דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אליפות אפריקה בכדורגל

אליפות אפריקה בכדורגל / גבון ממשיכה להתקשות, קמרון עם ניצחון ראשון בבית

המחזור השני של אליפות אפריקה נפתח בשני משחקים מצוינים | במשחק הפותח לא הצליחה גבון לתרגם את התמיכה הנלהבת ביציע ליתרון על המגרש, וסיימה את המשחק מול בורקינה פאסו עם 1:1 מאכזב | נבחרת האריות מקמרון הצליחה לחזור מפיגור ולנצח את גינאה ביסאו 1:2

אויונגו אמברויס מקמרון מתרומם מעל לאוסיסו סמי מגינאה ביאסו (צילום ארכיון: Sunday Alamba / סוכנות AP).
אויונגו אמברויס מקמרון מתרומם מעל לאוסיסו סמי מגינאה ביאסו (צילום ארכיון: Sunday Alamba / סוכנות AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בית א' פתח את המחזור השני באליפות אפריקה בשני משחקים מצוינים. במשחק הפותח של הערב לא הצליחה נבחרת גבון המארחת לתרגם את התמיכה הנפלאה של הקהל המקומי להכרעת ההתמודדות מול נבחרת בוריקנה פאסו. למרות שער נוסף של כוכב הנבחרת אובאמיינג, נפרדו הנבחרות בתוצאה 1:1.

במשחק השני, ניצחה קמרון את גינאה ביסאו הלוחמנית 1:2. הקמרונים העדיפים נקלעו לפיגור מוקדם אחרי שער אדיר של פיקואטי, אך לאחר מאמץ רב ושלל ניסיונות כבשה קמרון שני שערים וקבעה את הניצחון הראשון בבית א', מקדמה חשובה שמציבה אותה בראש הבית בסיום המחזור.

גבון (אובאמיינג 38') – בורקינה פאסו (נאקולמה 23') – 1-1

נבחרת גבון ממשיכה להתקשות. הקהל המקומי עודד אמנם בצורה נפלאה את נבחרתו מתחילת המשחק ועד סופו, אך הנבחרת המקומית לא הצליחה להכריע את המשחק והסתבכה במאבקי המיקום בבית.

המשחק התאפיין לכל אורכו באגרסיביות ולחימה של שתי הנבחרות והיו בו חמישה חילופים בגלל פציעות. נבחרת גבון פתחה בצורה נהדרת את המשחק, דבריו של המאמן  חוסה אנטוניו קאמצ'יו בסיום המשחק הקודם "נבוא להילחם בשיניים ובציפורניים" נתנו את אותותיהם על הנבחרת המקומית. כבר בדקה ה-7 השתלט דניס באונגה על כדור שנהדף מההגנה ובעט נהדר מהאוויר למשקוף. אובאמיינג הגיע לכדור החוזר ונגח חלש למרכז השער, שוערה הצעיר והמצויין של בורקינה פאסו קופי קואקו בקלות אוסף את הכדור.

בדקה ה-11 התבצע החילוף הראשון במשחק, כשג'ונתן פיטרויפה, שחקנה של בורקינה פאסו נפצע והוחלף ע"י פריג'וס נאקולמה. בדקה ה-23 השתלם החילוף לאורחת. כדור קרן נהדף על ידי ההגנה לעברו של נאקולמה, שחטף את הכדור לשחקן ההגנה של גבון ופרץ קדימה. הוא ניצל את הבלבול, ורצף של טעויות בהגנה הגבונית, וגלגל בעיטה חלשה לשער. שהשוער היה צריך לעצור אך זינק מאוחר מדי.1:0 מפתיע בניגוד למהלך המשחק לזכותה של בורקינה פאסו.

הגבונים לא וויתרו, ובדקה ה-36 כדור עומק נפלא חתך את ההגנה ואובאמיינג, שניצל את המהירות האדירה שלו, הגיע למצב של אחד על אחד מול השוער . קואקו הכשיל את אובאמיינג, שתרגם את הפנדל לשיוויון קל.

פייר אמריק אובאמיינג, חלוץ נבחרת גאבון (משמאל) (צילום: Pierre-Emerick Aubameyang (BVB) flickr )
פייר אמריק אובאמיינג, חלוץ נבחרת גאבון (משמאל) (צילום: Pierre-Emerick Aubameyang (BVB) flickr )

המחצית השנייה נפתחה בשליטה גבונית, אבל דווקא ברטנארד טראורה, שחקנה של בורקינה פאסו, היה קרוב לכבוש בדקה ה-57. החלוץ הצעיר, שנכנס רק שלוש דקות קודם לכן, עבר שני שחקנים ושחרר בעיטה טובה מקצה הרחבה. שוער גבון, דידייה אובונו, הדף נהדר.

בדקה ה-82 הגיעה לגבון הזדמנות נהדרת לנצח את המשחק. אובאמיינג הכין נהדר לדניס באונגה שבעט מקרוב, אך קואקו הצליח לעצור את הכדור. גבון המשיכה ללחוץ וניסתה לנצח את המשחק, אך הגנת הברזל של בורקינה פאסו לא אפשרה זאת. 1:1 מאכזב בסיום.

קאמצי'ו  נשאר אופטימי לגבי הסיכויים של קבוצתו, והזכיר לכולנו כי  "גם נבחרת חוף השנהב פתחה את האליפות הקודמת בשתי תוצאות תיקו, לפני שזכתה בגביע. אולי זה סימן טוב, הכל עדיין תלוי בנו. אם ננצח את קמרון נעפיל לרבע הגמר"

קמרון (סיאני 61', נגדג'י 79') – גינאה ביסאו (פיקואטי 13') – 1-2

במשחק השני בבית פגשה נבחרת קמרון החזקה את נבחרת גינאה ביסאו הלוחמנית. המשחק, שהתאפיין בשליטה קמרונית במרכז השדה, על ידי נבחרת קמרון נגמר בתוצאה 1:2 לזכות הנבחרת החזקה מקמרון, אבל לא לפני שגינאה ביסאו הובילה והציגה משחק הגנה משובח. הכוכב הקמרוני הגדול, וינסנט אבובקאר, היה חסר מאוד במשחק הקודם והפעם פתח בחוד. השליטה של קמרון במרכז השדה לא הצליחה להתרגם לבעיטות לשער.

בדקה ה-13, פרץ קשרה של גיאנה ביסאו, פיקואטי, ממרכז המגרש ורץ כ-50 מטרים לפני שחתך פנימה והשתחרר לבעיטה אדירה – 1:0 מפתיע לגינאה ביסאו.

קמרון המשיכה ללחוץ וגינאה ביסאו המשיכה להתגונן. בדקה ה-26 העלה באססוגוג כדור נהדר לנגי', שהצליח לשחרר בעיטה חזקה מהאוויר אך היא נעצרה בידי השוער.

בדקה ה-37, גינאה ביסאו כמעט הצליחה לעקוץ בפעם השנייה. אחרי התקפה מתפרצת טובה, כדור חלש של פרנסיסקו ג'ונייר נקלט בקלות על ידי השוער.

בדקה ה-42 שתי בעיטות למסגרת שלא מצאו את הרשת. מוקנג'ו ואבובקאר מקבלים הזדמנות נהדרת בשתי התקפות להשוות, אך לא הצליחו להכניע את השוער.

השליטה של קמרון המשיכה גם במחצית השניי, אך גינאה ביסאו שוב הייתה קרובה לכיבוש שער. מנדי חטף את הכדור לשחקן ההגנה של קמרון והקפיץ מעל השוער. למזלה של קמרון, הכדור הורחק מהקו.

בדקה ה-61 הגיע שער השוויון המיוחל. מסירה של מוקנג'ו הגיעה לסבסטיאן סיאני ששחרר בעיטה אדירה מחוץ לרחבה אל תוך הרשת, 1:1 מוצדק.

קמרון המשיכה לתקוף, ובדקה ה-79 הצליחה, סוף סוף, לתרגם את השליטה במשחק ליתרון 2:1, עם עוד שער מחוץ לרחבה. הפעם היה זה נגדג'וי נגדג'י ששם את הכדור ברשת מקצה הרחבה.

בדקה ה-92 אנדיפ טמבה מקמרון היה קרוב לכבוש את השלישי של קמרון, אחרי שפרץ ועבר את המגן בקצה הרחבה, אך הבעיטה המצוינת שלו עברה ליד הקורה.

מצטיין הערב: קופי קואקו (20, בורקניה פאסו).

שוערה הצעיר של בורקינה פאסו מכבב בליגה של חוף השנהב. הוא אולי רק בן 20, אבל כבר משחק שני ברצף שהשוער הגבוהה והרזה מראה יכולת גבוהה בשער. במשחק מול נבחרת גבון, עצר קואקו עצר ארבע בעיטות מסוכנות לשער והציל נקודה חשובה לנבחרתו. הגנת הברזל שמציגה הנבחרת מבורקינה פאסו, בנויה קודם כל על השוער הצעיר שממוקם נהדר בשער ומספיק להגיב לכל התקפה. שני השערים שנכבשו לשערו עד כה היו מפנדל ומבעיטה חופשית מ-16 מטרים. אם ימשיך להציג יכולת גבוהה, עוד נשמע הרבה על השוער הצעיר בהמשך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!