דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליפות אפריקה בכדורגל / בתום טקס פתיחה מרהיב נפתחה אליפות אפריקה 2017 בגבון

משחק הפתיחה בין המארחת, גבון, וגינאה ביסאו הסתיים ב-1:1 מאכזב, לקולות הבוז של הקהל המקומי. גם המשחק השני, שהיה קצבי ומלא הזדמנויות, בין קמרון, שנראתה מצוין למרות כוכביה החסרים, לבורקינה פאסו העקשנית הסתיים בתוצאה 1:1

שוער נבחרת גינאה ביסאו, ג'ונס מנדס חוגג אחרי השער של נבחרתו נגד נבחרת גבון. (צילום: Sunday Alamba / סוכנות AP).
שוער נבחרת גינאה ביסאו, ג'ונס מנדס חוגג אחרי השער של נבחרתו נגד נבחרת גבון. (צילום: Sunday Alamba / סוכנות AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גבון (אובאמיינג 53') – גינאה-ביסאו (סוארס 90') – 1-1

אתמול (שבת) נפתח טורניר אליפות אפריקה בכדורגל במדינת גבון. אחרי טקס פתיחה יפה וצבעוני, נשרקה שריקת הפתיחה למשחק בין המארחת גבון לנבחרת גינאה-ביסאו. הקהל המקומי הגיע בהמוניו לעודד את הנבחרת המקומית במשחק שהיה אמור להיות הקל בבית. במחצית הראשונה נבחרת גבון, עם כוכבה פייר אמריק אובאמיינג, שחקן בורוסיה דורטמונד הגרמנית, התקשתה לפרוץ את ההגנה החזקה והמסתגרת של נבחרת גינאה-ביסאו. למרות שעל כר הדשא היתרון האיכותי של גבון בלט, לא נמצאה רגל מסיימת מול הצפיפות של גינאה-ביסאו. לא ברור מה המאמן אנטוניו קאמצ'יו אמר לשחקניו במחצית, אבל חניכיו, לרבות מריו למינה שחקנה של יובנטוס, יצאו בטרוף ושמונה דקות למחצית השנייה כבש אובאמיינג שער יתרון נהדר בדקה ה-53 אחרי דאבל פס עם דניס באונגה ברחבה.

למרות שהיה נראה שמכאן נבחרת גבון תתחיל לטרוף את הדשא, היא בחרה להוריד הילוך, ללכת אחורה ולחכות שהמשחק יגמר. בדקה ה-66 התרחש המפנה במשחק כאשר החלוץ גבה-הקומה פדריק מנדי נכנס למגרש לזכות גינאה ביסאו. שחקני הנבחרת הצנועה החלו להגביה כדורים ארוכים לרחבה לעברו. בדקה ה-91 הגבהה נוספת של ז'וז'ניו קשרה של גינאה-ביסאו מצאה את הראש של הבלם ג'וארי סוארס שניצל כיסוי רע של הגנת גבון וקבע תיקו 1:1 מוצדק.

Gabon's Pierre Aaron Appindangoye, right, is challenged by Guinea Bissau's Abel Camara, left, during the African Cup of Nations Group A soccer match between Gabon and Guinea Bissau at the Stade de l'Amitie, in Libreville, Gabon Saturday Jan. 14, 2017. (AP Photo/Sunday Alamba)
Gabon's Pierre Aaron Appindangoye, right, is challenged by Guinea Bissau's Abel Camara, left, during the African Cup of Nations Group A soccer match between Gabon and Guinea Bissau at the Stade de l'Amitie, in Libreville, Gabon Saturday Jan. 14, 2017. (AP Photo/Sunday Alamba)

זה היה משחק מאכזב לנבחרת גבון שפספה ניצחון שכבר היה בידיים שלה. היא הייתה צריכה לשמור על היתרון מול קבוצה פחות טובה ממנה. בסיום המשחק מאמנה של נבחרת גבון אנטוניו קאמצ'ו נשמע מאוכזב "זה תמיד קשה לנצח את המשחק הראשון בטורנירים מהסוג הזה, למשחק הבא נצטרך להגיע להלחם עם השיניים והציפורניים".

קמרון (מוקנג'ו 35') – בורקינה פאסו (דאויו 75') – 1-1

המשחק השני בבית בין קמרון לבורקינה פאסו היה קצבי מלא בהזדמנויות אך הסתיים גם הוא בתיקו 1:1. נבחרת קמרון הגיעה לאליפות ללא 8 מכוכביה אשר סרבו להצטרף לסגל האליפות והעדיפו להישאר בקבוצתיהם באירופה. למרות זאת האריות שלטו במשחק בעזרת משחק אגרסיבי במרכז השדה ויציאה מהירה להתקפות.

בדקה ה-35 עלו הקמרונים ליתרון 1:0 אחרי ביצוע מושלם של בעיטה חופשית מקו הרחבה ע"י הקפטן  בנג'מין מוקנג'ו מלוריין הצרפתית. שחקני ההתקפה הקמרונים בהובלת מוקנג'ו וזואה המשיכו להגיע למצבים מצוינים אבל נתקלו ביום נהדר של השוער בן ה-20 קופי קואקו ובלמה של מלגה הספרדית באקורי קונה. נקודת השיא הייתה יציאה מדהימה של השוער הצעיר שמנע שער בטוח במצב אחד על אחד עם גלישה נקיה מחוץ לרחבה.

גם במחצית השניה המשיכה קמרון לשלוט במשחק והמשיכה להחטיא ממצבים קורצים. בדקה ה-75 הצליחה בורקינה פאסו להשוות את המשחק עם שער נגיחה ממצב נייח נוסף של הבלם יסופו דאויו אחרי בישול בנגיחה ע"י הבלם השני באקורי קונה. עד סוף המשחק שתי הקבוצות עוד ניסו להכריע את המשחק אך ללא הצלחה. קמרון הייתה עדיפה עם 7 בעיטות למסגרת שלא הצליחה לתרגם אותם לנצחון.

מצטיין הערב: ז'אק זואה (25, קמרון).

זואה פתח הערב במפתיע בהרכב הנבחרת הקמרונית במקום הכוכב הגדול וינסנט אבובקאר. החלוץ הזכור בעיקר בשנותיו בבאזל השוויצרית היה אנרגטי ובכל מקום. חטף כדורים, פרץ מימין, פרץ משמאל, הגיע לשני מצבי כיבוש והוכשל בעמדה נוחה לבעיטה החופשית אשר הובילה ליתרון של קמרון במשחק. אם לו ולחבריו היה קצת יותר ריכוז בסיומת מול השער, הניצחון היה מובטח לפני שער השוויון של בוריקנה פאסו. למרות זאת זואה וחבריו בהחלט הוכיחו הערב שיש למה לצפות מהנבחרת הקמרונית בהמשך האליפות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!