דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שוויון / המדינה לבג"צ: בכוונתנו להגדיל את תקציב כדורסל הנשים

הישג לספורט הנשי ולערכי השוויון | מנהלת הליגה בכדורסל נשים עתרה כנגד אפליה והמדינה השיבה: התקציב ישולש, ויקבעו אמות מידה שוויוניות | מגישת העתירה, איריס שטרק: "צעד בדרך להכרה שוויונית"

נבחרת ישראל נשים בכדורסל. (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל נשים בכדורסל. (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

האם קבוצות ליגת העל לנשים יוכלו לנשום סוף סוף לרווחה? בהמשך לעתירה שהוגשה לבג"צ בגין אפליה בתקצוב הספורט הנשי שהוגשה על ידי דירקטוריון מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל בראשות רו"ח איריס שטרק, המדינה מסרה בתשובתה את התחייבותה להגדלת התקציב. לפי תשובת המדינה לבג"צ לפיה התקציב ישולש.

המועצה להסדר ההימורים בספורט, משרד התרבות והספורט ומשרד האוצר, הגישו ביום ראשון הודעת עדכון לבג"צ, בדבר התחייבותם להגדלת התיקצוב לליגת העל לנשים בכדורסל.

על פי המסמך שהתקבל אמש במנהלת הליגה, עולה כי המועצה הלאומית לספורט, בראשותו של עודד טירה, אישרה השבוע את אמות המידה החדשות לחלוקת הקצבות המועצה להסדר ההימורים בספורט. זאת בהמשך לדיון בוועדת הנדלר, הבוחנת את תעדוף חלוקת הכספים לענפי הספורט, מסוף חודש נובמבר האחרון, שציינה כי המדינה דנה באמות מידה חדשות להגדלת תקציב לליגות הבכירות במשחקי הכדור לנשים בישראל.

על פי הקריטריונים החדשים שנקבעו במועצה הלאומית לספורט, צפויה ההקצבה לקבוצת נשים בליגות הבכירות בענפי הכדורגל והכדורסל לגדול פי 3 עד לסך של 450 אלף ש"ח לעונה בקירוב גובה ההקצבה שכיום עומדת ע"ס 153 אלף ש"ח. עוד הוחלט כי ההקצבה לליגות הנשים בענפים המועדפים כדוגמת – כדור עף וכדור יד תוכפל פי שניים.

בנוסף, על פי תצהירו של דודו מלכא סגן ראש מנהל הספורט, שהוגש לבג"צ, מצהיר מלכא כי בימים הקרובים צפוי להחתם הסכם השיווק בין מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל לבין פרויקט "אתנה" של המועצה לספורט נשים. ההסכם החדש צפוי לעמוד על סך של 1,170,000 ש"ח לשנה, למשך חמש השנים הקרובות. כמו כן, התחייבה המדינה לכלול במסגרת ההסכם  לעונה הנוכחית 2016/2017 גם תשלום חלק מהחוב מהעונה הקודמת, בסך 800,000 ש"ח.

בנוסף, החודש נחתם הסכם השיווק עם המועצה להסדר ההימורים בספורט, בסך 500 אלף ש"ח. משמעות ההתחייבויות החדשות עבור הקבוצות ומנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל היא תקציב מוגדל של כ-6 מיליון ש"ח המבטא תוספת של  כ- 2 מיליון ש"ח ביחס לתקופה שלפני הקיצוץ החד של המועצה להסדר ההימורים בספורט.

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים, איריס שטרק, אמרה בעקבות הודעת המדינה לבג"צ: "זהו צעד ראשון וחשוב בדרך להכרה שוויונית מלאה בספורט הנשים".

כן, אבל…

למרות התחייבותה בתשובתה לבג"צ, המדינה מסייגת את ביצוע ההסכם בפועל בהשלכות של המו"מ בין האוצר ומשרד הספורט על הרפורמות בשוק ההימורים, ומציינת כי הקבוצות צפויות לקבל תקציבים אלו רק לאחר אישור תקציב המועצה, במהלך חודש פברואר. יש לציין, כי קבוצות ליגת העל לנשים בכדורסל ממתינות למעלה משנה לקבלת התקציבים, אשר חלקם הובטחו בעונה הקודמת.

"העתירה שלנו לבג"צ", אמרה שטרק, "חייבה את המדינה לתת מענה מקיף לליגת העל לנשים בכדורסל ולענפי ספורט נשים נוספים. זהו שינוי בתפיסת חשיבותו של הספורט ההישגי לנשים והנכונות להגדיל את התקציב. אנו מצפים מבג"צ שיאכוף התחייבויות אלה ברמה העקרונית והלכה למעשה על מנת שתקציבים אלו יועברו אלינו בהקדם, ללא דיחוי ועיכוב בתוספת התחייבויות מהשנה הקודמת שטרם שולמו ומקשים על הקבוצות והמנהלת בתפעול השוטף".

עו"ד אורי קידר היועץ המשפטי של מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, התייחס אף הוא להודעת המדינה ומסר: "על פניו אכן מדובר במפנה ובהישג משמעותי מבחינת התחייבות המדינה בפני בג"צ. יחד עם זאת, הדרך להשוואת תקציבים לספורט הנשים וביטול הסכמי השיווק שחוקיותם מוטלת בספק, עוד ארוכה ויידרשו מבית המשפט החלטות עקרוניות. בימים הקרובים נגיש את עמדתנו בדבר המשך ההליך בפני בג"צ".

"מבחינתנו זהו צעד ראשון וחשוב בדרך להכרה שוויונית מלאה בספורט הנשים" הוסיפה שטרק. "בכוונתנו להמשיך בעתירה בבג"צ עד להשוואת הקריטריונים לתיקצוב כמו לליגות הגברים, ובפרט לקבלת תמריצים עבור שיתוף שחקניות ישראליות, הישגיות והשתתפות במפעלים האירופיים".

ויש גם ספורט

במקביל, אמש התקיים המחזור ה-12 בליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל. הפועל פתח תקווה הפתיעה בניצחון חוץ אחרי הארכה 79:81 על מוליכת הטבלה מכבי רמת חן בליך. היה זה הפסדה השני בסה"כ העונה של רמת חן/בליך.
בתום המועד החוקי של המשחק היתה התוצאה שיוויון 69:69.

רמת השרון ניצחה בראשון לציון את הפועל המקומית 55:67. בנות הרצליה ניצחה ברעננה את מכבי המקומית 75:81. עוד לפני כן, במשחק שהוקדם ביום, ניצחה מכבי אשדוד בחולון את אליצור המקומית 70:74

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!