דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

החלחול

מה חשבתם, שזה לא יחלחל? אלה טיבם של מים. גם של מים עכורים ורדודים, גם אם הם בתוך שכשוכית. הם מטפטפים מטה, ומגיעים אל מי התהום. וכפי ששר מאיר אריאל המנוח: המים נוזלים, המים אוזלים, המים יורדים. והם יורדים. טפטוף הראליטי הוא כבר חלק מהאקוויפר. ועכשיו הריאליטי בברזים, בזרם הדם שלנו, הוא כבר לא סתם בידור זול בסוף יום עבודה מעייף, הוא לא בריחה מהמציאות, הוא מעצב אותה. הוא הפוליטיקה, הוא התרבות, הוא החוק, הריאליטי הוא החיים עצמם. כל העולם פורמט, ואנחנו מתמודדים.

מלחמת התרבות: הטאלנט של רשת נגד הטאלנט של קשת
אחד מעקרונות הריאליטי הוא הקונפליקט, מאבק חסר פשרות, גם אם הוא חסר פשר. והנה הוא זולג לו למלחמת תרבות. מצד שמאל הטאלנט של רשת: אביב גפן, ומימין הטאלנט של קשת: אייל גולן. אחד אומר שמוסיקה מזרחית היא פויה, השני אומר שהיא סבבה, זה קורא לשני ערבי, ההוא עונה שהוא כמו ערביה. אחד מוכר את עצמו כרומנטיקן עממי (למרות שכולם יודעים שהוא לא), והשני מוכר את עצמו כמרדן אאוטסיידר (למרות שכולם יודעים שהוא לא). לא ברור מדוע גפן וגולן אמורים לתעב זה את זה, הרי אפשר לאהוב או לא לאהוב את שניהם. אבל בריאליטי כמו בריאליטי. תוצאות פרק הגמר: שני הטאלנטים מוכרזים כמנצחים. מההפקה מבהירים כי זה אפשרי על פי הפורמט: כשאמרו מלחמת תרבות התכוונו שזו מלחמה נגד התרבות, והתרבות אכן הפסידה.

בחירות – סמסו עכשיו!
מערכת הבחירות האחרונה היתה עלובה. לא היה בה תוכן, שום דגש אידאולוגי, כלכלי או חברתי שתי המפלגות הגדולות התייצבו עם מסר זהה, אם אפשר לקרוא לזה מסר: או אני או הוא, או אנחנו או הם. סמסו עכשיו. מעבר לעובדה שהסיסמה מטעה, כי הרי אין בחירה ישירה לראשות ממשלה, וממילא הליכוד והמחנה הציוני גם יחד לא מגיעים לרוב בכנסת. אבל בריאליטי, כמו בריאליטי, חשוב להצביע, לבחור במועמד, כדי להדיח את השני, לבטל את האחר, ולהגיע למליון. זו הישרדות.

לאנחנו - סמסו 2, להוא - סמסו 3. בחירות 2015.
לאנחנו – סמסו 2, להם- סמסו 3. בחירות 2015.

צבא האמת של אלאור אזריה
המחאות סביב משפטו של אלאור עזריה נשמעו קצת מוכרות. באותו החודש בו אירע הירי בחברון, הודח מבית האח הגדול שי חי, וגם כאן קמה מהומה גדולה. צבא האמת של שי חי מחה. תומכי אזריה מחו. ובעצם מדובר בשתי מחאות דומות מאוד. החליפו את ההפקה בצבא, את ההדחה בהרשעה, החוק הוא הפורמט והחייל הוא הדייר. אותו דבר. וגם מתנגדיו של אזריה נאחזו בפורמט. הליהוק לא נראה להם. לא יכול להיות שימני, אוהד בית"ר, מזרחי מהפריפריה יהיה חף מפשע. עזבו אתכם מחוקי המדינה, השיפוט הצבאי, הליך תקין, דמוקרטיה, עדויות, סנגורים, ראיות פורנזיות או שמורנזיות, העם רוצה לומר את דברו. לאחר גזר הדין, בחדשות 2 (התכנית שמשודרת לפני האח הגדול) נערך סקר ובו מרבית הקהל בחר שלא להדיח את אזריה. בית המשפט לא ציית לציבור המסמסים, לא פלא שאנשים רוצים להחרים את הצבא הזה. גם כן משפט, לא יודע להתנהג בהתאם.

פורנזי שמורנזי. הוא זכאי.
פורנזי שמורנזי. הוא זכאי.

והטפטוף נמשך, הרעל מפעפע במי השתייה שלנו. נגמרה החשיבה הפוזיטיבית, אין מקום למורכבות, הכל על פי הסטריאוטיפ ותאוות הריב. והמים אוזלים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!