דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות ורווחה / בשנתיים הקרובות: תוספת של 91 מיטות חדשות לביה"ח סורוקה

כך הודיע אתמול (שני) משרד הבריאות. מדובר ביישום של החלטה שהתקבלה לפני יותר משנתיים אך כעת היא מלווה בהתחייבות להעברת המימון לקופ"ח כללית שבית החולים נמצא בבעלותה

בית החולים סורוקה בבאר שבע (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)
בית החולים סורוקה בבאר שבע (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הודיע אתמול (שני) כי במהלך 2018-2017 ייפתחו בבית החולים סורוקה 91 מיטות חדשות. מחסור במיטות בבתי חולים היא אחת הבעיות הקשות במערכת הבריאות. תקן מיטות האשפוז בבתי חולים בארץ נמוך בהרבה מהממוצע של מדינות ה-OECD וקצב הוספת המיטות לא הולם את קצב גדילת האוכלוסייה בישראל. דברים אלה ידועים והיו ידועים כבר בשנת 2014 אז התקבלה בממשלה החלטה לחיזוק הנגב. כחלק מההחלטה הוסכם על הוספת 118 מיטות לבית החולים סורוקה.

יותר משנתיים עברו מאז התקבלה ההחלטה בממשלה ועד היום המיטות עדיין לא הגיעו. ההודעה שנמסרה אתמול היא למעשה אותה הודעה שנמסרה לפני שנתיים, אך כעת היא מגיעה עם התחייבות להעברת מימון המיטות לקופ"ח כללית שבית החולים סורוקה נמצא בבעלותה.

שר הבריאות יעקב ליצמן בועדת הכספים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
שר הבריאות יעקב ליצמן בועדת הכספים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

לפני כשבועיים במהלך דיון בוועדה לצדק חלוקתי האשים שר הבריאות ליצמן את בית החולים סורוקה ואת קופ"ח כללית בכך שהם מעכבים את תוספת המיטות והתנער מאחריות למצב: "משרד הבריאות אישר לסורוקה 98 מיטות ו-20 מיטות שיקום, אך זה לא קרה ונפתחו רק תשע מיטות. ב-2014 עד 2016 השקענו בסורוקה את הסכום הגבוה ביותר שהקצבנו לאיזשהו בית חולים בארץ עבור בינוי ותשתיות. אם לא ייפתחו מיטות אני אקח אותן ואעביר לבי"ח אחר. סוכם עם ראש העיר כי יוקם בי"ח חדש בבאר-שבע, ובתוך שלושה חודשים תונח אבן הפינה. אם בתוך שבועיים לא ייפתחו 89 מיטות ו-20 מיטות שיקום – אעביר את הכסף לצרכים אחרים". כעת, לאחר שהוציא המשרד הודעה על אישור המיטות ניתן להסיק כי מי שעיכב את העברת המימון היה משרד הבריאות.

אתמול אמר השר ליצמן בנוגע להחלטה כי למשרד הבריאות ישנה מחוייבות לשפר את מצב הרפואה בפריפריה ולקדם את מערכת הבריאות תוך צמצום פערים אל מול המרכז, "אני מברך את מנכ"ל הכללית, אלי דפס, שבתמיכת משרד הבריאות ומשרד האוצר הגענו לסיכום חשוב (אותו הוביל מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, ט.כ) לטובת בית החולים ולמען תושבי האזור".

פרופ׳ אהוד דודסון, מנהל המרכז הרפואי סורוקה בירך על ההסכמה שהתקבלה והוסיף כי "סורוקה כבית חולים מוביל בישראל ימשיך להעניק את הטיפול הרפואי המיטבי לתושבי הנגב ונמשיך לפעול לצמצום הפערים בתחום הבריאות״.

מנכ"ל שירותי בריאות כללית, מר אלי דפס אמר כי ״בית החולים סורוקה הוא נכס לאומי לדרום הארץ. הוא מתמודד עם קשיים עצומים של כוח אדם חסר ותשתיות שחייבות להשיג את הביקוש הגובר. אנו מקווים שהממשלה תאיץ את מימוש ההחלטה להקמת בית חולים נוסף לנגב."

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' בירך אף הוא על ההחלטה שתסייע לדבריו לשיפור השירות הרפואי לתושבי באר שבע והנגב ולצמצום הפערים. הוא הוסיף כי "השלב הבא שעל סדר היום המשותף שלנו הוא קיצור התורים באופן משמעותי לתושבי הנגב ובכך למנוע סחבת בטיפול הרפואי. במקביל אנו מאיצים את תכנונו של בית החולים החדש שיוקם בעיר באר שבע וישרת בעתיד את כלל תושבי המטרופולין.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!