דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עבודה וחברה / תנאי עבודה של עו"סים בגופים פרטיים ישתוו למגזר הציבורי

לא עוד עובדים סוג ב' בחסות ההפרטה: שר הרווחה כץ קבע כי 7,000 עובדים סוציאליים בגופים הנותנים שירות למדינה יועסקו בתנאים זהים לעובדי המדינה. המהלך הוא חלק מיישום הסכם בין ההסתדרות למדינה לצמצום תופעת עובדי הקבלן

ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"תיקון עוול רב שנים": שר העבודה והרווחה חיים כץ הודיע היום (ג') כי תנאי העבודה של העובדים הסוציאליים בגופים שנותנים שירות למשרדי הממשלה, יושוו לתנאי העובדים הסוציאליים במשרד הרווחה וברשויות המקומיות. זאת, כחלק מיישום ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן שחתמו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון ביולי 2015. "העובדים הסוציאליים הם חוד החנית בטיפול באוכלוסיות הנזקקות ושותפים חשובים במאמצינו לצמצום הפערים החברתיים וליצירת שוויון הזדמנויות. עיגון זכויותיהם ושיפור תנאי העסקתם היא חובתנו" אמר כץ.

המהלך צפוי לשפר באופן ניכר את תנאי העסקתם של כ-7,000 עובדים סוציאליים, המועסקים בעמותות ובחברות פרטיות שמספקות שירותים למשרדי הממשלה. תנאי עובדים אלו יושוו לתנאי העובדים הסוציאליים המועסקים ברשויות המקומיות ובמשרד הרווחה בכל הפרמטרים שמעוגנים בהסכמים קיבוציים, לרבות תוספות שכר, מענקים חד-פעמיים, ימי חופשה ומחלה, ביגוד והבראה, גמל וקרן השתלמות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי "היום אנו יכולים לברך על הישג גדול במאבק לשינוי חברתי. יחד עם שר האוצר, משה כחלון, הצלחנו להביא בשורה לאלפי עובדים סוציאליים שבמסירות יוצאת דופן ממשיכים להיאבק מדי יום על כבודם האנושי ועל רווחתם של האנשים הכי מוחלשים במדינת ישראל". ניסנקורן הודה לשר כץ על קידום הנושא והוסיף כי "חיזוק מעמדם של העובדים הסוציאליים עוזר לצמצם את הפערים ולחזק את החברה הישראלית כולה".

מחאת העובדים הסוציאליים מחוץ למשרד ראש הממשלה ב-2011 (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90).
מחאת העובדים הסוציאליים מחוץ למשרד ראש הממשלה ב-2011 (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90).

"העובדים הסוציאליים נמצאים בחזית החברתית של המדינה במאבק בצמצום פערים" אמר שר האוצר משה כחלון, "הם מגיעים לשכונות הכי הקשות ולציבורים הכי נזקקים בחברה הישראלית ומבצעים שם עבודת קודש. אנחנו חייבים להיות שם בשבילם, והיום אנחנו עושים איתם צדק בתגמול ראוי" כחלון בירך על שיתוף הפעולה עם ההסתדרות בנושא.

חתימתו של שר העבודה והרווחה כץ על הצו תרחיב למעלה מ-40 הסכמים קיבוציים שהסדירו את זכויות העובדים הסוציאליים בשלטון המקומי ובמשרד הרווחה, ותחיל אותם על כל אוכלוסיית העובדים הסוציאליים שתקניהם מתוקצבים כיום על ידי המדינה.

מדובר במהלך תקדימי היות ועד היום הורחבו במסגרת צווי הרחבה רק הסכמים אשר נחתמו במגזר הפרטי והורחבו לכלל המשק, כולל המגזר הציבורי. זו הפעם הראשונה מזה 34 שנים בה צפוי לצאת צו הרחבה המכיל את הוראות ההסכמים במגזר הציבורי על חברות ועמותות, ולמעשה מעקר את ההיגיון הכלכלי של הפרטת השירותים כאמצעי לתשלום שכר נמוך יותר לעובדים.

"צו ההרחבה הוא תיקון עוול רב שנים, לאלפי עובדות ועובדים סוציאליים, שקופחו במשך שנים רבות בשל מדיניות של הפרטת השירותים החברתיים" אמרה  יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים עו"ס צפרא דוויק, "הצו מבטא הכרה של המדינה בחשיבותה של העבודה הסוציאלית ובאחריותה על העובדים שמבצעים עבורה את המשימות הרגישות ביותר. אני גאה שיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בחר לשים את הנושא במרכז סדר היום, ולהביא לשינוי שחיכינו לו שנים רבות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!