דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיפה

חיפה / בעיריית חיפה חושבים שהתושבים לא יודעים לקרוא - ומחדל המדחנים נמשך

החברה שזכתה במכרז להתקנת מדחנים חדשים בחיפה מחויבת לשלם מאות שקלים על כל יום באיחור התקנתם - לפי החישוב שלנו מדובר בכ-2 מליון שקלים, אך בעירייה טוענים כי לא יקבלו פיצויים. בינתיים, הקנסות לחונים נערמים

דו"ח חניה בחיפה (צילום: דבר ראשון)
דו"ח חניה בחיפה (צילום: דבר ראשון)
מיכל רוזן

עיריית חיפה פרסמה אתמול (שני) הודעה לתקשורת: "עיריית חיפה משדרגת את מערך המדחנים בעיר למדחנים מודרניים שיאפשרו תשלום גם באמצעות כרטיסי אשראי". בכתבה "צדיק וקנס לו" שהתפרסמה בשבוע שעבר ב'דבר ראשון' נחשף כי פעילות המדחנים הישנים הופסקה בתחילת ינואר, אך למרות זאת הובהר לפקחים בעיר שיש להמשיך לחלק דוחות כרגיל, למרות שלחלק מציבור הנהגים לא תהיה דרך לשלם בעבור שעת חניה. המדחנים החדשים, לפי הודעת העירייה, יגיעו בעוד שבועיים ורק אז תחל התקנתם.

לעיריית חיפה מגיעים שבחים על כך שהיא משדרגת את המדחנים הישנים המוצבים כבר 17 שנים בעיר, וסובלים מבעיות רבות. בערים אחרות הרשויות מפסיקות לחלוטין את שירות המדחנים ומותירות את הציבור להשתמש באפליקציות השונות או במכשיר איזי-פארק.

פקח חניה, אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
פקח חניה, אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).

אך למרות השבחים נשאלות שאלות רבות שאינן פתורות, טרם נשאל אותן הנה כמה עובדות:

  1. ההתקשרות עם "אורפרק", החברה שהפעילה את המדחנים הישנים, הסתיימה באמצע נובמבר השנה. עם זאת, לדברי מנכ"ל החברה, עופר מנור, החברה המשיכה לתת שירות עד תום 2016 וזאת ללא כל הסכם שכר. למרות פניות חוזרות ונשנות מצד החברה, סירבה העירייה להמשיך את ההתקשרות עד התחלת תפעולם של המדחנים החדשים.
  2. תהליך בחירת החברה המפעילה החדשה הסתיים ב-10 באוקטובר 2016, לפני בדיוק שלושה חודשים. ביום זה קיבלו כל החברות שנגשו למכרז הציבורי הודעה כי חברת ר.ס. תעשיות זכתה במכרז.
  3. על פי המכרז, החברה הזוכה (ר.ס. תעשיות) מתחייבת להצטייד בכ-130 מדחנים החדשים ובכל האמצעים לתפעולם תוך חודשיים ימים מיום ההכרזה על הזכיה, משמע ב-10 בדצמבר 2016. המכרז מחייב את החברה הזוכה להתחיל לספק את השירות ולסיים את הצבתם של המדחנים החדשים חודש לאחר מכן, משמע היום, ה-10 בינואר 2017.
  4. התחייבות זו של החברה הזוכה למול עיריית חיפה כוללת במכרז גם תשלום קנסות על סך עשרות אלפי שקלים על כל יום איחור במתן השירות. להלן החישוב על פי הנתונים הידועים לנו: על איחור בהצטיידות המדחנים, 200 שקלים למדחן ליום. בהודעת העירייה מאתמול (שני) נכתב כי רק בעוד שבועיים יגיעו המדחנים החדשים, משמע 44 יום איחור, בחישוב פשוט מדובר על 1,144,000 שקלים שיכנסו לעיריית חיפה. לכך נוסף סעיף לפיו על כל יום איחור בהתקנת המדחנים תשלם החברה 400 שקלים פר מדחן. אם במהלך בזק ביום בו יגיעו המדחנים הם יוצבו ויהיו כשירים לפעול, מדובר על 14 יום איחור, משמע עוד 728,000 שקלים. אם נסתמך על הנתונים הקיימים מדובר על סכום הקרוב ל-2 מיליון שקלים.
  5. מסיבה שלא הוסברה בכל הנוגע לפיצויים נמסר מעיריית חיפה למערכת דבר ראשון כי "העירייה לא מקבלת כל סכום פיצויים שהוא בגין עניין זה".

וכעת לשאלות:

במידה ואכן עיריית חיפה אינה מקבלת את הפיצויים כפי שמתחייב מהמכרז, מדוע היא אינה מקבלת אותם? מדוע עיריית חיפה אינה דואגת לגבות קנסות מחברת ר.ס. תעשיות אך גובה קנסות מתושביה ומהמבקרים בה? אם קיימת סיבה בגינה עיריית חיפה לא אמורה לקבל את הפיצויים, מדוע היא אינה מוכנה לפרט אותה בתגובתה? האם מטרת הקנסות שנקבעו במכרז לא היתה מלכתחילה לכסות על אובדן ההכנסות של העירייה בין אם בביטול קנסות לחונים ללא כרטיס חניה ובין אם על מנת להאריך את ההיקשרות עם חברת המדחנים הישנה? תשובות מהעירייה אין.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!