דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המלחמה בסוריה

המלחמה בסוריה / היום יפתח סבב שיחות נוסף בין האופזציה הסורית לממשל אסד

השיחות שיקיימו בבירת קזחסטן יעסקו בחיזוק הפסקת האש שהוכרזה במדינה לפני כחודש, אך לא סיימה את הלחימה במדינה שנמשכת בכמה חזיתות . לדברי הנציגים, הורדת אסד מכיסאו לא נמצאת כרגע על הפרק

דובר האופוזיציה הסורית במסיבת עיתונאים לקראת פתיחת שיחות השלום בקזחסטן (צילום: AP)
דובר האופוזיציה הסורית במסיבת עיתונאים לקראת פתיחת שיחות השלום בקזחסטן (צילום: AP)

משלחות של כוח המורדים בסוריה הגיעו אתמול לקזחסטן לקראת שיחות השלום שיפתחו היום (שני) עם נציגי ממשלת אסד. אלו הם השיחות הראשונות בין הצדדים מזה שנה. בראש סדר היום של השיחות יעמוד המאמץ להבטיח את הפסקת האש השברירית שהגיע לפני כחודש, ולהקל על המצב ההומניטרי במדינה השסועה.

השיחות שיתקיימו בבירת קזחסטן, אסטנה, נערכות בחסות רוסיה, איראן וטורקיה, והן חלק מהניסיון הנוכחי לחשל חזית פוליטית שתסיים את המלחמה המשתוללת בסוריה בשנים האחרונות, מלחמה בה נהרגו על פי הערכות יותר מ-400 אלף איש, והביאה לעקירתם של כחצי מאוכלוסיית המדינה מביתה.

גם שליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה ישתתף בשיחות, אשר אמורות להמשיך בסבב שיחות נוסף שיתקיים בפברואר בעיר ג'נבה שבשוויץ. הממשל החדש של ארצות הברית הודיע כי לא ישתתף בשיחות, וזאת בעקבות "הדרישות המידיות של המעבר" עם הכתרתו של טראמפ לנשיא.

חיילים בצבא סוריה צועדים ברחובות אחרי כיבוש מזרח העיר חלב. (צילום: AP)
חיילים בצבא סוריה צועדים ברחובות אחרי כיבוש מזרח העיר חלב. (צילום: AP)

המשלחת של האופוזיציה, שהגיע לאסטנה אתמול, מורכבת מכשניים עשר נציגי ארגונים, ומונהגת בידי מוחמד אלוש, נציג ארגון המורדים העצמתי "צבא האסאלם". הממשל הסורי שלח לשיחות את שגרירם באו"ם באשר ג'פרי, ביחד עם נציגים מצבא סוריה.

בראש סדר היום של השיחות יעמדו המאמצים לחזק את הפסקת האש שהושגה בתיווך רוסיה וטורקיה בחודש הקודם. הפסקת האש הושגה ב-30 לדצמבר, אך היא אינה כוללת כוחות קיצוניים כמו ארגון דאע"ש וסניף סוריה של ארגון אל קאעידה. הפסקת האש הביאה להורדת האלימות הכוללת במדינה, אך הלחימה בסוריה עוד נמשכת במגוון זירות.

יחייה אל ערידי, דוברה של האופוזיציה בשיחות השלום באסטנה, אמר כי המורדים הגיעו בכדי לדבר על הפסקת האש, לצד נושאים הומניטריים נוספים הכוללים שבירת המצור ועצירת העקירות בכוח שעושה הממשלה.

הוא אמר כי כל שיחה על עתידו של נשיא סוריה בשאר אסד אינן נמצאות על השולחן כרגע, ויעלו לדיון בשיחות שיתקיימו בשלבים מתקדמים יותר של המשא ומתן בג'נבה.

נציגי האופוזיציה הבטיחו להדגיש את המצור המתמשך שמפעיל לטענתם ממשל אסד ומונע מזון וטיפול רפואי ממאות אלפי אזרחים סורים. בפרברי דמשק ובחלקים מהעיר חומס, אזרחים נמצאים במצור שמובילה הממשלה מאז 2015 לפחות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!