דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נמל אשדוד

נמל אשדוד / סערה בנמל: חברי וועדים התפטרו, ניסנקורן: "לא נחזור לאחור"

המשא ומתן על תנאי העובדים לאחר הרפורמה בשיאו | שמונה חברי וועדים התפטרו במחאה על עמדת ההסתדרות | ניסנקורן: "מדובר בקומץ. אני אתעקש על זכויות דור ב' במו"מ, ואביא את הנמלים לחוף מבטחים"

אתר הבניה של נמל אשדוד החדש (צילום ארכיון: פלאש 90).
אתר הבניה של נמל אשדוד החדש (צילום ארכיון: פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נמל אשדוד סוער בימים האחרונים. שמונה חברי ועד, מהם ארבע עובדי הציוד המכני,  התפטרו מתפקידם במחאה על עמדת ההסתדרות במשא ומתן המתנהל מול ההנהלה. חברי ועדים אחרים באשדוד, ההסתדרות והעומד בראשה, היו"ר אבי ניסנקורן, גינו בתוקף את צעדם של המתפטרים ואת טענותיהם. ניסנקורן אמר אמש ב"תכנית חיסכון" עם קרן מרציאנו בערוץ 2: "אני מתכוון להמשיך ולהיאבק על זכויות דור ב' במשא ומתן מול ההנהלה. לא אתן להחזיר את הנמל לימי אלון חסן". ההסתדרות הזהירה את הנהלת הנמל שלא לנצל את האירוע כדי ליצור מחטפים בשטח במהלך המשא ומתן המתנהל.

ברקע הדברים מתנהל משא ומתן בין ההסתדרות להנהלת הנמל על תנאי העובדים במציאות החדשה של נמל נוסף שיפתח באשדוד, שצפוי להתחיל לפעול בתוך פחות משנה, תוך יצירת תחרות פנימית בין הנמלים. לפני כחודש קיים יו"ר ההסתדרות פגישה בנמל עם חברי הוועדים, ושם דיווח על צעדיו בנוגע להבטחת זכויות עובדי "דור ב'", עובדים שנקלטו לעבודה בתנאים טובים פחות מקודמיהם, וצעדים נוספים.

במכתב ששלח אמש אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי תחבורה בהסתדרות, לעובדי הציוד המכני בנמל כתב: "מתברר שעובדי ציוד מכני לא קיבלו את כל המידע מהדיון שהתקיים עם יו"ר ההסתדרות. מכאן נשאלת השאלה: מדוע לא הביאו את המידע אליכם? מדוע מופצים עלונים הקוראים לפגוע ביציגות ההסתדרות בנמלים?"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

אדרי התייחס לצעדים שביצעו שני חברי וועד הציוד המכני שביקשו ככל הנראה לשכנע את חבריהם לפרוש מההסתדרות. השניים, שהושעו מפעילותם בוועד, הפסיקו את העבודה בנמל וחילקו עלונים. בשל צעדם זה מבקשת כעת ההנהלה לנכות משכר העובדים.

על רקע האירועים הדרמטיים של הימים האחרונים התבטא לראשונה מזה זמן רב אלון חסן, מי שהיה יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד עד לפני שלוש שנים, והודח מתפקידו עקב החלטת הפרקליטות להגיש כנגדו כתב אישום על עבירות פליליות הקשורות בניצול מעמדו בנמל. חסן תקף את התנהלות ההסתדרות וחולשתה כביכול אל מול ההנהלה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התארח אתמול ב"תכנית חיסכון" בערוץ 2, ולשאלת המראיינת האם מדובר במרד בנמל אשדוד השיב "מדובר בקומץ חברי ועדים מתוך כלל הוועדים בנמל אשדוד, שרובם ככולם נאמנים להסתדרות. לא אתן להחזיר את נמל אשדוד לימים החשוכים של אלון חסן. לא אצלי בהסתדרות".

"העובדים האלה והביטחון התעסוקתי שלהם חשובים לי" אמר ניסנקורן. "אני חושב שעשו להם עוול גדול, אני עומד לימינם ואני אעמוד לימינם עד שנביא פתרון אמתי שהם ירגישו ואני ארגיש שהוא אמיתי" הבהיר ואמר כי הוא עמל באיחוי הקרעים והנזקים שלדבריו יצר חסן בנמל.

חסן הועלה לשידור וטען אל מול ניסנקורן כי מנהיגותו חלשה וכי הוא מנסה להשחיר אותו (את חסן).

ניסנקורן הגיב בפשטות: "אני לא אתן גיבוי, לא אגן, ולא הגנתי על אדם שעושה עבירות פליליות, ובית המשפט יכריע אם הוא עשה או לא עשה. הנזק שהוא עשה להסתדרות אדיר ולעובדי הנמל. אני ולא אלון חסן אביא את נמל אשדוד ונמל חיפה לחוף מבטחים".

הסערה הזו מתחוללת כאמור בשעה קריטית מאוד לעובדי הנמל – במקביל למו"מ אינטנסיבי בין ההסתדרות, ועדי העובדים והנהלת הנמל באשר לרפורמה בנמלים, בניסיון להבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים. ההסתדרות הזהירה את ההנהלה לא לנצל את מה שמצטייר כעימות פנימי כדי להשיג הישגים במהלך המשא ומתן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!