דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איראן

מדיני / נתניהו פנה לעם האיראני בפייסבוק: "אנו חבריכם ולא אויבכם"

נתניהו הבדיל בין העם ובין המשטר האיראני הדכאני | דבריו של נתניהו פורסמו על רקע השבעתו של דונלד טראמפ לנשיאות וכוונתו של רה"מ לדון עמו בנושא האיראני כבר בפגישתם הרשמית הראשונה

נתניהו פונה לעם האירני בסרטון שפורסם (צילום מסך מתוך הפייסבוק).
נתניהו פונה לעם האירני בסרטון שפורסם (צילום מסך מתוך הפייסבוק).
שי ניר

"אנו חבריכם ולא אויבכם. תמיד הבדלנו בין העם האיראני והמשטר האיראני. המשטר אכזר האנשים לא. המשטר תוקפני האנשים חמים." כך תקף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את משטר האייטולות באיראן בביקורת על מדיניות הפנים הרצחנית וחסרת הרחמים ובמסר פייסני לעם האיראני. נתניהו בדבריו, שהועלו בסרטון בשפה האנגלית בחשבון הפייסבוק שלו ובתרגום לערבית, פנה אל העם האיראני ומתנגדי המשטר והוסיף במסר של תקווה כי, "העמים יכולים לעבוד יחדיו עבור השלום ועתיד של תקווה. עלינו להביס את הטרור והעריצות ועלינו להבטיח שהחירות והאחווה ינצחו."  

נתניהו הזכיר בדבריו את מותה של נדה סולטאן, מפגינה בת 27 שנרצחה בטהרן בשנת 2009 עת היא וחבריה יצאו להפגנה במחאה על תוצאות הבחירות בהן ניצח מחמוד אחמדינג'אד ומנה פעולות נוספות של המשטר האיראני נגד אזרחי איראן ובהן צנזורה על האינטרנט, פסילת אלפי מועמדים מהתמודדות בבחירות, איסור על הומוסקסואליות, עינויים והוצאות להורג פומביות במרכזים עירונים באמצעות תלייה ממנופים, והוסיף גם את, "הקריאה היומיומית להשמדת ישראל. המשטר מקווה לשתול עוינות בינינו." נתניהו גם תקף את מדיניות החוץ האיראנית שבאה לדבריו על חשבון אזרחי איראן כי המשטר, "גונב כסף מתקציבכם הדל בשביל לממן רוצח המונים כמו אסד."

דבריו אלה של נתניהו פורסמו על רקע כניסתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי אחד הנושאים הראשונים שיעלה ראש הממשלה נתניהו בפני הנשיא טראמפ הוא הנושא האיראני.

בסוכנות רויטרס פורסם כי דקות לאחר סיום השבעתו של טראמפ לנשיאות, פורסמה ההחלטה הראשונה של הממשל החדש לפיתוח מערכת הגנה מטילים להגנה מפני מדינות כגון איראן וצפון קוריאה. ההחלטה פורסמה באתר הבית הלבן.

בעבר התבטא טראמפ במספר הזדמנויות נגד הסכם הגרעין עם איראן שנחתם ביולי 2015 בהובלת ממשל נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה: "ההסכם האיראני נוראי. מדוע אנחנו לא קיבלנו את מאגר האוראניום – הוא נשלח לרוסיה." כך כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו לפני שבוע.

על רקע החלטה 2234 של מועצת הביטחון של האו"ם בחודש ספטמבר, תקף טראמפ את מדיניות ממשל אובמה ביחס לישראל וכתב, "לא עוד. התחלת הסוף הייתה בהסכם האיראני הנוראי ועכשיו זה (ההחלטה שהתקבלה באו"ם, ש.נ). החזיקו מעמד ישראל, 20 בינואר (תאריך השבעת טראמפ לנשיאות, ש.נ.) קרב במהירות." ב-2015, לאחר חתימתו, כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי ההסכם "מטומטם".

עם זאת, לא ברור אילו שינויים יכול טראמפ לבצע בהסכם בדיעבד. ארה"ב היא כזכור רק אחד מתוך שבעה צדדים להסכם, איראן מחד, ורוסיה, סין, גרמניה, צרפת, בריטניה, האיחוד האירופי וארה"ב מאידך. על פי הערכות הצדדים עד כה, איראן מיישמת את חלקה בהסכם, מפרקת את מרכיבי תכנית הגרעין הצבאית שפיתחה בחשאי, ואינה מקדמת עוד – ככל הידוע – תכנית זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!