דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נבחרת סנגל

אליפות אפריקה בכדורגל / מלחמות אפריקה - גם בכדורגל סנגל ממשיכה לכבוש

התוניסאים נתנו הופעה מרשימה כשניצחו את האלג'יראים 2:1, והסנגלים ניצחו את זימבבואה 2:0. | יוסוף מסקאני התוניסאי בישל את הניצחון לקבוצתו ולכן הוא המצטיין של אתמול

אוהדי סנגל חוגגים את הנצחון שבזכותו עלו לרבע הגמר (צילום: AP)
אוהדי סנגל חוגגים את הנצחון שבזכותו עלו לרבע הגמר (צילום: AP)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאחר סיבוב משחקים ראשון ואיכותי נפגשו אמש (חמישי) נבחרות בית ב' לערב מרתק עם המון ציפיות.

במשחק הראשון זכינו לדרבי צפון אפריקאי עם כל הנשמה, כאשר בסופו של המשחק ידם של הנשרים האדומים מקרתגו הייתה על העליונה. המשחק השני הפגיש את סנגל המרעננת מול זימבבואה המפתיעה והלוחמנית, כשבסיומו סנגל חגגה עלייה צפויה לשלב הבא.

תוניסיה (איסה מאנדי {עצמי} 50', נעים סליטי 66') – אלג'יריה (סופיאן האני 90') 1:2

הדרבי הגדול של צפון אפריקה נפתח באיצטדיון סטאד דה פרנסוויל מול יציעים חצי ריקים, כששתי הנבחרות יודעות שזה משחק שאסור להפסיד.

המשחק נפתח בסערה ובשליטתם של "שועלי המדבר" מאלג'יריה, אשר הפגינו לחץ מסיבי שהניב שני מצבים קורצים של סולימני בדקה ה-8 וברהימי בדקה ה-11 מתוך הרחבה. בעיטת עקב מרשימה במיוחד של בנסביאני כמעט והיממה את הצופים, אך ערנותו של השוער באדום מתלוטי השאירה את התוצאה בעינה.

כמאמר הקלישאה: "מי שלא מבקיע סופג", נפתחה המחצית השנייה והיה נראה שהמאמן הפולני של תונסיה קספרצ'ק תדרך היטב את שחקניו במחצית – עם שריקת הפתיחה של השופט מאיי סיישל, התונסיאים עלו לכר הדשא בסערה.

דקה 49 – בתום שלוש התקפות רצופות, מצאה הגבהה של מאסקני את ברכו של מאנדי הקפטן האלג'יראי ומשם לרשת שלו עצמו, 0:1 לתוניסאים. "שועלי המדבר" נראו אבודים ועל אף מחצית ראשונה טובה נראה היה כי אין ברגלם להושיע, כאשר שיחות העידוד וכישרונו של הכוכב ריאד מחרז לא הביאו לשינוי.

דקה 63 – תוניסיה המשיכה לשלוט בקצב המשחק, ואז נשרק לזכותה פנדל לאחר שוואבי חאזרי הוכשל ברחבת הששה עשר. את הפנדל בעט במדויק סליטי הקשר האחורי, בעיטה אשר העמידה את התוצאה על 0:2 לנשרים של קרתגו.

האלג'יראים המתוסכלים קיימו חילופים, שלא הצליחו לשנות את הלך הרוח במגרש.

דקה 91 – האלג'יראים הצליחו להבקיע שער לזכותם, כשפיאן האני מאנדרלכט נותר חופשי מחוץ לרחבה וירה כדור חזק לרשת הגבוהה שקבע את תוצאת הסיום 1:2. התוניסאים ראויים לכל המחמאות, מגיעים עם הראש מורם למשחק האחרון בשלב הבתים מול זימבבואה. אלג'יריה המאכזבת, נותרה עם נקודה בודדת ונראה שסיכוייה לנצח את סנגל במשחק הבא ולסיים במקום השני קלושים.

סנגל (סיידו מאנה 9',  הנרי סייבט 14') – זימבבואה 0:2

אחרי מחזור משחקים טוב מבחינת שתיהן, נפגשו 'האריות מטרנגה' ו'הלוחמים' מזימבבואה לדרבי של המאמנים המקומיים.

בפתיחת המשחק האריות מסנגל היו התקפיים יותר ובעטו שש בעיטות לשער שהשיגו את מבוקשן.

דקה 9 – הצליח כדור רוחב של קיוטה, שחקן ווסטהאם, למצוא את סדיו מאנה שחקנה של ליברפול שדחק את הכדור לרשת והעניק 0:1 לאריות. הסנגלים המשיכו לתקוף ובדקה ה-13 סגרו את הסיפור כשסייבט, שחקנה של סנט-אטיין הכפיל את התוצאה בבעיטה חופשית מרשימה וקבע 0:2 לסנגל.

בהמשך המשחק 'האריות מטרנגה' הורידו את הרעמה ושחקני זימבבואה חזרו למשחק בהובלת החלוץ האחורי ביליאט שהגיע למספר מצבים מסוכנים מול השוער הסנגלי.

המחצית השנייה הייתה לפרוטוקול בלבד, ושתי הנבחרות לא הראו רמה גבוהה של כדורגל ובעיקר חיכו לשריקת השופט.

בסיום חגגו הסנגלים את עלייתם לשלב הבא כאשר נותר להם עוד משחק מול אלג'יריה וריאד מחרז שינסו להציל משהו מכבודם. 'הלוחמים' מזימבבואה ינסו לשבש לתוניסיה את תכנית העלייה לרבע הגמר.

מצטיין הערב: יוסוף מסקאני (26, תוניסיה)

חלוצה של קאשווי מקאטר, נתן אתמול משחק יעיל וחרוץ, כאשר ניצל בצורה נהדרת את הבלבול בהגנת היריב בהזדמנויות שניתנו לו ובנוסף לבעיטה אשר הובילה לשער הראשון של נבחרתו היה תמיד במקום הנכון ובזמן הנכון ועזר לנבחרתו להשיג ניצחון מתוק בדרבי הצפון אפריקאי.

ראויים לציון: הנריק קספרצ'ק מאמן תוניסיה, שהעמיד את נבחרתו בצורה נכונה על המגרש והחדיר בשחקניו את האמונה לניצחון. סאדיו מאנה, שחקנה של ליברפול היה המנוע של הסנגלים והרבה לפרגן לחבריו שנראים כמו נבחרת שרוצה מאוד לזכות בתואר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!