דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליפות אפריקה בכדורגל / חגיגת שערים אפריקאית: 2-2 לקונגו וחוף השנהב, 1-3 למרוקו על טוגו

שישי בערב: מבול של שערים בבית ג' של אליפות אפריקה | טוגו של אדבאיור הפסידה למרוקו וזקוקה לנס כדי לעלות | קונגו הבטיחה עלייתה לרבע גמר עם תיקו מול חוף השנהב, האלופה שבסכנת הדחה

אוהדי נבחרת קונגו (צילום: AP)
אוהדי נבחרת קונגו (צילום: AP)
אור גואטה

קונגו וחוף השנהב, טוגו ומרוקו נפגשו ביום שישי לערב הפכפך ומשוגע, שבו הובקעו ארבעה שערים בכל משחק. קונגו היא העולה הראשונה לרבע הגמר מבית ג' של אליפות אפריקה, כאשר במחזור הבא ייקבע מאיזה מקום היא תעלה. מרוקו התאוששה על חשבון טוגו וחלומותיו של אדבאיור. האלופה המכהנת, חוף השנהב, הסתבכה בתיקו שני ותצטרך לנצח את מרוקו במחזור הבא על מנת לעלות לשלבי ההכרעה.

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (קבאנגה 9', 28') – חוף השנהב ((בוניי 26', דייה 67'): 2-2

הקונגולזים הגיעו עם רוח גבית לאחר הנצחון 1-0 על מרוקו במחזור הראשון. קהל מצומצם אך נמרץ של שתי הנבחרות דחף ועודד לאורך 90 הדקות.

כבר אחרי 9 דקות של כדורגל שלח ג'וניור קבנאנגה כדור מצוין לניסקנס קבאנגו, שמצא את עצמו עם נתיב פנוי לבעיטה מקצה הרחבה, בעט נפלא לפינה הרחוקה כדור שגבואוהו לא הצליח להגיע אליו. 1:0 לנמרים.

האלופה הבינה שעליה להתעורר והתחילה ללחוץ. בדקה ה-22 ווילפריד בוניי קיבל כדור רוחב גבוה ונגח מילימטרים מעל המשקוף של מטאמפי. אחרי 4 דקות היא אכן הצליחה להתעורר ובוניי קיבל קרן מצוינת של גראדל והפעם נגח נפלא לפינה הימנית. 1:1.

לא חלפו 2 דקות והתקפה של הנמרים הראתה לאלופה שעומדת מולה נבחרת נחושה שבאה לנצח. נדומבה מצא את ג'וניור קבנאנגה בכדור רוחב מושלם בתוך הרחבה. קבנאנגה לא היה מכוסה והצליח להימנע מנבדל, כך שכל שהיה לו לעשות הוא להכניס את הכדור לרשת. 1:2 לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

בהמשך המחצית נראה היה שההגנות התעוררו ושתי הקבוצות לא הצליחו לחדור לרחבות האחת של השנייה. בנסיון התקפה של חוף השנהב בדקה ה-41, סרג' אורייה כנראה הבין שלרחבה הזו הוא לא יצליח להיכנס ובעט מ-30 מטרים לחיבורים של מטאמפי, שהדף את הכדור לקרן.

המחצית השנייה נפתחה בלחץ מצד הפילים, כאשר בדקה ה-48 הגיעה האלופה להזדמנות מצויינת כשסימון דלי, שנכנס 2 דקות קודם לכן בחילוף התקפי, הצליח להשתחל בין המגינים הקונגולזים ולנגוח כדור שחלף סנטימטרים מהקורה של מטאמפי. הקונגולזים לא נשארו חייבים ובדקה ה-56 נדומבה הקונגולזי עבר שני בלמים ובעט כדור מתוך הרחבה לקורה הימנית. חוף השנהב לא הפסיקו לנסות ממרחק נגד ההגנה הקשוחה, ובדקה ה-63 דונקאורה בעט נפלא מ-25 מטרים לפינה השמאלית, אבל מטאמפי שוב הציל את נבחרתו. בדקה ה-67 דייה מקבל כדור מההגנה שלו באיזור מחצית המגרש, עובר מצוין 3 שחקנים ובועט חזק מ-30 מטרים, כדור שפוגע במגן קונגולזי ונכנס לפינה הימנית של מטאמפי. 2:2.

האלופה לא נחה על זרי הדפנה והגיעה כדי לנצח. בדקה ה-87 אורייה קיבל קרן נגח טוב, אך הכדור נהדף ע"י ההגנה. 2 דקות לאחר מכן קרן נוספת מצאה שוב את אורייה שבעט עם העקב כדור שנהדף גם הוא ע"י המגן מקו השער. בדקה ה-92 האלופה חשה שקופחה, כאשר סלומון קאלו קיבל כדור עומק מצויין ובעט מהאוויר פנימה, אך הגול הובקע מעמדת נבדל של סנטימטרים, שלא נעלם מעיניו של הקוון מזמביה.

לסיכום: חוף השנהב לחצו הרבה יותר, ניסו הרבה יותר והחזיקו הרבה יותר בגדור, אבל הקונגולזים הבינו שבכדורגל צריך לנצל מצבים ולהעמיד הגנה חזקה, וזה בדיוק מה שהם עשו, הם בעטו פעמיים בלבד למסגרת, מה שהספיק להם להבקיע שני שערים ולעלות לשלב הבא. ספק אם השיטה הזו תעבוד להם בשלבים הבאים, אחרי שהנבחרות יוכלו ללמוד יותר את אופי המשחק המיוחד של הנבחרת הזו, אבל בינתיים הם אלה שצוחקים אחרונים. באשר לחוף השנהב, במשחק הבא היא תלויה רק בעצמה, כאשר רק ניצחון יכול להעלות אותה לשלב הבא.

עובדה מעניינת היא ששני השוערים שהיו על המגרש הם השוערים של אלופת הרפובליקה הדמוקרטי של קונגו, טי.פי. מאזמבה. ביחס לכמות ההתקפות של כל קבוצה ומספר השערים המאוזן, מפתיע לדעת שדווקא מטאמפי הקונגולזי הוא השוער השני של הקבוצה.

טוגו (דוסאבי 5') – מרוקו (בוחאדוז 15', סאייס 21', אל-נסרי 72'): 3-1

אחרי התצוגות המשעממות שלהן הבמחזור הקודם, לכאורה לא ניתן היה לצפות להרבה מהמשחק בין אריות האטלס לניצים. טוגו הגיעה עם נקודה אחת כאשר ניצחון היה מעלה אותה לשלב הבא, ומרוקו הבינה שכל תוצאה פרט לניצחון, תשאיר את חלום העלייה מחוץ להישג ידה.

כבר בדקה החמישית ההגנה המרוקאית נפרצה, כאשר חילופי מסירות מעולים בהתקפה הטוגולזית בין אדבאיור לדוסאבי הגיעו לטאפייה, שהכניס את דוסאבי מצויין אל תוך הרחבה, דוסאבי לא התרגש ושלח את הכדור תוך כדי ריצה לפינה הרחוקה של מוניר. 1:0 לטוגו.

לא עברו 10 דקות ופאג'ר העביר כדור גובה לבוחאדוז, שהתרומם מעל ההגנה הטוגולזית ונגח פנימה.1:1. בדקה ה-21 פייסל פאג'ר מבשל שוב, הפעם בבעיטה חופשית מושלמת שמגיעה אל סאייס בקצה רחבת ה-5 ומאפשרת לו לדחוק את הכדור פנימה. 1:2 למרוקו!

10 דקות לאחר תחילת המחצית השנייה קיבל אדבאיור כדור רוחב מצוין, אך נגח כדור שליטף את המשקוף מצידו הלא נכון. בדקה ה-72 קיבל יוסוף אל-נסרי, שנכנס 10 דקות קודם לכן, כדור מאל-אחמדי,ושלח פצצה מ-20 מטרים לפינה השמאלית של אגאסה, כדור שהוא הספיק רק לגעת בו. 3:1 למרוקו.

לסיכום: המשחק היה די שקול עם עדיפות קלה למנצחים, שיודעים להשתמש בשחקנים רבים בצורה מגוונת, וגם ללא השחקנים שנעדרו מהטורניר מציגים נבחרת חכמה עם התקפה טובה. אם נתעקש, נוכל להגיד שהחלום של טוגו עוד לא מת, ובתסריט הזוי בו היא תנצח את קונגו בהפרש של 3 שערים ומרוקו תנצח את חוף השנהב, היא תוכל לעלות. אך כנראה שאדבאיור ייפרד מהנבחרת ללא הישג משמעותי.

מצטיין הערב: ליי מטאמפי

הנבחרת הקונגולזית הראתה הרבה מאוד אופי התקפי בהובלתו של ג'וניור קבנאנגה המצויין, שמשחק כיום באסטנה הקזחית, אך בעיקר בלטו היכולות ההגנתיות ובראשם החומה הבצורה בין הקורות, ליי מטאמפי, שוערה השני(!) של טי.פי מאזמבה. מטאמפי עצר את רוב ההתקפות של חוף השנהב, השערים שנכבשו לרשתו היו תוצאות מצערות של טעויות הגנה, שמטאמפי לא יכול היה למנוע. על אף שטי.פי. מאזמבה לא מעניקה לו את אפודת השוער הראשון, יהיה מעניין לגלות אם השוער בן ה-27 ימצא את עצמו באחת הליגות הבכירות באירופה בעקבות האליפות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!