דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

כדורסל / נבחרת ישראל ניצחה את ספרד בכדורסל כיסאות גלגלים

לאחר משחק סוער וריצה של 17:0 ברבע השני הצליחה נבחרת העתודה של ישראל לנצח את ספרד בתוצאה של 54:41. היום תתמודד הנבחרת מול צרפת על כרטיס לאליפות העולם שתתקיים בקנדה בחודש יוני

נבחרת ישראל בכדורסל בכסאות גלגלים (צילום באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
נבחרת ישראל בכדורסל בכסאות גלגלים (צילום באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ניצחון שני רצוף לנבחרת העתודה של ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים  באליפות אירופה המתקיימת בליניאנו סאביאדורו באיטלי: נבחרת ישראל הציגה אתמול (שישי) משחק לחימה יוצא מן הכלל וניצחה את נבחרת ספרד (54:41). לניצחון זה יכולה להיות משמעות מכרעת בקביעת מקומה של ישראל בדירוג, כאשר ניצחון במשחק הבא מול נבחרת צרפת יקבע אם ישראל תסיים במקום ה-5, ממנו מעפילים לאליפות העולם.

הנבחרת הישראלית הגיע במצב רוח טוב, אחרי ניצחון אתמול מול נבחרת הולנד בסיום שלב הבתים (61:34). הנבחרת הישראלית ידעה שכדי לנצח במשחק היא חייבת לעצור את הכוכב של נבחרת ספרד איגנסיו אורטגה אשר העמיד בשלושת משחקי הבית המוקדם ממוצעי אליפות של 16.3 נק' ו-10.3 ריבאונדים. מפתח נוסף להצלחה אותו סימנה הנבחרת הישראלית היה בנצחון בקרב הריבאונד הקבוצתי, תחום בו מתקשה הנבחרת להתמודד עם קבוצות ריבאונד טובות יותר ממנה כמו ספרד.

הנבחרת הישראלית פתחה נחושה וממוקדת יותר את המשחק ועולה ליתרון 7:2 אחרי 4 דקות משחק. הנבחרת הספרדית הרבתה לאבד כדורים ובעיקר חיפשה  את עצמה במשחק בתחילת המשחק. הרבע הראשון עוד נגמר בתוצאה צמודה 14:11 לזכות נבחרת ישראל.

ברבע השני ישראל נעלה את ההגנה והציגה משחק התקפה מהיר ונפלא. כאשר בכל ריבאונד הגנה של ישראל, הנבחרת יצא למתפרצת מהירה ובכך לא נתנה לספרדים לארגן את ההגנה שלה. הנבחרת ניצלה את החורים שנוצרו בהגנה הספרדית המבולבלת והרוויחה נקודות קלות מתחת לסל.  לספרדים לא היה תשובה לאגרסיביות ההגנתית ולמשחק התקפה המהיר. ישראל רצה בהובלת עידו שקורי 16:0 כאשר היא שומרת את הספרדים ללא נקודות במשך 7:22 דקות!

בהמשך המשחק הספרדים עוד ניסו לנגוס ולצמצם את הפער, אבל הנבחרת הישראלית שמרה על הניצחון הנפלא עד דקות הסיום עם תוצאה מעולה של 54:41. בנבחרת ישראל בלטו עידו שקורי ששיחק את כל 40 הדקות עם 20 נקודות ו-9 רבאונדים. לצידו הצטיין גם הקפטן  שי ברביבאי, שקלע 13 נקודות וקטף 17 רבאונדים. הניצחון הושג בזכות העמידה של הנבחרת הישראלית  בשני המפתחות המרכזים שלה במשחק. ישראל ניצחה בריבאונד את נבחרת ספרד כאשר קטפה 43 מול 36 סה"כ. והצליחה לעצור את הכוכב של נבחרת ספרד איגנסיו אורטגה על 6 נקודות בלבד.

היום תתייצב נבחרת ישראל מול נבחרת צרפת במשחק החשוב ביותר שלה באליפות אירופה. אם ישראל תנצח היא תסיים את האליפות במקום החמישי ותעפיל לאליפות העולם שתתקיים בחודש יוני בטורנטו קנדה. השחקנים הבולטים בנבחרת צרפת הם הכוכב הגדול אלכסיס ראמונט שמציג אליפות אדירה עם ממוצעים של 21.7 נקודות ו-9.7 רבאונד למשחק. לצידו מצטיין לואיס הארדואין עם ממוצע נק' 9.7 באליפות. כדי שנבחרת ישראל תנצח היא תהיה חייבת לעצור מחר את אלכסיס ראמונט הנהדר שכל המשחק הצרפתי עובר דרכו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!