דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גל"צ

תקשורת / ליברמן החליט: גל"צ תצא מאחריות צה"ל ותעבור למשרד הביטחון

בעקבות ההחלטה יוקם צוות שתפקידו לגבש את המנגנון שיאפשר לתחנה להבטיח את אי תלותה הכלכלית והתכנית של התחנה. המעבר צפוי להתבצע עד לחודש מאי השנה. ארגון עובדי צה"ל: "שינוי מבני מחייב הידברות עם ארגון העובדים"

גלי צה"ל (צילום: קובי גדעון  לע"מ)
גלי צה"ל (צילום: קובי גדעון לע"מ)

תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל תצא מאחריות הצבא ותעבור לידי משרד הביטחון – כך הודיע היום שר הביטחון אביגדור ליברמן. השר קיבל את המלצת מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אודי אדם, על הפיכת גלי-צה"ל מיחידה צבאית ליחידת סמך במשרד הביטחון, וזאת עד לחודש מאי הקרוב.

בהודעת משרד הביטחון נמסר כי הדיון על מיקומה של גלי-צה"ל התקיים בעקבות בקשת הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, לבחון את הוצאת גלי-צה"ל מהצבא, כחלק מההתמקדות במשימות הליבה של צה"ל. עוד נמסר כי החלטה זו עומדת בהתאם לחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה וכפופה לכך שיגובשו מנגנוני בקרה וההסדרים המתאימים.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעה, ארכיון. צילום: הדס פרוש/ פלאש 90
אביגדור ליברמן בישיבת סיעה, ארכיון. צילום: הדס פרוש/ פלאש 90

בעקבות ההחלטה, הודיע מנכ"ל משרד הביטחון על הקמת צוות יישום, שיעסוק בהקמת המנגנונים המוזכרים ובתהליך העברת התחנה לאחריות משרד הביטחון. זאת במטרה להשלים את העברת התחנה עד לתאריך ה-1.5.17. לפי משרד הביטחן, נועדו מנגנונים אלה להבטיח את עצמאותה ואת אי תלותה המקצועית, התוכנית, והארגונית של התחנה.

כיום פועלת גל"צ במסגרת צה"ל כיחידה של חיל החינוך והנוער. מכוח חוק רשות השידור, מפקחת על השידורים הלא צבאיים בתחנה ועדת גלי צה"ל של רשות השידור. תקציב התחנה הוא חלק מתקציב הביטחון של ישראל, לצד הכנסות מפרסומות ומתשדירי שירות. בפעילות התחנה משולבים באופן מתמיד חיילים בשירות חובה.

ח״כ נחמן שי, חבר ועדת חוץ וביטחון ומפקד גלי-צה"ל לשעבר התייחס להחלטת שר הביטחון ואמר "אז עכשיו לליברמן תהיה תחנת שידור? זהו שינוי מהותי במעמד התחנה. לא עולה על הדעת כי יעשה דבר כזה ללא דיון ציבורי רחב ומקיף. בליבו של הדיון הזה עצמאות התחנה וחופש הפעולה העיתונאי של אנשיה. בשום פנים אין להכפיף התחנה לדרג פוליטי ולהכתיב לה את מהלכיה ותכניה."

יו״ר ארגון עובדי צה״ל משה פרידמן, בתגובה להודעה:

״הופתענו לגלות דרך העיתונות על ההחלטה. החיפזון וקיום המהלך הוא הרה אסון. מהלך בלתי הפיך שיהיה קושי רב לשנותו בעתיד. בגלי צה״ל משרתים בכפיפה אחת חיילים ואזרחים עובדי צה״ל להם נתונה דאגת הארגון.  זוהי פגיעה אנושה בעיתונאי התחנה ובעובדיה, באופן העלול להביא לסגירתה.

כל מהלך של שינוי מבני מחייב הידברות עם ארגון העובדים, מסירת כל המידע הרלבנטי הקשור להחלטה וקיום מו״מ להבטחת העובדים, קל וחומר כשמדובר בשינוי מבני של מוסד ציבורי כדוגמת גלי צה״ל.״ משה פרידמן ביקש להשהות את המהלך ולקיים פגישה דחופה עם שר הביטחון ובכירי מערכת הביטחון בנושא

ארגון העיתונאים התייחס אף הוא להודעת שר הביטחון: "גלי צה"ל היא מערכת עיתונאית ותיקה וחשובה. אנו מצפים שלא יקודם בפזיזות מהלך שעלול לפגוע בתחנה, בעצמאותה או בתנאי ההעסקה של עובדיה. אנו קוראים לשר הביטחון לא לבצע כל מהלך בטרם ינוהל דיאלוג שקוף אל מול העיתונאים והעובדים, וזאת כדי להבטיח את המשך עצמאות המערכת העיתונאית בגלצ ואת ביטחונם התעסוקתי של העובדים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!