דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופניים חשמליים

זהירות בדרכים / ילדכם מתחת לגיל 16 נתפס רוכב על אופניים חשמליים? תעמדו לדין

במרץ 2016 נאסר על נוער מתחת לגיל 16 לרכוב על אופניים חשמליים - היום הוריהם לחמישה נערים קיבלו זימון לבית המשפט.

אופניים חשמליים (צילום: Ilan.neworld, מתוך ויקימדיה קומונס).
אופניים חשמליים (צילום: Ilan.neworld, מתוך ויקימדיה קומונס).

בשנת 2015, 1,473 בני אדם, ארבעה בכל יום, נפצעו בעת רכיבתם על אופניים חשמליים, ורק לאחרונה באוקטובר 2016 נהרג נער בן 15 בעת שרכב על אופניים חשמליים בפתח תקווה, חברו בן ה-19 נפצע קשה. בחודש מרץ 2016 הוחמרו התקנות בדבר רכיבה על אופניים חשמליים, ולבנות ובני נוער מתחת לגיל 16 הרכיבה עליהם אסורה. היום פרסמה המשטרה על אכיפת התקנה, וכי הורים לחמישה נערים מתחת לגיל 16 קיבלו הזמנה לדין.

הבוקר (רביעי) בוצעה פעילות יזומה של שוטרי רובע קרית אונו בנושא אכיפת תקנות התעבורה החדשות המתייחסות לאופניים חשמליים. במהלך הפעילות, עוכבו 5 נערים אשר הינם מתחת לגיל 16 וע"פ החוק אינם רשאים לרכב על אופניים חשמליים. לאחר העיכוב, שוחררו הנערים לבית הספר לא לפני שהאופניים הוחרמו מהם.

המשטרה מבקשת לציין כי הזמנה לדין מסוג זה, עלולה לפגוע בסיכוי הנער להוציא בבוא העת רישיון נהיגה.

סוגיית האופניים החשמליים מכבידה על משתמשות ומשתמשי הדרך, על מערכת אכיפת החוק ועל המחוקק כבר למעלה משמונה שנים, עת הותר השימוש בהם בישראל. בשנת 2015, אדם אחד נהרג בתאונות אופניים חשמליים, 82 נפצעו באורח קשה, 67 בינוני והשאר באורח קל.

בחודש ספטמבר האחרון, כתב רזיאל סטטוס בדף הפייסבוק שלו, בו הוא מתרה בהורים שלא לתת לילדיהם לרכוב על אופניים חשמליים, לאחר שכמעט ודרס נער:
בחודש אוקטובר האחרון, פסק הרב יצחק זילברשטיין כי "הורה שנכנע לילדו ורוכש לו אופניים חשמליים, ייחשב שותף לרצח ויתבע על כך אם חלילה יקרה משהו", לילדיהם אופניים חשמליים או להתיר להם לנסוע על הכלי הזה, כך פורסם באתר 'בחדרי חרדים'. "אין להרהר בנידון כלל ולאור המקרים הרבים והקשים של התאונות והאסונות המתרחשות עם אופניים חשמליים, יש להתייחס אליהם כאל כלי המסכן את הציבור באופן וודאי".

לשאלת כתבי 'בחדרי חרדים', איך יתמודדו הורים עם רצון ילדיהם באופניים מהסוג הזה, השיר הרב, "צריך לומר לאותו הורה דבר אחד בלבד, שאופניים חשמליים הם כמו רובה. שיחשוב כאילו נתן לילדו אקדח מלא כדורים. זה לא שונה כלל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!