דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כביש 1

עבודות בכביש / לקראת פתיחת מנהרות הראל: כביש מספר 1 סגור מאמש

המקטע שבין מחלף סחרוב לחמד ממערב, ובין מחלף שער הגיא לסחרוב ממזרח, סגור מאמש עד היום (ו') ב-10:00 בבוקר. המנהרות צפויות לקצר את הדרך לירושלים.

מנהרות הראל (צילום: חברת נתיבי ישראל)
מנהרות הראל (צילום: חברת נתיבי ישראל)

לרגל עבודות בכביש לפתיחת מנהרות הראל, נסגר אתמול (חמישי) כביש 1 לתנועה משני הכיוונים, והוא עתיד להיפתח בשעה 10:00 היום. המקטע שייסגר לתנועה:

  • לבאים לכיוון מערב -בקטע שבין מחלף סחרוב למחלף חמד.
  • לבאים לכיוון מזרח – בקטע שבין מחלף שער הגיא למחלף סחרוב.

בנוסף, לא מתאפשרת תנועת כלי רכב מכביש 3 במחלף לטרון לכביש 1 בכיוון מזרח, ולא מתאפשרת תנועת כלי רכב מכביש 38 במחלף שער הגיא לכביש 1 בכיוון מזרח. כמו כן, לא מתאפשרת תנועת כלי רכב מכיוון כביש 3955 במחלף שורש לכביש 1 לכיוון מזרח.

הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות כדלקמן:

  1. לבאים מכביש 1 לכיוון מזרח- ממולץ לנסוע דרך כביש 443.
  2. לבאים מכביש 431 לכיוון מזרח- ממולץ לנסוע דרך מודיעין ומשם לצאת לכביש 443.
  3. לבאים מכביש 3 לכיוון מזרח- ממולץ לנסוע דרך מודיעין ומשם לצאת לכביש 443.
  4. לבאים מכביש 38- מומלץ לנסוע  דרך כביש 395 כיכר אשתאול רמת רזיאל עד עין כרם, או דרך כביש 375 נתיב הל"ה צור הדסה עד ירושלים.

לקבלת מידע נוסף ומענה לפניות בנושא ניתן לפנות למוקד המידע 110 של משטרת ישראל או לאתר האינטרנט של חברת נת״י.

יותר מהיר, יותר בטיחותי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ השתתפו אתמול (חמישי) בטקס פתיחת המנהרות, המהווה חלק מפרוייקט שדרוג כביש 1. בטקס שהתקיים הבוקר בכניסה למנהרות השתתפו בין השאר מנכ"ל חברת חוצה ישראל, ניסים פרץ יו"ר דירקטוריון החברה עודד שמיר ותיקי, לוחמי חטיבת הראל שהשתתפו בקרבות להבקעת פרוזדור ירושלים ועובדי החברה שבצעה את הפרויקט.

מנהרות הראל (צילום: חברת נתיבי ישראל)
מנהרות הראל (צילום: חברת נתיבי ישראל)

"אנחנו היום מציינים אירוע בקנה מידה היסטורי", אמר ראש הממשלה "הוא היסטורי כי הדרך לירושלים, בירת ישראל, מעולם לא הייתה קצרה יותר".

בדבריו, ראש הממשלה סקר את הדרכים ההיסטוריות לירושלים ב-150 השנים האחרונות, ואמר "כל זה מאחורינו. מנהרות הראל שאנחנו חונכים היום, עם גשר מוצא שחוסך את העיקול המסוכן – ובעיקול הזה לצערנו איבדנו לא מעט אנשים, קראו לו עיקול המוות – ועם הרכבת שתעלה בעתיד על הפסים, כל אלה יזניקו קדימה את ירושלים.

לא רק המנהרות חשובות, גם שמן – מנהרות הראל. חטיבת הראל של הפלמ"ח לחמה פה בתש"ח עם חטיבת עציוני, לוחמים נועזים, ואנחנו מוחאים כפיים לך עמוס חורב ולחבריך, לוחמים נועזים שנאבקו על פריצת הדרך לירושלים. רבים מהם שפכו את דמם בקרבות הקשים על הקסטל. כולנו מצדיעים לגבורתכם, ו-69 שנים אחרי שלוחמינו הבקיעו דרך לירושלים במשוריינים – ואת חלקם אתם יכולים לראות בצדי הדרך – אנחנו פורצים דרך בהר ובגיא בעזרת כלי הנדסה כבדים".

נתניהו הודה לשר התחבורה ישראל כץ ואנשי משרדו, וכן לחברת נתיבי ישראל ועיריית ירושלים.

השר כץ התייחס לחילופי השלטון מחר בארצות הברית ואמר "ירושלים הייתה ותהיה לתמיד בירתנו האחת, המאוחדת והנצחית. כיום במלאת 50 שנה לשחרור ואיחוד העיר, צריך להרחיב ולחזק את ירושלים ולהבטיח את צביונה הלאומי. אנחנו מצפים מהנשיא הנבחר, דונאלד טראמפ, לממש את התחייבותו ולאחר כניסתו לתפקידו מחר להעביר את השגרירות לירושלים".

מימין: שר התחבורה ישראל כץ ,ראש מועצה מקומית מבשרת ציון יורם שמעון ומנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ בטקס חנוכת מנהרות הראל (צילום: חברת נתיבי ישראל)
מימין: שר התחבורה ישראל כץ ,ראש מועצה מקומית מבשרת ציון יורם שמעון ומנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ בטקס חנוכת מנהרות הראל (צילום: חברת נתיבי ישראל)

בנוסף השר כץ הודה ללוחמי חטיבת הראל: "אנחנו כאן כי אתם נלחמתם במלחמת השחרור ופרצתם את הדרך לירושלים אנחנו חייבים לכם ומחויבים למורשת אותה יצרתם בדם".

החל ממחר (יום שישי), מהשעה 10 בבוקר, התנועה מירושלים לתל אביב ובכיוון ההפוך תתבצע דרך צמד מנהרות, באורך של כ-850 מטר כל אחת, שנחצבו בהר מתחת לרכס הראל.

במקביל יפתח לתנועה גם גשר מוצא הדרומי, שיבטל את סיבוב מוצא המסוכן. הגשר המקביל (הצפוני) מירושלים לתל אביב נפתח לתנועה לפני מספר חודשים. מדובר בשני גשרים מקבילים באורך של כ- 900 מטר כל אחד, החולפים מעל עמק מוצא.

בשלב הראשון, יפתחו לתנועה, במנהרות הראל ובגשר מוצא החדש שני נתיבים, מתוך שלושה. בחודשים הקרובים עם השלמת העבודות יפתחו לתנועה שלושת הנתיבים של המנהרות, הגשרים והכביש החדש ותורגש הקלה משמעותית בזרימת התנועה בדרך לירושלים וממנה.

השר כץ הוסיף כי גשר מוצא יתחבר בעתיד לכביש 16, המקודם בימים אלה על ידי משרד התחבורה, ויהווה כניסה נוספת לדרום הבירה. זאת, בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון ירושלים ולרכבת החשמלית המהירה, שתחבר את בירת ישראל לגוש דן, בתוך 28 דקות. בנוסף לכך, משודרג כביש 38 משער הגיא לבית שמש והישובים שמסביבה. לדבריו, הכביש יתרום לפיתוח בית שמש ולקשר שלה עם ירושלים.

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל פתחו עד כה לתנועה מלאה את קטע הדרך בין שער הגיא לחמד. הקטע שנפתח מאפשר נסיעה לאורך 10 קילומטרים ברצף, בכביש בעל שלושה נתיבים, לכל כיוון.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ, אמר בטקס: "מעמד פתיחת מנהרות הראל הוא אירוע מרגש במיוחד עבור חברת נתיבי ישראל. אירוע המחבר בין היסטוריה של מלחמות ומערכות על קוממיותה של מדינת ישראל ובין מציאות הטומנת בחובה שיפור איכות החיים, הסביבה והתנועה של ציר כה מרכזי במדינת ישראל- הדרך לבירת המדינה. זו זכות גדולה עבורנו לחבר היום בין היסטוריה רבת שנים לבין ישראל. כביש מס' 1 החדש הוא אחד מהפרויקטים החשובים שביצעה החברה לנסיעה בטוחה באופן משמעותי, בין היתר, על ידי בניית מנהרות הראל והגשר החדש במקום סיבוב מוצא".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!