דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

פרשת מוזס-נתניהו / נתניהו: "כולם יודעים שהתנגדתי התנגדות נחרצת לחוק 'ישראל היום'"

בפוסט שפירסם אתמול (א') בפייסבוק טוען ראש הממשלה כי "מתנהל מסע תקשורתי מתוזמר כדי להפיל את ממשלת הליכוד בראשותי". ואומר כי על מנת להפיל את חוק "ישראל היום" החליט להוביל לבחירות

נתניהו (צילום: עמית שבי \ פלאש90)
נתניהו (צילום: עמית שבי \ פלאש90)

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, פנה אל הציבור בפוסט שפירסם אתמול (ראשון) בערב ובו כתב כי אין לו הזדמנות להגן על עצמו עדיין אך ביקש בכל זאת לחדד את הדברים "הידועים לכל" בעקבות פירסום תמלילי השיחות שלו עם ארנון מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות.

בפוסט כותב נתניהו: "בימים האחרונים מתנהל מסע תקשורתי מתוזמר, חסר תקדים בהיקפו, כדי להפיל את ממשלת הליכוד בראשותי. מסע תעמולה זה נועד להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה וגורמים אחרים בפרקליטות כדי שיגישו כתב אישום נגדי.

השיטה היא פשוטה: יום יום וערב וערב מפיצים תמלילים מסוננים שנבחרים בקפידה ושקרים מכוונים בשני הנושאים שעומדים על הפרק.

כמובן שכל עוד החקירה נמשכת, אין לי אפשרות להגן על עצמי. אינני יכול לספר לציבור את הסיפור האמתי שעומד מאחורי הדברים, שמבהיר שלא הייתה פה שום עבירה."

עוד הוסיף כי "כולם יודעים שהתנגדתי התנגדות נחרצת לחוק "ישראל היום", שאחרים רקחו ויזמו עוד הרבה לפני הבחירות של 2013. משהגיעה ההצבעה, הצבעתי נגד החוק יחד עם קומץ חברי כנסת שכלל את רוב חבריי בליכוד.

גם ידוע שלאחר שהחוק עבר ברוב גדול, פירקתי את הממשלה והלכתי לבחירות לכנסת, בין השאר בגלל החתרנות מתוך הממשלה להעביר את החוק.

כולם גם יודעים שעם הקמת הממשלה החדשה לאחר הבחירות, הכנסתי סעיף מפורש בהסכמים הקואליציונים כדי למנוע הישנות חקיקה כזאת."

בסופו של הפוסט כותב נתניהו: "בגלל כל זה – לא קרה כלום. "ישראל היום" נשאר על כנו, משגשג ופורח. ואילו התקשורת הרעה שקיבלתי ב"ידיעות אחרונות" ו-Ynet לא פסקה ולו לרגע.

לכן כל הטענות הללו שאני פעלתי לקידום חוק "ישראל היום" הן טענות שווא. כך גם לגבי הנושא השני, כפי שיתברר במהלך הזמן."

הפוסט המלא:

בימים האחרונים מתנהל מסע תקשורתי מתוזמר, חסר תקדים בהיקפו, כדי להפיל את ממשלת הליכוד בראשותי. מסע תעמולה זה נועד להפעיל…

Posted by ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ on Sunday, January 15, 2017

עוד חלקים מהשיחות נחשפים

ערוץ 2 חשף אמש חלקים נוספים מתמלילי השיחות בין נתניהו ומוזס שהתקיימו כנראה בדצמבר 2014, זמן קצר לאחר ההחלטה של נתניהו לפטר את שרי יש עתיד וללכת לבחירות:

ארנון מוזס: "ביבי, יש בחירות בעוד שלושה וחצי חודשים. יהיו מיליון אלמנטים עליך. ניהלנו את זה ב-2009, אתה שכחת אולי".

בנימין נתניהו: "לא שכחתי בכלל".

ארנון מוזס: "זה נוהל אינטלגנטי, טוב והיינו לכאורה באותו מצב. כבר היינו בסרט הזה, עשינו את זה. זאת מערכת בחירות רביעית שלנו, לא שלישית, רביעית, 96', 99', 2009 ועכשיו".

ארנון מוזס: "בהנחה שאנחנו מסכמים את הדברים, אתה חייב לשחרר מישהו שידבר עם רון (רון ירון – כיום עורך 'ידיעות אחרונות', ועורך חטיבת החדשות בעיתון בזמנו), את מי שאתה רוצה. אתה חודשים לא נותן את זה".

בנימין נתניהו: "ניר חפץ יוכל לדבר איתו?"

ארנון מוזס: "לא. ניר רצה לעשות שני דברים, הוא רצה לעבוד אצלך ולהיות עורך ידיעות. אז אני לא רוצה. ניר מדבר איתו בשוטף אבל הוא לא יסמוך על ניר. העניין הוא שבעשר וחצי בלילה אני לשמחתי הולך לישון. בשוטף יש דברים. הדגשים החשובים שלך. הוא צריך להיות בקשר עם שני אנשים".

נוני מוזס מגיע למחלקת חקירות להב 433 בלוד, אתמול (צילום: קוקו \ פלאש 90)
נוני מוזס מגיע למחלקת חקירות להב 433 בלוד, אתמול (צילום: קוקו \ פלאש 90)

ארנון מוזס אף נחקר אמש בפעם השלישית בנושא השיחות עם נתניהו במשרדי להב 433. חקירתו נמשכה כ-8 שעות. בנוסף פירסם אתמול כתב ערוץ 2, גיא פלג, כי בנימין נתניהו תיווך בין מוזס ואנשי עסקים שונים על מנת שיכנסו כשותפים ב"ידיעות אחרונות" כדי לזכות בסיקור טוב יותר. בין אותם אנשי עסקים, לטענתו, המיליארדר האוסטרלי וידידו של נתניהו, ג'יימס פאקר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!