דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / הותר לפרסום: ישראלי עצור במדינה ערבית ומואשם ברצח

אדם חסין, תושב תל אביב בעל אזרחות קנדית, הגיע למדינה על מנת להצטרף למאבקם של הכוחות המקומיים בדאע"ש. הוא מואשם כי ביוני 2015 רצח נהג מונית שגילה את זהותו. ממשרד החוץ נמסר היום כי הם "מקווים שהוא ישוחרר בקרוב"

השר איוב קרא ואילן חסין, אביו של אדם חסין (צילום: דוברות השר)
השר איוב קרא ואילן חסין, אביו של אדם חסין (צילום: דוברות השר)

אדם חסין, צעיר בן 20, שנלחם בארגון בדאע"ש במדינה ערבית, לה אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל, מואשם ברצח, שאירע מספר ימים אחרי הגעתו למדינה, ונמצא במעצר זה שנה וחצי, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. העונש המקסימלי על עברת רצח, במדינה בה עצור חסין, הוא עונש מוות. הפרשה נחשפה על ידי השר איוב קרא כבר בנובמבר, אולם משיקולים ביטחוניים היא צונזרה על ידי מערכת הביטחון. ממשרד החוץ נמסר היום כי הם "מקווים שהוא ישוחרר בקרוב".

כוחות מכתרים את איזור הכפרים הנשלטים ע"י דאעש, שסמוכים לעיר מוסול שבעיראק (צילום: סוכנות AP).
כוחות מכתרים את אזור הכפרים הנשלטים ע"י דאע"ש, שסמוכים לעיר מוסול שבעיראק (צילום: סוכנות AP).

חסין, תושב תל אביב בעל אזרחות קנדית שהגיע למדינה כדי להצטרף למאבקם של הכוחות המקומיים בארגון הקיצוני, מואשם שביוני 2015, במהלך נסיעה במונית רצח את הנהג, ככל הנראה אחרי עימות שהחל ביניהם כשהנהג גילה את זהותו ואיים לחשוף אותה. על פי אחד הפרסומים, לבני משפחתו סיפר כי טס למדינה הזרה על מנת לבקר קרובי משפחה המצויה לדבריו בסכנה בצל הקרבות באזור עם דאע"ש. המדינה הערבית שבה נעצר אסורה לנסיעה לישראלים, ועל פי המטה ללוחמה בטרור נשקף ממנה "איום קונקרטי גבוה מאוד". הודגש כי קיים חשש ממשי לחייהם של ישראלים המבקרים במדינה.

הפרשה נחשפה בנובמבר האחרון כשסגן השר איוב קרא, שמונה אתמול לשר במשרד ראש הממשלה, פרסם הודעה לעיתונות בה חשף את פרטיה.

"אחרי התלבטות ארוכה סגן השר לשיתוף פעולה אזורי ח"כ איוב קרא הסכים היום לגלות שהוא נמצא בקשר עם אילן חסין, אביו של יהודי ישראלי בן 21 העונה לשם אדם חסין שעצור מאז 6 ביוני 2015  ובקרוב יוכרע משפטו", נכתב בהודעתו, שעוררה זעם רב במשרד החוץ ובמערכת הביטחון.

בהודעת משרד החוץ נאמר היום כי "שלומו וביטחונו של האזרח הישראלי עומדים בראש מעיינינו. לשם כך, עומד משרד החוץ בקשר מזה זמן רב עם משפחתו. אנו מקווים שמאמצי האב והמשפחה יישאו פרי וכי הבן ישוחרר בקרוב".

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!