דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צה"ל

פיגוע הדריסה / הפיגוע כפי שהיה באמת: "אנחנו, על חברים שלנו נלחמנו"

המשטרה תתגבר כוחות בעיר הבירה | 9 חשודים ממשפחתו של המחבל מג'אבל מוכבר נעצרו | ארבע עדויות שונות של חיילים שהיו שם, לעומת השמועות שנפוצו ברשתות החברתיות, מתארות מה היה שם באמת

זירת הפיגוע בארמון הנציב אתמול (צילום: יונתן זינדל  פלאש 90)
זירת הפיגוע בארמון הנציב אתמול (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בשעה 13:23 אתמול דהרה המשאית בה נהג המחבל פאדי קונבר, תושב ג'בל מוכבר בן 28, לעבר קבוצות החיילים מגדוד ארז של בה"ד 1, שהיו בפעילות חינוך שגרתית כחלק מסדרת חינוך של חמישה ימים בירושלים, והיו אותה שעה בטיילת ארמון הנציב בירושלים.

כשהצוערים היו מקובצים לדיונים בקבוצות במספר נקודות לאורך הטיילת, המחבל האיץ ודרס אותם. מיד לאחר מכן כיוון את משאיתו, נסע לאחור לכיוון החיילים ודרס שוב חלק מהחיילים שנפלו על הקרקע.

זירת הפיגוע בארמון הנציב אתמול (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
זירת הפיגוע בארמון הנציב אתמול (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בפיגוע נרצחו ארבעה – סגן יעל יקותיאל ז"ל, סגן שיר חג'אג' ז"ל, סגן משנה שירה צור ז"ל וסגן משנה ארז אורבך ז"ל, ונפצעו עוד 15 צוערים וקצינים שפונו לבתי החולים השונים.

פאראמדיקית מד"א חן לנדי שרון שהגיעה ראשונה למקום סיפרה: "כשהגענו למקום הייתה המולה רבה, ראיתי משאית שפגעה בחיילים שירדו מאוטובוס סמוך לעמדת התצפית של ארמון הנציב, על הדשא סמוך לכביש שכבו כ 10 פצועים, חלקם לכודים מתחת למשאית. כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ופינו אותם לבתי החולים."

בחדר הטראומה בביה״ח הדסה עין כרם נערכים לקליטת הנפגעים מהפיגוע. צילום: דוברות הדסה.
בחדר הטראומה בביה״ח הדסה עין כרם נערכים לקליטת הנפגעים מהפיגוע. צילום: דוברות הדסה.

פאראמדיק מד"א כונן על אופנוע אהרון אדלר שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו זירה מורכבת מאוד, משאית שפגעה במספר חיילים, יחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות, קיבועים ועצירות דימומים ופינונו את הפצועים לבתי החולים בעיר."

תגובת החיילים

למרות הטענות ששטפו במהירות את הרשתות החברתיות, מספר חיילות וחיילים הגיבו במהירות בירי וניטרלו את המפגע, ובכך מנעו המשך פגיעה בנוספים. גם תגובת חלק מהמפקדים, אשר הנחו את החיילים להגן על עצמם, הצילה ככל הנראה חיים. אזרח שהדריך את החיילים בסיור, הגיב אף הוא במהירות, ושלף את נשקו האישי.

דובר צה"ל שיחרר אמש עדויות של צוערים אשר דיווחו כיצד הגיבו בעת האירוע, וציין כי האירוע כמובן נמצא בתחקיר.

https://www.youtube.com/watch?v=gHK_zrNHjo0

בנוסף פרסמה נועם קדר, פוסט בו היא מתארת את המציאות בזירה, בתגובה לתיאוריות לפיהן תגובת החיילים באירוע קשורה לחייל היורה מחברון – אלאור אזריה ופסק הדין שנפסק לו בשבוע שעבר:

הערכות מוגברת בבירה

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך הגיע אתמול בצהריים לזירת הפיגוע בארמון הנציב, י-ם, והדגיש כי משטרת ישראל עושה מאמצים גדולים, בעת הזו ובכלל, למניעת טרור: "משטרת ישראל בהיערכות מוגברת בירושלים בכלל ובמזרח ירושלים בפרט, זאת על מנת לצמצם סיכוי לפיגועים ולהגיב מהר אליהם. מחוז ירושלים מתגובר מאז תחילת גל הטרור באופן משמעותי. בנוסף אנחנו בעיצומו של תהליך גיוס מואץ למשטרת מחוז ירושלים, כשהשנה גייסנו למעלה מ-300 שוטרים ושוטרות לירושלים, על מנת לצמצם את הצורך בתגבור חיצוני".

מיד לאחר הפיגוע פשטו כוחות משטרה ומג"ב על בית המחבל בכפר ג'בל מוכבר, אספו ממצאים הדרושים לחקירת הפיגוע ועצרו לחקירה 9 חשודים, 5 מהם בני משפחתו. כלל החשודים שהובאו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה. כוחות משטרה המשיכו גם בשעות הלילה בביצוע פעילות מבצעית מוגברת באזור ג'בל מוכבר אשר תימשך ככל שידרש.

ההערכות המוגברת ופריסת הכוחות בבירה נמשכת מזה תקופה והיא תימשך למען בטחון תושבי העיר ומבקריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!