דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליפות אפריקה בכדורגל / מהלומות פתיחה מהוססות: מצרים עשתה תיקו, גאנה של גרנט עם 0-1 קטן

גרנט בסיום: "שיחקנו חכם כדי לנצח, זה מה שקבוצות גדולות עושות" | אוגנדה לא התבטלה מול גאנה | המצרים החזקים, שלא השתתפו בטורניר מאז שנת 2010, קיוו להתחלה טובה יותר אך השיגו תיקו מאופס עם מאלי

גביע אליפות אפריקה (צילום: AP)
גביע אליפות אפריקה (צילום: AP)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בערב דל שערים נוסף נחלצה גאנה, בהובלת אברם גרנט, ממבוכה עם 0-1 קטן במשחק ששלטה ברובו. מצרים, מועמדת בכירה לזכייה בטורניר, איכזבה וסיימה בתיקו מאופס מול מאלי.

אטסו הקשר הגנאי הצטיין.

גאנה ( אייו 32' פנדל) – אוגנדה 0:1

זו לא הייתה הפתיחה הקלה לה ציפו "הכוכבים השחורים" מגאנה, שחקניו של אברהם גרנט ניצחו בקושי את ה"העגורים" מאוגנדה, שהפגינו משחק לחימה בלתי מתפשר.

המשחק החל בשליטה בכדור של שחקני גאנה, אולם בדקה ה-5 נרשמה ההזדמנות הראשונה במשחק דווקא לזכותה של אוגנדה, כאשר טוני מאווג'ה פרץ באגף שמאל וחתך לרחבה, אך הבעיטה שלו הייתה חלשה מדי ולא סיכנה את שערה של גאנה. שחקני גאנה הרגישו שזה הזמן לפתוח מבערים ובדקה ה-9 תומאס פארטיי קיבל כדור מאדרה אייו על סף הרחבה ובעט מעל המשקוף. גאנה המשיכו ללחוץ ובדקה ה-21 אטסו שהיה מעורב מאוד במשחק ההתקפה, הרים כדור עומק מסוכן אליו הגיע ג'יאן, שנגח סמוך לקורה. 8 דקות מאוחר יותר, ג'ורדן אייו פרץ קדימה והבחין באחיו אדרה, שקיבל ממנו מסירת רוחב נהדרת ובעט כדור שטוח לפינה, אבל אוניאנגו האוגנדי היה ערני ועצר בלי בעיה. התפנית במשחק הגיעה בדקה ה-32 כאשר איזאק איסינדה המגן האוגנדי איבד כדור פשוט והפיל את אסמואה ג'יאן בתוך הרחבה. השופט שרק מיד לפנדל, אליו ניגש אנדרה אייו שבעט חזק ומדוייק למרכז השער. 0:1 לגאנה. בדקה ה-39 נרשמו דפיקות לב מואצות את הגנאים עם פציעתו של באבה עבדול-רחמן שיצא על אלונקה והוחלף בפרנק אצ`מפונג. בדקה ה43 כמעט והגיע השיוויון במשחק כאשר התקפה מתפרצת של האוגדנים הגיעה לרגליו של ילד הפלא המוכשר פארוק מיה בן ה18, שבעט כדור אדיר ששרק ליד הקורה וחמק החוצה. הדקה ה63 אוגנדה רשמה את הזדמנות הכי קרובה שלה כאשר כדור קרן נהדף והגיע למאווג'ה שהיה על סף הרחבה ושיגר כדור עוצמתי שחלף קרוב מאוד לחיבורי השער.

בדקה ה70 שחקניו של גרנט חזרו למשחק כשפארטיי הנמרץ הצליח להשתחרר ובעט חזק מרחוק, אך הכדור שלו לא פגש את המסגרת. בחלוף עשר דקות ג`ורדן אייו כמעט הכריע את המשחק עם בעיטה חזקה מחוץ לרחבה שנקלטה אצל השוער אוניאנגו המצויין. בדקה ה86 נרשמה ההזדמנות האחרונה ל"כוכבים השחורים" כאשר אטסו המסוכן קיבל כדור ארוך והגיע למצב נפלא מול מי אם לא – דניס אוניאגו! ששמר על שערו גם הפעם ומנע משחקניו של גרנט להגדיל את התוצאה. בסיום גאנה צולחת את המשוכה שהייתה "קלה" על הנייר ומנצחת 0:1 שנותן לה ביטחון לקראת המפגש הבא מול מאלי.

אברהם גרנט (צילום ארכיון: נועם מוסקוביץ \ פלאש90)
אברהם גרנט (צילום ארכיון: נועם מוסקוביץ \ פלאש90)

מאמן הקבוצה המנצחת אברהם גרנט דיבר בסיום:  "שלטנו במחצית הראשונה. בחצי השני שיחקנו חכם כדי לנצח, זה מה שקבוצות גדולות עושות. אוגנדה קבוצה מאוד מאוד קשוחה, הם מכסים המון שטח במגרש, היה קשה מאוד למצוא שטחים". המאמן שיבח את כובש השער אנדרה אייו: "הוא עשה עבודה טובה מאוד, הוא שיחק עבור הקבוצה למרות שהיה קשה לשחק על כר הדשא הזה".

מאלי – מצרים 0:0

"הפרעונים" שחזרו לטורניר לראשונה מאז 2010 קיוו לפתוח ברגש ימין, כאשר מולם ניצבה משוכה קשה בדמותה של נבחרת מאלי שסיימה במקום השלישי באליפות הקודמת. המשחק נפתח בשליטה של מאלי שהרבתה לסכן את השער המצרי והגיעה ליותר הזדמנויות, בעיקר מרגליו של מוסא מארגה.  אצל המצרים, מוחמד סלאח, הכוכב הגדול של הקטור קופר, לא הראה את היכולת לה ציפו ממנו והוחלף בדקה ה-70. היסטוריה קטנה נרשמה כהשוער עיסאם אל חדארי, אחד מארבעה שרידים מהזכייה אחרונה של מצרים בגביע, הפך לשחקן המבוגר אי פעם שמשתתף באליפות. אל חדארי חגג יום הולדת 44 ביום ראשון האחרון וניפץ את שיאו של בן ארצו חוסאם חסאן, כאשר נכנס כמחליף בדקה ה-25, בעקבות פציעתו של השוער הראשון אחמד אל שנאווי. בסיום המשחק הקבוצות נפרדו בתי קו מאופס והן יקוו להשתפר בהמשך משחקי הבית.

מצטיין הערב: כריסטיאן אטסו (25, גאנה)

שחקנה של גאנה וניוקאסל יונייטד, היה השחקן הפעיל ביותר על המגרש והירבה לפרוץ מאגף ימים כשהוא עובר בקלילות את שחקני ההגנה האוגנדים ושולח פעם אחר פעם את אנדרה אייו ואסמואה ג'יאן למצבים מסוכנים מול שערו של דניס אוניאגו שגם לו מגיעות הרבה תשבוחות על הופעתו הערב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!