דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפיגוע בירושלים

טרור בבירה / ראש הממשלה ושר הבריאות ביקרו את פצועי פיגוע הדריסה

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן ביקרו את ארבעת הפצועים בבית החולים הדסה עין כרם | ראש הממשלה שיבח את תגובתם המהירה של האזרחים והחיילים במקום הפיגוע | נתניהו: "הלב נקרע היום אל מול ההלוויות הבאמת מטלטלות של חיילים שנגדעו באיבם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן מבקרים את הפצוע מפיגוע הדריסה, החייל עידן לוי, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים (צילום: קובי גדעון / לע״מ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן מבקרים את הפצוע מפיגוע הדריסה, החייל עידן לוי, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים (צילום: קובי גדעון / לע״מ).

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן ביקרו אתמול (שני) בבוקר את הפצועים מהפיגוע בארמון הנציב, המאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בדבריו במקום שיבח נתניהו את תגובתם המהירה של האזרחים והחיילים במקום הפיגוע, וסיפר כי שמע מהחיילים שנפצעו שהם מעוניינים לחזור לשירות. נכון לאתמול (שני) מאושפזים בבתי החולים בירושלים חמישה מפצועי הפיגוע.

בבתי החולים בירושלים מאושפזים כרגע חמישה פצועים מהפיגוע. הבוקר נמסר מהדסה עין כרם כי מצבו של החייל שהוגדר קשה התייצב, ולאחר שנותח אתמול מצבו מוגדר בינוני. והוא בהכרה מלאה. מצבה של חיילת נוספת בינוני והיא מטופלת ביחידה לטיפול נמרץ. שתי חיילות נוספות, במצב קל, ימשיכו לקבל טיפולים במהלך היום. בבית החולים שערי צדק מאושפזת פצועה נוספת במצב קשה. בבית החולים אמרו כי במצבה נרשמה "יציבות מסוימת", והיא מאושפזת ביחידה לטפול נמרץ מונשמת ומורדמת. ארבעה חיילים נוספים שפונו לבית החולים כשהם פונו באורח קל טופלו ושוחררו. בשערי צדק טיפלו גם בשלושים נפגעי חרדה במרפאה ייעודית והם שוחררו.

"באתי הנה עם שר הבריאות ועם מנהלי בית החולים הדסה לבקר את הפצועים שלנו, את דנה, את עידן ואת לירון", אמר ראש הממשלה. "יעל ובר, שהם בטיפולים בשערי צדק, לא רציתי להפריע להם. פגשתי את הפצועים שלנו, דיברתי איתם ועם המשפחות שלהם. קודם כל אנחנו מברכים על הטיפול שהם מקבלים על נתיב ההחלמה שמסתמן. זה מחמם לנו את הלב, בצד הלב שנקרע היום אל מול ההלוויות הבאמת מטלטלות של חיילים, חייל וחיילות שלנו, שנגדעו באיבם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן מבקרים את הפצוע מפיגוע הדריסה, החיילת דנה אופיר, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים - (צילום: קובי גדעון / לע״מ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן מבקרים את הפצוע מפיגוע הדריסה, החיילת דנה אופיר, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים – (צילום: קובי גדעון / לע״מ).

"אני חושב שהדבר החשוב ביותר להבין הוא שאנחנו תחת מתקפה מסוג חדש, מתקפה של מפגע בודד שמקבל השראה והוא מחליט בן רגע לעשות מעשה – במקרה הזה, מעשה של דריסה. אנחנו נערכים אל מול התופעה הזאת בשלוש דרכים ועוד אחת: הדרך הראשונה זה להרחיב את התשתית הפיזית המונעת. אנחנו הקמנו בשנה האחרונה עמודים, הקמנו בטונדות במפרציות, בטרמפיאדות, גם ביהודה ושומרון וגם בירושלים. הדבר הזה כבר הציל חיים ואתמול ניתנה ההנחיה להרחיב את זה עוד יותר בירושלים וייתכן גם במקומות אחרים.

"הדבר השני הוא תשתית מודיעינית מונעת. איך אתה יכול לדעת אם האיש הזה יעשה את זה, איך נדע לאתר אותם מראש? וכאן גופי הביטחון עובדים על זה במרץ שנה שלמה. יש עוד כמה פעולות נוספות שאנחנו עוסקים בהן בימים אלה על מנת להיות במצב ייחודי שאנחנו יכולים לאתר מקרים כאלה מראש – דבר חשוב מאין כמוהו.

"הדבר השלישי הוא כמובן ההתערבות המהירה של חיילים ואזרחים. ראינו את זה אתמול עם המאבטח, הקצינה והחיילים שפעלו מהר ועל ידי כך סיכלו אסון גדול יותר. לפעמים מסכלים בכלל את האסון עוד בטרם התרחש.

"ואמרתי שיש דבר רביעי, בעיניי הוא הכי חשוב, כשאני ראיתי עכשיו את הפצוע ושתי הפצועות שלנו, זה פשוט לא יאומן, הם אמרו לי דבר אחד: 'ראש הממשלה, אנחנו רוצים לחזור לקורס, אנחנו רוצים לחזור לשירות, אנחנו רוצים להמשיך במשימה שלנו כחיילי צבא הגנה לישראל'. זה הסוד האמתי של המדינה שלנו ובגלל זה אנחנו ננצח, בגלל זה ניצחנו עד היום".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו כי "אני חייב להגיד שההורים, גם כן הם אסירי תודה, כשהם רואים כמונו את השינוי שחל במצבם של הפצועים. הרופאים והצוותים הרפואיים, עומדים שם והם כמובן עושים את המלאכה מסביב לשעון – כל הכבוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!