דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כוח לעובדים

שביתה / 230 חברי הסגל הזוטר ב'מכון הטכנולוגי חולון' שובתים החל מהבוקר

חברות וחברי הסגל המאוגדים ב'כוח לעובדים' מוחים על כך שדרישתם לעבור למעמד 'סגל עמית' נדחתה על ידי ההנהלה. תמי ויזל, חברת ועד: "חברי הסגל הזוטר מפוטרים מדי סמסטר"

התאגדות עובדי המכון הטכנולוגי חולון (צילום: ועד העובדים)
התאגדות עובדי המכון הטכנולוגי חולון (צילום: ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברי וחברות הסגל הזוטר במכון הטכנולוגי חולון, המאוגדים בארגון 'כוח לעובדים', שובתים החל מהבוקר בשביתת אזהרה בת יום אחד. 230 חברי הסגל מוחים  על דחיית דרישתם לעבור ממעמד של 'מורים מן החוץ' למעמד של 'סגל עמית' במסגרתו יזכו להכרה בוותק עבודתם. דרישה זו נדחית על ידי ההנהלה במסגרת המשא ומתן המתקיים מזה חצי שנה.

"הנהלת המכון מתגאה באיכות ההוראה במוסד, אך בה בעת נלחמת בכדי לשמר יחסי עבודה פוגעניים לפיהם מפוטרים חברי הסגל הזוטר מדי סמסטר, ללא כל משמעות לוותק או להתקדמותם האקדמית" אמרה תמי ויזל, חברת ועד ומרצה לתקשורת חזותית במכון.

בשנתיים האחרונות ישנה מגמת התאגדות בקרב סגלי הוראה זוטרים במכללות מתוקצבות, במטרה לחתור למעמד של סגל עמית. משמעות דרישה זו היא שתובטח למרצים הכרה בוותק בחישובי השכר בהתאם לסולם השכר של הות"ת. הסכמים ברוח זו נחתמו כבר על ידי ועדי עובדים המאוגדים ב'כוח לעובדים' במכללת שנקר, ובמכללה האקדמית תל אביב-יפו.

 

"כל דרישתנו היא להשוות את תנאי העסקתנו לתנאי עמיתנו בשנקר והמכללה האקדמית תל אביב-יפו, ולצד ביטחון תעסוקתי ורצף תעסוקתי, גם קבלת קרן השתלמות, ופיצוי במקרה של אי פתיחת קורסים. לא ייתכן שרק בסמוך לפתיחת הסמסטר תגלה מרצה כי הקורס בוטל. כיצד תמצא מקום עבודה חלופי בעיתוי כזה של ערב פתיחת סמסטר?" אמרה עדי קרליץ, אף היא חברת ועד ומרצה לתקשורת חזותית במכון.

"הנהלת המכון מוכנה למתן ביטחון תעסוקתי למיעוט מחברי הסגל בלבד. מובן כי לא נאפשר מדיניות של איפה ואיפה בין עובדים". הסביר יורי אמינוב, המלווה את הוועד. נושאים נוספים המצויים בדרישות ועד העובדים נוגעים להנהגת מנגנונים ברורים לקידום חברי הסגל, ודרישת ההנהלה לשעות עבודה העולות על היקף השעות הנדרש ממרצים במכללות בהן נחתם הסכם קיבוצי. לטענת ועד העובדים, קבלת הצעת ההנהלה תוביל לכך ששכר המרצים יהיה נמוך ב-20% ממקביליהם במכללה האקדמית ובשנקר.

אגודת הסטודנטים במכון פרסמה בדף הפייסבוק שלה הודעת תמיכה במאבק הוועד – "חשוב לנו לציין שאגודת הסטודנטים תומכת במאבקם הצודק של המרצים ומחזקת את ידם. אנו מקווים שהנהלת המכון תאזין לדרישות המרצים ותשנה את עמדתה בהקדם", כתבו הסטודנטים בסולידריות.

במכון הטכנולוגי חולון, לומדים כ-3,700 סטודנטים, בפקולטות למדעים, הנדסה, טכנולוגיות למידה, ניהול טכנולוגיה ועיצוב.

באם תמשיך הנהלת המכון בסירובה להתקדם במו"מ, הודיעו בוועד כי בכוונתם לקיים ימי שביתה נוספים, לרבות שיבוש תקופת בחינות סוף הסמסטר הקרבה.

מהנהלת HIT מכון טכנולוגי חולון נמסר: "הלימודים במכון טכנולוגי חולון מתקיימים היום, אולם בשל שביתה חד צדדית של סגל המרצים מן החוץ ייתכנו שיבושים חלקיים. אנו  רואים בחומרה את ההחלטה של הסגל מן החוץ להכריז על שביתה חד צדדית במטרה להפעיל לחץ על הנהלת המכון בעיצומו של משא ומתן מתמשך, ובכך למעשה לקחת את ציבור הסטודנטים כבני ערובה ולפגוע בלימודיהם ובפעילות המכון".

לדבריהם המכון מקיים מזה מספר חודשים משא ומתן ענייני, מקיף ורציף, עם סגל המורים מן החוץ, במטרה להגיע להבנות שיבטיחו עבורם ביטחון תעסוקתי. "אנו קוראים לסגל המרצים מן החוץ לשוב לשולחן המו"מ, ולהמשיך לנהל שיח ישיר עם ההנהלה במטרה להגיע להבנות והסכמות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!