בירושלים. אין שום הצדקה להתקפות אכזריות וחסרת היגיון שגאלה. אנו מגנים את האדרת הטרור עכשיו או בכל עת, ושולחים מסר ברור שהטרור הוא בלתי נסבל". מחלקת המדינה הוסיפה כי, "מחשבותינו ותפילותינו הם עם המשפחות של ארבעת החיילים הישראלים שנהרגו, ואנו מקווים להתאוששות מלאה ומהירה של הפצועים".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, גינה את הפיגוע: "קנדה מתייצבת בנחישות לצד ישראל ומגנה את הפיגוע הנורא שהיה היום. מחשבותינו עם משפחות הקורבנות והפצועים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!