דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

אסון בניגריה / ניגריה: עשרות הרוגים במחנה עקורים שהופצץ בטעות מהאוויר

מטוס חיל האויר הניגרי שהיה במשימה להפצצת בסיס של שלוחת דאעש בניגריה טעה בזיהוי | לפחות 52 הרוגים ומאות פצועים, כך לפי ארגון 'רופאים ללא גבולות' | תושבי האזור טוענים כי הם מופצצים באופן יומיומי

מקלט שנשרף במחנה העקורים בראן, ניגריה, לאחר שהופצץ בידי צבא ניגריה. (צילום: סוכנות AP)
מקלט שנשרף במחנה העקורים בראן, ניגריה, לאחר שהופצץ בידי צבא ניגריה. (צילום: סוכנות AP)
אוריאל לוי

מטוס של חיל האוויר הניגרי הפציץ בטעות מחנה עקורים וגרם למותם של לפחות 52 בני אדם. המטוס שאמור היה להפציץ מחנה של בוקו חארם (שלוחת דאעש במערב אפריקה) אתמול (שלישי) בצהריים, בצפון-מזרח ניגריה, טעה בזיהוי המטרה והפציץ את הפליטים שנעקרו מבתיהם לאחר שנמלטו מציפורני הארגון הרצחני. גורמים רשמיים בצבא ניגריה דיווחו לסוכנות הידיעות אי. פי. כי "כמה" אזרחים נהרגו כתוצאה מההפצצה השגויה באזור העיר ראן, ליד הגבול עם קמרון, במחוז בורנו.

על פי סוכנות אי. פי. תושבי האזור מתלוננים כי חיל האוויר מפציץ אותם כמעט על בסיס יומי, במלחמתו נגד זרוע דאעש במערב אפריקה.

ציוץ של נשיא ניגריה בעקבות הפגיעה באזרחים

גורמים רשמיים במחוז בורנו שסייעו לפנות את הפצועים במסוקים מהמחנה המבודד, מסרו כי לפחות 100 בני אדם נהרגו בהפצצה. המידע נמסר לסוכנות הידיעות אי. פי. בעילום שם כיוון שנאסר עליו להעביר מידע לתקשורת.

בין ההרוגים גם אנשי הצלב האדום הניגרי אשר שהו במחנה הפליטים

אנשי ארגון הסיוע הצרפתי "רופאים ללא גבולות" שנכחו במחנה דיווחו כי הם ספרו 52 גופות וטיפלו ב-120 פצועים. ארגון "הצלב האדום העולמי" מסר כי 6 מאנשיו נהרגו בהפצצה, ו-13 נוספים נפצעו. "הם היו חלק מצוות שסיפק מזון ל-25,000 עקורים שנזקקו לו נואשות" אמר דובר הארגון  ג'ייסון  סטרזיוסו.

המשבר ההומניטרי בצפון-מזרח ניגריה

לפי נתוני האו"ם כ-14 מיליון אזרחי ניגריה נזקקים לסיוע הומניטרי. 5.1 מיליון מביניהם נזקקים למזון בצפון-מזרח ניגריה, כ-2.2 מיליון חיים באזורים בהם ארגון הטרור בוקו-חארם עדיין פעיל, ולכן לא ניתן לספק להם מזון בבטחה.

להערכת האו"ם, שפורסמה לפני כחודשיים, 240 אלף ילדים במחוז בורנו לבדו סובלים מ"תת־תזונה חריפה וקשה" (הדרגה החמורה ביותר של רעב). יותר מ–130 ילדים ימותו בכל יום אם לא יקבלו עזרה, כך העריך האו"ם לפני כחודשיים.

למרות ההכרזות החוזרות ונשנות של ממשלת ניגריה כי הביסה את הארגון הרצחני, יוניצי"ף מעריך שרק אלפים בודדים מ-2.6 מליון בני האדם שנמלטו מהתקפות בוקו-חראם שבו לכפרים, וחזרו לעסוק בחקלאות.

בוקו חראם – ארגון טרור

מנהיג בוקו חראם נשבע אמונים לדאע"ש במרץ 2015, ובכך הפך את הארגון ל"וילאייט (מחוז) מערב אפריקה" של דאע"ש. בשנים האחרונות פשט הארגון על מאות ערים וכפרים בצפון ניגריה, צ'אד, ניג'ר ובקמרון ובשיאו שלט בשטח הגדול משטחה של בריטניה.

על פי ממשלת ניגריה, מאז שנת 2009 רצח הארגון יותר מ-20,000 בני אדם. על פי דוח של הארגון Catholic Diocese of Maiduguri, שפורסם במאי 2015, רצחו בוקו-חארם יותר מ-5,000 נוצרים קתולים, 85% מתוכם בצפון-מזרח ניגריה. בדוח נטען כי הארגון הצית לפחות 350 כנסיות. בנוסף לקורבנות אלה, חטפו בוקו-חארם לפחות 2,000 נערות מאז אפריל 2014, וגורלן אינו ידוע. ממשלת ניגריה הואשמה בעבר כי לא עשתה די כדי למגר את הארגון. רק בנובמבר 2013 הכניסה מחלקת המדינה את הארגון לרשימת ארגוני הטרור, וזאת למרות שה- FBI ו-CIA דרשו זאת כבר זמן רב לפני כן. הארגון נוהג לבצע פיגועים בבתי-ספר, מסגדים וכנסיות ולאחר הצטרפותו לדאע"ש, הכפיל בעשרות מונים את השימוש בילדות ובנשים לפיגועי התאבדות באזורים הומי אדם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!