דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

בעולם / מיליוני נשים הפגינו ברחבי העולם כנגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ

נשים וגברים מכל רחבי העולם יצאו לרחובות ביממה האחרונה ומחו כנגד עמדותיו הגזעניות והסקסיסטיות של הנשיא הנכנס | אבי הרמון, מיוזמות מחאת הנשים הגלובלית: "נשות העולם יושבות על חבית חומר נפץ ודונלד טראמפ הצית את הגפרור"

צעדה בלונדון, בהפגנת הזדהות עם המחאות ברחבי העולם. (צילום: Tim Ireland / סוכנות AP).
צעדה בלונדון, בהפגנת הזדהות עם המחאות ברחבי העולם. (צילום: Tim Ireland / סוכנות AP).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מחאות נשים כנגד כניסתו של דונלד טרמפ לנשיאות ארה"ב שוטפות את העולם. על פי הערכת הרשויות בוושינגטון, כחצי מיליון אישה ואיש צעדו בוושינגטון הבירה במחאה על בחירתו לנשיאות של אדם המתרברב באלימותו המינית, וכן נוכח אמירותיו הקשות כנגד מהגרים ומוסלמים. גם בישראל הפגינו מאות נשים מול שגרירות ארה"ב.

תמונות מההפגנות בוושינגטון:

רבות מהמפגינות עטו לראשן כובעי צמר ורודים עם אזניים, שכונו "Pussyhats" – בפארפרזה על ההקלטה מ-2005 שנחשפה במהלך מסע הבחירות לנשיאות בה אמר טראמפ כי הוא נוהג "לתפוס במפשעה" ("Grab them by the pussy") נשים מושכות.

"מאז שמר טראמפ נבחר החלטתי שאני צריכה לחזור להיות פעילה, לאחר שלא הייתי מאז שנות ה-60 וה-70" אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס ג'ס קרלוק (68) מאוהיו, שבאה להפגנה הראשונה שלה זה כמה עשורים. "אני חייבת לקום ולהיות חלק מהמוחים כנגד הרבה ממה שהנשיא טראמפ אומר. על הזכות לבריאות, הגירה, זכות נשים על גופן, ומה לא".

אלפים צועדים ברחוב 42 בניו יורק במהלך המחאה. (צילום: Mary Altaffer Q / סוכנות AP).
אלפים צועדים ברחוב 42 בניו יורק במהלך המחאה. (צילום: Mary Altaffer Q / סוכנות AP).

תמונות מההפגנות בניו יורק:

"כשהגעתי לראשונה למדינה הזו, הרגשתי שמקבלים אותי באוניברסיטה ובכל מקום, על ידי האנשים של מרילנד שהיא עיר מעורבת מאוד" אמרה לגארדיאן אנדריאה פרדה (26) שהגיעה לארה"ב מקולומביה. "לפתע כשטראמפ נכנס למרוץ הוא החל להתבטא בגזענות ושמתי לב שאנשים הפסיקו להתבייש להיות גזענים. חשבתי שאנחנו במילניום חדש, אבל עם הבחור הזה – כנראה שלא".

לאזרחיות ארה"ב הצטרפו למעלה מ-2.5 מיליון נשים מכ-80 מדינות ברחבי הגלובוס, אשר יצאו להפגין בסולידאריות. רבות מהן מסבירות כי זהותו של נשיא ארה"ב, מעצמה תרבותית המשפיעה ומובילה מגמות עולמיות – נוגעת לכל אישה ואישה בעולם. כך לדוגמא הסבירה לדבר ראשון רחל דרוק (31) אשר ארגנה את ההפגנה בתל אביב שנערכה מול שגרירות ארה"ב: "למה שקורה בארה"ב יש המון השפעה על מה שקורה בארץ. הערכים שלו לא אמורים להיות הערכים של ישראלים ויהודים. אנחנו בעד זכויות נשים ולהט"בים, בעד כל הדברים שהוא נגדם ואנחנו רוצות להשמיע את קולנו ולהראות נוכחות, בעיקר כיהודיה יש לי משהו נגדו. לראות עצמי כאילו יצאתי ממצרים, ולפעול למען זכויות של אחרים שאינם חופשיים, לקבל את הגר ולשמור על היתום והאלמנה – אלה הערכים היהודיים שלי".

מפגינות באירביל, עירק. בהפגנת הזדהות עם המחאות ברחבי העולם. (צילום: Khalid Mohammed / סוכנות AP).
מפגינות באירביל, עירק. בהפגנת הזדהות עם המחאות ברחבי העולם. (צילום: Khalid Mohammed / סוכנות AP).

תמונות מההפגנות בלוס אנג'לס:

"אני מארגנת את המצעד באתונה כיוון שאני מאמינה שהנושאים שהוא מייצג הם עולמיים" אמרה לגארדיאן הסופרת מריה קוסטקי (43), "זה על האנושיות. זה על זכויות נשים, גזענות, זכויות להט"ב. יש לי ילד בן ארבע ואני לא רוצה שיגדל בעולם שבו כל מה שנלחמנו עבורו נלקח מאיתנו. אנחנו לא יכולות לאפשר לאף אחד להרוס את מה שבנינו".

"אנחנו לא צועדות כתנועה נגד טראמפ פר-סה. אנחנו צועדות כדי למחות נגד דברי הבלע, הרטוריקה מלאת השנאה, המיזוגניות, הקנאות, שנאת הזרים. ואנו רוצות להציג קול משותף עם הנשים מסביב לעולם" הוסיפה מינדי פרייבנד שארגנה את המחאה בסידני שבאוסטרליה, שם נאספו כ-3,000 אישה ואיש למחות.

תמונות מההפגנות בדנבר:

https://twitter.com/Tropa_5H/status/822871607559524354

"נשות העולם יושבות על חבית חומר נפץ ודונלד טרמפ הצית את הגפרור" אמרה אבי הרמון, מיוזמות מחאת הנשים הגלובלית וממרכזות פעילות המחאה העולמית, "אני לא מכירה שום התארגנות עממית שצמחה לסדרי גודל כאלו בחודשיים בלבד. יש כאלף מרכזות מאבק ברחבי העולם. זה גדול מדי וצומח מהר מדי מכדי לשלוט בזה, ואנחנו גם לא רוצות. אנחנו רוצות רק לתמוך ולעזור לזה לפרוח".

ניתן לעקוב אחר כל ההפגנות וההתרחשויות באתר שפתחו יוזמות המחאה העולמית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!